Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Convertir la vectrix a liti amb nissan Leaf cells (Read 6229 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Convertir la vectrix a liti amb nissan Leaf cells
19.09.2014 a les 13:46:01
 
Ara que Vectrix ha desaparegut, els usuaris estem deixats de la ma de deu. Tenim un motor indesctructible, amb xassis d'alumini molt interessant, i una serie d'ordinadors perifèrics que aniran falllant progressivament. Hi haura un dia que no hi hauran recanvis, i haurem de posar genèrics. Ens toca tirar-la a les escombraries, o  fer les Vectrix "Opensource", obertes i modificables, per a que les poguem mantenir.

El punt més nefast de la vectrix, sense dubte, es la Bateria. La ultima moda està col·locant 18-19 mòduls de nissan Leaf dins la bateria, que son bons per a uns 9kwh, 60Ah, uns 150 km reals d'autonomia a 70-80 per hora

Gràcies Soyouz pel manual (publicat visforvoltage),

Per realitzar una " conversió LEAF ' , basat en  VX1 del 2008 ( carregador ESD (el d'alumini antic) ) :

Vostè ha d'aconseguir :

   19 o 18 mòduls de Nissan Leaf/ Renault Fluence.
   18 o 17 jocs de connectors de moduls . Els originals de de NiMh són una mica massa llarg , però són de coure,  pot estar bé amb una mica de treball o posant la placa de fusta o foam de 2 mm entre cada mòdul.
   60 cm de cable llarg  de 35 mm ² de secció per connectar Motorcontroller al terminal que estarà al davant de la bateria
   Un sistema BMS programable, si vols amb connexió bluetooth per al mobil, amb un relé de seguretat , (es pot evitar BMS, però si el carregador ploqueja, es farà malbé la bateria).

vaig posar aquest : relé http://fr.rs - online.com/web/p/relais - de- surveillance/0261987/ .

Aquest cal posar al cable d'alimentació de 240V Ac per apagar la càrrega si la tensió puja per sobre de voltatge determinat de seguretat en una cel·la (evitar la sobrecàrrega. Si es supera un nivell de voltatge, la cel·la es degrada irreversiblement)
   Algunes coses extres  com cargols , poliestirè , fusta ....

mecànica :

   - retiri la bateria NiMh

   - remoure els impellers (ventiladors)  de la bateria i les peces de plàstic que estan adjuntes

   - Aïllar la base del forat de bateria amb poliestirè ( millor eficiència de la bateria per al fred )

   - equilibrar cada cèl · lules en mòduls voltant 3,150V ( ambaparells de càrrega de radiocontrol  RC carregador / descarregador )

   - instal · lar els mòduls en la motot , ja sigui amb mètode Nissan : claus i la placa de compressió , o com jo ho vaig fer : Vaig posar el mòdul i comprimir lleugerament amb blocs de fusta . sense compressió, les bateries s'inflen i es fan malbé.

   - connectar tots els mòduls en sèrie amb barres de distribució ( cura whith curtcircuit ! )

   - connecteu el cable des d'un dels fils MC per a terminal de la bateria front

   - connectar sensor tèrmic si vol mantenir-lo, si no canvi de programari obligatòria

   - Instal bé el BMS o el relé

   - connectar la bateria a MC , just després de tenir la càrrega del condensador MC a través d'una bombeta de llum (resistencia per a pregarregar els condensadors) .

   Enceneu la moto , ha de viure !

programari :

   instal · lar scooterdiag en pc, amb els dll correctes

   carregar el programari carregador adaptat a la moto , (the laird) .

Tanqueu la bateria i provar !

Per descomptat , és un resum ràpid però puc detallar cada pas , com un altre " convertit " pot també fer .

Si vostè té un carregador Runke (daurat, més modern) :

   Vostè faci el mateix amb 19 mòduls ( 18 està prohibit , massa baixa tensió , risc de sobrecàrrega ) sense canvi de programari pas . Amb el programari original que es carregui la bateria amb només el 60% , que es duplicarà l'autonomia amb 20 kg menys en comparació amb NiMh i sense limitació de potència . No és el millor , però de totes maneres millor .

   O treure el carregador original i reemplaçar per aquest :http://www.green-vision.fr/catalogue/Produit/77/16/batteries-lithium-lifepo4/cha.... No vaig provar a mi mateix , però conec algú que ho està fent ( no acabat )

   O comprar un carregador extern i càrrega externaly

   O a trobar algú que pot programar el carregador Runke ; - )


Em pot no completar o persones poden tenir comentaris o millor idea , no dubti a afegir ! Grin
tornar a dalt
 

p_txt-1.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Convertir la vectrix a liti amb nissan Leaf cells
Reply #1 - 19.09.2014 a les 13:46:22
 
.
tornar a dalt
 

p_txt.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Convertir la vectrix a liti amb nissan Leaf cells
Reply #2 - 19.09.2014 a les 13:48:44
 
.
tornar a dalt
 

2014_-_1.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ