fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> els nostres vehicles >> Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1264702926

missatge començat per Roger Layola a 28.01.2010 a les 18:22:06

títol: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per Roger Layola a 28.01.2010 a les 18:22:06

Doncs si... tot ha vingut al posar-me el endoll a la plaça.. al connectar la moto el diferencial de fuites elèctriques saltava... mai havia passat!! perquè? tot ha vingut al comprovar els voltatges:
voltatge fase (marró) - neutre (blau): 232v
voltatge neutre (blau) - presa de terra: 0v
voltatge fase(marró) amb -presa de terra (groc):239v

Si es deshabilita el cable de terra la moto carrega amb normalitat.

quins voltatges surten amb la moto endollada?

voltatge fase(marró) amb -presa de terra de la moto(groc):192v
voltatge neutre (blau) - presa de terra de la moto: 57v

1- Em surten dues preguntes: es normal que entre voltatge fase(marró) amb -presa de terra (groc) surtin 239v?
2- Es normal que la moto tregui voltatge pel cable de terra quan es connecta?


títol: Re: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per Roger Layola a 28.01.2010 a les 18:24:47

aquí fase amb presa de terra...

títol: Re: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per Roger Layola a 28.01.2010 a les 18:27:48

Aquí connectant la vectrix.
El endoll no està connectat a la presa de terra general.
entre fase i presa de terra de la moto surten 190v!!! al·lucinant!!!

títol: Re: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per Roger Layola a 28.01.2010 a les 18:29:43

Entre el neutre i la presa de terra de la moto surt un diferencial de 57V... Tots aquests voltatges no haurien de sortir 0????

títol: Re: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per FlukeFan#1e6 a 29.01.2010 a les 18:17:32

dius que quant l'endoll esta sense endollar res hi han 0V entre neutre i terra?   Si es 0.9V val, pero si es 0,00001V es que a la instalacio de l'edifici, hi ha algún punt de connexió entre neutre i terra, aixó no es permés pel reglament.

El diferencial salta si la intensitat que passa pel conductor de fase(marro) i de neutre(terra) tenen una diferencia major de 30mA.
Per tant, si no salta quant es desconecta el conductor de terra de la moto, significa que hi ha una fuita, be sigui de fase o be de neutre cap a terra.
Es una situació de falta de seguretat, s'ha de corregir. Si per exemple el neutre acaba tocant una part metal.lica i una persona la toca i a la vegada toca el terra, kaputt!

Pots fer aquesta prova:

Amb la moto carregant, i el conductor de terra desconectat, medeix amb el multimetre el voltatge entre el conductor de terra (costat de la moto) i un punt apropiat del inmoble, com un radiador o un viga metalica. No hauria de superar 24V. Si els supera, s'ha de revisar el carregador de la moto.
Fes la mesura amb pinces de cocodril a les puntes del multimetre si es possible, i evita tocar els conductors. En qualsevol cas no subjectis el cable de terra de la moto amb la ma contra la punta del multimetre, si de cas fes-ho amb guants, o una pinça de fusta d'estendre la roba.

En lloc de entre el cable de terra de la moto i la terra de l'edifici, pots mirar-ho també en el xassis de la moto, també es el terra del vehicle.

A l'endoll hi ha d'haver, sense endollar res:
230V entre neutre i linia, tolerancia 10%
terra, depenent de la configuració de la instalacio:
entre linea i terra, aprox 230V tol. 10%
entre neutre i terra, de 0 fins 24V, pero si es 0.0001 malament, senyal que han conectat neutre i terra.
una altra configuració que tambe es pot donat es:
entre linea i neutre 230V tol 10%
entre linea i terra, 115V
entre neutre i terra 115V


títol: Re: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per Roger Layola a 02.02.2010 a les 17:51:34

Efectivament, surt 0.00v entre neutre i terra! On pot estar el problema? hauria de fer-me un cable de terra independent?
Mon germà va portar la seva vectrix all meu endoll, les vam connectar juntes, però amb les masses aïllades. Entre les masses de les vectrix sortien un diferencial de 69 volts (els pins del tester directament sobre els xassis de les motos!! El misteri no acaba aquí... El voltatge de la massa de la moto depèn del endoll... si!! com ho sent: he mesurat la massa de la vectrix quan es carrega en diversos endolls, amb el terra desconnectat:

la meva moto:
A la botiga gente con enchufe el voltatge  diferencial surt 0v i 0v...
a casa els pares em surt 26v i 26v,
a suzuka en un endoll sortia 20v i 20v, i en un altre 110v i 120v....

El tema no acaba aquí... les altre motos també treuen voltatge:
La moto del Aleix al meu parking, la del raimon a suzuka, i una unitat de 2009 oct a suzuka, també tenen aquests voltatges!!
Això és una bogeria... si estan sempre desconnectades del terra, perquè en uns endolls surt diferencial i en uns altres no???
publicaré un informe que estic fent del tema amb més fotos....

títol: Re: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per Txema a 03.02.2010 a les 10:19:12

Hola,

Por curiosidad he buscado algo de información sobre este tema y parece ser que hay una explicación al respecto.
Te pongo un par de links en los que se habla de casos similares:
http://grupos.emagister.com/debate/problemas_con_la_tierra/6581-197556
http://www.unicrom.com/topic.asp?TOPIC_ID=6150&FORUM_ID=25&CAT_ID=5&Forum_Title=UPS+-+Sistemas+de+Fuerza+Ininterrumpible&Topic_Title=voltaje+nuetro+a+tierra



Un saludo...

títol: Re: Fuita d'electricitat de la meva Vectrix
escrit per FlukeFan#1e6 a 03.02.2010 a les 20:33:22

Per si es pot servir d'ajuda,

el carregador de bateria, almeny la part connectada a la tensió de red, ès una font d'alimentació conmutada (Switched-Mode Power Supply o SMPS ). Aquesta topologia produeix petites puntes de intensitat a cada semicicle de la tensió alterna d'entrada. Aquestes puntes d'intensitat, si pugen per la red electrica "aigües amunt", produeixen interferéncies en altres aparells. Per a evitar-ho i poder homologar un producte, la part de tensió de red de tots els alimentadors o carregadors duen uns filtres d'entrada.
Els filtres d'entrada anti-interferencies, estan connectats a terra, perque les interferencies es descarreguen a terra a traves del filtre.
En resum, que tradicionalment on hi ha més possibilitats d'un defecte que causi que un carregador de bateria tingui una fuita a terra, es en el filtre anti interferencies a la entrada de tensió alterna del carregador.
Desconec la configuració exacta del carregador en questió. Els petits, com els de les bicis electriques, duen els filtres a la mateixa tarja de circuit imprès on hi ha tot el carregador, però els alimentadors mes potents, solen dur-los per separat, i son per tant mes facils de sustituir. Per exemple, en els ordinadors de sobretaula, estan integrats en la base on s'endolla el cable de corrent a la caixa de la font d'alimentació.

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.