Miquel Martin
participant
desconnectat
Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere:
|
dius que quant l'endoll esta sense endollar res hi han 0V entre neutre i terra? Si es 0.9V val, pero si es 0,00001V es que a la instalacio de l'edifici, hi ha algún punt de connexió entre neutre i terra, aixó no es permés pel reglament.
El diferencial salta si la intensitat que passa pel conductor de fase(marro) i de neutre(terra) tenen una diferencia major de 30mA. Per tant, si no salta quant es desconecta el conductor de terra de la moto, significa que hi ha una fuita, be sigui de fase o be de neutre cap a terra. Es una situació de falta de seguretat, s'ha de corregir. Si per exemple el neutre acaba tocant una part metal.lica i una persona la toca i a la vegada toca el terra, kaputt!
Pots fer aquesta prova:
Amb la moto carregant, i el conductor de terra desconectat, medeix amb el multimetre el voltatge entre el conductor de terra (costat de la moto) i un punt apropiat del inmoble, com un radiador o un viga metalica. No hauria de superar 24V. Si els supera, s'ha de revisar el carregador de la moto. Fes la mesura amb pinces de cocodril a les puntes del multimetre si es possible, i evita tocar els conductors. En qualsevol cas no subjectis el cable de terra de la moto amb la ma contra la punta del multimetre, si de cas fes-ho amb guants, o una pinça de fusta d'estendre la roba.
En lloc de entre el cable de terra de la moto i la terra de l'edifici, pots mirar-ho també en el xassis de la moto, també es el terra del vehicle.
A l'endoll hi ha d'haver, sense endollar res: 230V entre neutre i linia, tolerancia 10% terra, depenent de la configuració de la instalacio: entre linea i terra, aprox 230V tol. 10% entre neutre i terra, de 0 fins 24V, pero si es 0.0001 malament, senyal que han conectat neutre i terra. una altra configuració que tambe es pot donat es: entre linea i neutre 230V tol 10% entre linea i terra, 115V entre neutre i terra 115V
|