Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Tecnologia de bateries (Read 3490 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Tecnologia de bateries
Reply #10 - 22.03.2010 a les 01:28:11
 
Quote:
Doncs vaja, jo volia lograr uns 200 !

Doncs aquí entra en joc la eficiència del disseny... si "necessites" portar adherits al cul 1400 kg de metall amb una aerodinàmica nefasta (es a dir, un cotxe normal i corrent), possiblement no ho aconsegueixis. Si et conformes amb 450 kg de fibra i una aerodinàmica més intel·ligent, com el twike, parlaríem de un consum de:

Quote:
The TWIKE LION Battery
Through the use of this new battery type, the proven TWIKE technology is taken to the next step of innovation. Lithium-ion manganese batteries currently offer the best ratio between energy density and price. The high load capacity, the fast loading capacity, virtually no memory effect, optimum performance in a wide temperature range and easy handling of this battery type take the TWIKE experience to a new dimension. A TWIKE LION Battery pack consists of 392 individual cells. It has a nominal voltage of 353 V and a load capacity of 4 Ah. A range of 150 can be reached with 5 battery packs consisting of a total of 1960 cells providing a total load capacity of 20 Ah. Each TWIKE is equipped with a central battery monitoring system. This monitoring system reports information like load capacity, voltage, battery temperature to the pilot via the display in the cockpit. The lithium-ion batteries can be charged after every trip.


És a dir, 20Ahx353v=7.060wh, que donen una autonomia màxima de 160 milles, uns 250 km.
Amb els teus 22.000 wh, podries fer un 780 km. Ara bé la gran pregunta és, fins a on estaries disposat a renunciar? renunciaries a la direcció assistida? a asseure 4 persones? al aire condicionat? renunciaries a les 4 rodes?.... Wink

O poser...

Acceptaries poder moure el cotxe amb pedals? Acceptaries ser el centre d'atenció a tot arreu on vagis? acceptaries ser coherent amb el que penses?
Jo no ho he aconseguit.. el nostre cotxe, per molt que sigui el 5 places que menys gasta del mon, continua sent un oil burner... A mi em costa molt renunciar...

M'agradaria remarcar com apunt final  que els 22 kwh si es comparen amb un dipòsit de un vehicle dièsel són miserables! Cada litre de dièsel conté 11300wh útils, és a dir, que la bateria que proposes seria com un dipòsit de només dos litres de dièsel...
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Tecnologia de bateries
Reply #11 - 22.03.2010 a les 01:36:14
 
Roger Layola wrote on 22.03.2010 a les 01:28:11:
Quote:
Doncs vaja, jo volia lograr uns 200 !

Doncs aquí entra en joc la eficiència del disseny... si "necessites" portar adherits al cul 1400 kg de metall amb una aerodinàmica nefasta (es a dir, un cotxe normal i corrent), possiblement no ho aconsegueixis. Si et conformes amb 450 kg de fibra i una aerodinàmica més intel·ligent, com el twike, parlaríem de un consum de:

Quote:
The TWIKE LION Battery
Through the use of this new battery type, the proven TWIKE technology is taken to the next step of innovation. Lithium-ion manganese batteries currently offer the best ratio between energy density and price. The high load capacity, the fast loading capacity, virtually no memory effect, optimum performance in a wide temperature range and easy handling of this battery type take the TWIKE experience to a new dimension. A TWIKE LION Battery pack consists of 392 individual cells. It has a nominal voltage of 353 V and a load capacity of 4 Ah. A range of 150 can be reached with 5 battery packs consisting of a total of 1960 cells providing a total load capacity of 20 Ah. Each TWIKE is equipped with a central battery monitoring system. This monitoring system reports information like load capacity, voltage, battery temperature to the pilot via the display in the cockpit. The lithium-ion batteries can be charged after every trip.


És a dir, 20Ahx353v=7.060wh, que donen una autonomia màxima de 160 milles, uns 250 km.
Amb els teus 22.000 wh, podries fer un 780 km. Ara bé la gran pregunta és, fins a on estaries disposat a renunciar? renunciaries a la direcció assistida? a asseure 4 persones? al aire condicionat? renunciaries a les 4 rodes?.... Wink

O poser...

Acceptaries poder moure el cotxe amb pedals? Acceptaries ser el centre d'atenció a tot arreu on vagis? acceptaries ser coherent amb el que penses?
Jo no ho he aconseguit.. el nostre cotxe, per molt que sigui el 5 places que menys gasta del mon, continua sent un oil burner... A mi em costa molt renunciar...

M'agradaria remarcar com apunt final  que els 22 kwh si es comparen amb un dipòsit de un vehicle dièsel són miserables! Cada litre de dièsel conté 11300wh útils, és a dir, que la bateria que proposes seria com un dipòsit de només dos litres de dièsel...


Ostres, això del TWIKE no ho havia vist enlloc, i mira que he estat mirant i remirant bateries, tecnologies, preus i fabricants ! Encara que la majoria de packs "caseros" que es veuen són de modelatge RC, per avionetes i demés en miniatura...

Tinc clar que el disseny del cotxe és molt important i no és el mateix convertir un cotxe que fer-ne un expressament per a ser molt més eficient.

Amb el meu actual cotxe, que en inmediat posaré en venda, ja es renuncia a moltes coses per reduir pes -Mazda MX5-, i la conversió que em plantejo, no molt seriosament tot sigui dit, és amb un altre MX5 de les primeres versions, NA, que pesa 950 Kg de sèrie, per això com a minim el tema del pes es pot contenir una mica respecte d'un turisme normal.
En quant a l'aerodinàmica, no és una molt bona opció, i menys encara amb una capota de lona per sostre...però això és un altre tema.

Em miraré això de la tecnologia TWIKE, sobretot per preus.

Moltes gràcies per la informació un cop més.

Iván.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Tecnologia de bateries
Reply #12 - 22.03.2010 a les 01:39:01
 
Em responc: vaja, no havia entés bé, que el TWIKE és el vehicle! Que, per cert, si que havia vist llegint webs en alguna ocasió!
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ