Últimes notícies de la Futura bateria GP de LiFePo4:
Acabo de rebre un informe amb les característiques de les cel·les prismàtiques GP LifeFO4 per Vectrix.
Entren perfectes dins el compartiment de bateria Vectrix.
http://liionbms.com/pdf/goldpeak/GP45EVLF.pdfDestaco un parell de coses:
Més capacitat, 128V/45Ah, 40 cel les, 5.76kwh, 65% més.
MÉs lleugeresa, sumen 64 kg, la de NiMH que està sobre 80-90kg.
Menys resistivitat interna, només 2mΩ, davant 14mΩ de les NIMH. Això redueix la fricció interna davant l'avanç dels electrons, eliminant els problemes d'escalfament excessiu per descàrregues elevades constants i per cel3les infravoltadas en estat terminal. Es perd 7 vegades menys energia per escalfament intern (ara es perd fins 1kwh a Resita a alta descàrrega), quedant més percentatge energètic per elevar l'autonomia efectiva del vehicle.
Més tolerància de temperatura: eleva el límit en 20 graus més (60), evitant degradació prematura en dies càlids.
Si en aquesta futura bateria es completa amb un BMS (battery management) que compensi les cel·les que es desajusten, es podrà aprofitar gairebé el 95% de l'energia de la bateria davant del 70% actual (incloent perdudes per resistivitat interna).
Quote:Que autonomia efectiva es deriva?
a 3.75kwh * 0,7 = 2.62kwh efectius que ofereixen 60-70 km d'autonomia
5.76kwh * 0,95 = 5.47kwh efectius, oferint en proporció 125-145 km bastant reals.
A més, el propietari de la marca és el fabricant de bateries, GP batteries, es garanteix una bona integració a la moto, alhora que el cost de la bateria es redueix substancialment i el producte aconsegueix un preu atractiu.
naturalment, la bateria s'oferirà en un kit per actualitzar les motos existents.
Les perspectives de futur són bones.