Miquel Martin wrote on 19.03.2010 a les 18:47:56:A mi tambe em sembla que el càlcul ès correcte.
288V x 77Ah = 22176 W/h = 22KW/h aixó es força bateria !
La presentació AA es per posar-les dins portapiles. També costen diners, i també cal un sistema de gestió de bateria o BMS per a equilibrar la carrega.
Una altra opció força interessant son les cel.les Headway de LiFePo4 3.6V / 10A/h costen uns 19$
Tenen terminals de rosca.
288/3.6V = 80 cel.les en serie.
una bateria de 80S8P tindria 288v 80A/h
288V x 80 Ah = 23040 W/h = 23 KW/h
80 x 8 = 640 unitats
640 cel.les x 19$= 12160 $
Es bastant menys, però també són molts calers !
mes detalls a:
http://www.evcomponents.com/SearchResults.asp?Cat=41 Gràcies per la resposta, no sabia si eren ben bé correctes els càlculs, no hi entenc massa que diguem...
El que em falta saber quin seria el consum d'un motor elèctric decent, d'uns 60kw de potència minim, i per tant quants Km podria fer.
Sé que les bateries que has mencionat estan molt "de moda", però no sé quina és la seva eficàcia real...
En quant al BMS, sé que són cars, i si hi ha tantes bateries i s'ha de controlar cadascuna d'elles, tant en la càrrega com la descàrrega...em temo que és una tasca impossible, sobretot en el cas que he plantejat jo amb quasi 10.000 bateries; amb 640 que rondaria el teu cas, encara ho veig més o menys clar;
De moment tinc massa dubtes, sobretot pel tema de pressupost; 10.000 eur en bateries ho veig perfecte, la resta en controlador, BMS i motor, hi poso uns 6 o 7 mil més...