Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 3 4 5 
El meu cotxe electric del dia a dia (Read 69468 times)
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #20 - 10.08.2009 a les 09:56:04
 
fotos següents
tornar a dalt
 

DSCN1717.JPG
veure perfil   IP Logged
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #21 - 10.08.2009 a les 09:56:28
 
fotos següents
tornar a dalt
 

DSCN1716.JPG
veure perfil   IP Logged
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #22 - 10.08.2009 a les 09:56:52
 
fotos següents
tornar a dalt
 

DSCN1708.JPG
veure perfil   IP Logged
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #23 - 10.08.2009 a les 09:58:34
 
Aquest es l'endoll qu'ens allibera en gran part de la benzina i les benzineres Smiley
A més a la dreta característiques de pès i carrega possible.
tornar a dalt
 

DSCN1710.JPG
veure perfil   IP Logged
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #24 - 10.08.2009 a les 09:59:32
 
i adeu siau

i fins aviat !

David.
tornar a dalt
 

DSCN1714.JPG
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #25 - 16.08.2009 a les 19:28:53
 
Benvolgut David,

Benvingut al fòrum!
Quin vehicle més especial que tens! NOmés he aconseguit trobar la següent  referència per internet, secció 1994!!

http://philippe.boursin.perso.sfr.fr/autohi3n.htm

Quote:
Electromobile VOLTA
   Adaptation aux besoins, Qualité des composants, Fiabilité, Faible encombrement
   La Volta est une "électromobile" française, version utilitaire. Elle est construite par la société européenne des électromobiles rochelaises (SEER), à la Rochelle, pole technologique pilote dans le domaine des véhicules électriques.
   Ses concepteurs l'ont imaginée pour la seule utilisation d'une chaîne de traction électrique, ce choix lui conférant une simplicité et une fiabilité reconnues par ses utilisateurs.
   Débarrasse de nombreuses contraintes mécaniques, muni de batteries étanches et équipe d'organes et accessoires standards, ce nouveau véhicule est d'un entretien réduit et facilité.
   Grâce à son autonomie, sa souplesse de conduite, son faible encombrement et son volume disponible, il est parfaitement adapté à une utilisation urbaine.
   La gamme des utilitaires légers Volta (camionnette et pick-up) équipe déjà les collectivités locales et les grandes entreprises, répondant à des besoins très divers.
   A une époque ou la gestion et la sauvegarde de l'environnement nécessitent d'informer et de communiquer avec le public, le design de la Volta fait d'elle un excellent support médiatique.
   La SEER aborde les marchés étrangers, aussi bien en Europe (Suisse, Espagne, Belgique, Suède, Italie, Pays-Bas), que dans le Sud-Est asiatique, en Australie, etc.


   Moteur : puissance administrative 5 CV, type T 22 à courant continu et excitation série, puissance nominale 12.76 kW à 2 850 tr/mn, puissance maxi 18.9 kW à 5 000 tr/mn, couple maxi 5.96 mdaN.
   Batteries de traction : tension nominale 96 V, 16 batteries plomb étanches sans entretien Oldham 12 V / 146 Ah (poids 486 kg) ou Sonnenschein 6 V / 160 Ah (496 kg).
   Chargeur : embarqué sur véhicule, type IUI-Tecsup 96 V / 20 A, poids 22 kg.
   Transmission : traction avant, boîte de vitesses mécanique à 4 rapports synchronisés, embrayage monodisque à sec commandé par câble.
   Direction : 3.75 tours de volant, rayon de braquage entre trottoirs 4 m, entre murs 4.5 m.
   Liaison au sol : avant à double triangle (supérieur et inférieur) à roues indépendantes, ressorts à lames transversales, barre antiroulis, amortisseurs hydrauliques télescopiques ; arrière à bras tirés longitudinaux, barre antiroulis, amortisseurs hydrauliques télescopiques.
   Freins : double circuit en X, disques avant dans les roues, tambours arrière avec compensation fixe intégrée dans le cylindre de roue.
   Pneumatiques : Michelin 145 R 13 78 R MX Tl Reinforced.
   Equipement électrique : batterie 12 V 45 A.
   Chauffage : Gasoil, type Eberpacher, consommation 0.2 l/h.
   Volumes et dimensions (CAM / Pick-Up) : volume utile 2.10 m3, surface utile du plancher arrière 2.25 / 1.70 m2.
   Poids (CAM / Pick-Up) : poids à vide en ordre de marche 1 220 kg, sur essieu avant 670 / 700 kg, sur essieu arrière 530 / 520 kg, poids total en charge 1 700 / 1 650 kg, charge utile 500 / 430 kg, charge maxi admissible sur l'essieu avant 950 kg, sur l'essieu arrière 800 kg.
   Performances (à demi charge) : vitesse maxi 73 km/h, autonomie urbaine avec charge complète de la batterie 50 à 70 km, consommation au 100 km 27 à 30 kWh.





Si és del 1994, es tracta d'uns anys on encara no s'havia generalitzat la tecnologia trifàsica dels EV1, altrament pel panell d'instrumentació que diu "CURTIS" puc suposar que aquest vehicle treballa amb un motor de corrent continua i escombretes. Si en porta, aquest és el seu punt feble: les escombretes!!

S'ha de controlar regularment el nivell de desgast i tenir cura de comprar almenys un recanvi. El odometre indica uns 4000 km recorreguts, seria molt interessant que ja hi donessis un cop d'ull per comprovar com estan. Les escombretes de les Piaggio porter electriques duraven uns 15.000 km aproximadament, i depenent del motor, poden durar menys i tot!

No acabo d'entendre què vols dir amb que no porta "ordinador". CURTIS és una reconeguda marca de controls electrònics per a vehicles elèctrics, i fent un cop d'ull a la fotografia on tens obert el capó, es veu clarament una caixa amb una adhesiu groc de perill elèctric. Molt curiosa la calefacció a base de petroli!

Les teves bateries, si no hi has fet cap reforma,  només poden ser de plom, la incògnita és si són de gel o de líquid. Per l'aspecte de les fotografies diria que són de plom gel...  En cas de que fossin de líquid comprova'n el nivell regularment, cal reomplir-les conforme s'evapori el líquid. El plom és una tecnologia que necessita estar sempre carregat al màxim. Si vols tenir una bona vida útil, procura carregar la bateria sempre que puguis, evita les descàrregues profundes: Les càrregues parcials no fan malbé la bateria, ans el contrari, ajuden a mantenir una part de la bateria inalterada i a estendre'n la vida útil.

Veig 14 elements força nous en sèrie, i aquests elements semblen de 6v.... Això sumarien més de 80v,  un voltatge altament inusual per l'època, i més propi d'una reforma molt interessant!!! També es força inusual que assoleixi velocitats superiors als 50 km/h... i Si el vehicle es va fabricar al 1994, és increïble que només tingui 4000 km! Quines han estat les peripècies d'aquest vehicle? De ben segur que va quedar oblidat en algun racó i el vas rescatar i actualitzar!
Ens en podries fer 5 cèntims?  M'agradaria veure'l personalment, si no hi ha inconvenient! Estàs aprop de Barcelona? Podria acostar-me amb la meva Vectrix!

Fins aviat!
Roger
tornar a dalt
 

volta_electromobil.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #26 - 16.08.2009 a les 20:55:47
 
Per no portar ordinador vull dir que no es tan complicat com els Kangoo electrics que tenen un ordinador, que a mes de les bateries, en controla la utilització y a vegades ho bloqueja tot per mesura de seguretat o perque has oblidat algun manteniment.

Funciona amb 16 bateries de 6 V Sonnenschein plomb gel sense manteniment que son del 2006, el que fa uns 96V de corrent continua amb descarregues en accel.leració de fins à 300 Ampéris (compara amb els 16 Amperis de casa, si que te potencia) pero té un fusible de 400 A per si de cas. Sino deu haver-hi alguna limitació en l'accelarador per no sobrepassar els 350 A.

Aquest vehicle era una donacio de la Electrica De França i va servir durant 10 anys (1994-2004) per transportar persones discapacitades desdel port fins a un lloc de pelerinatge en un illa al sud de França. Eren uns 500m anada y 500m tornada) per dia. I només quan hi havia alguna persona amb cadira de rodes, l'instal.laven al darrera i feien els 500m amb ella. Es per aixó que només va fer uns 2500 km en 10 anys. Desprès el va adquirir (gratuitament) una persona de Marsella que el va tornar a posar a punt y al dia, al 2006 (pero no va fer cap modificació important només va canviar el que estava fora de servei : bateries, recargador, rodes, amortidors... Tot això, desprès d'haver estat abandonat durant 2 anys.
I ara le comprat jo, fa dos mesos per 1500 euros, perque l'antic propietari ja no podia conduir-lo per problemes de salut ja que aquest cotxe no te direccio assistida i li era prohibit fer esforços.

Visc a prop de Paris axí que per probarlo hauras d'esperar que vinguis de vacances a Paris Wink.

Fins aviat.

David.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #27 - 17.08.2009 a les 01:31:21
 
HOla David,

El fet que fos un encàrrec de la SEER  justifica perquè el vehicle té unes prestacions força dignes, tenint en compte l'any en què es va gestar. Quina història mes sorprenent...  M'alegro molt que hagi anat a parar a les teves mans, i que el facis servir cada dia.

Em temo que el teu motor, d'acord amb les característiques descrites, porta escombretes, no està de més que hi fessis una llambregada per verificar-ho, i així em deixes més tranquil. La noia que porta els Piaggio porter de la UB diu que es força desagradable quedar-se tirat al bell mig de la carretera i no saber perquè.

En el rally Phebus es va animar força gent que va venir amb els seus vehicles elèctrics des de casa, alguns van fer més de 2000 km per etapes!! Potser t'animes a fer alguna aventura semblant pel phebus que ve i ens podem trobar. En Jerôme, membre d'aquest foro, s'acaba de comprar una kangoo elèctrica arran de la visita que ens va fer en el rally 2009. Com diu ell, s'ha contagiat del virus "phebus"!. Assota tens una imatge de la seva kangoo i bici elèctriques!!
tornar a dalt
 

P1000748.JPG

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #28 - 17.08.2009 a les 04:27:00
 
Hola,

si que te escombretes, ja m he informat d on les puc comprar en el foro vehiculeselectriques.fr

fins aviat

David
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: El meu cotxe electric del dia a dia
Reply #29 - 22.09.2009 a les 22:22:03
 
Moltes gràcies, voltamotion per aportar la teva experiència en el ús diari del teu vehicle elèctric. Caldria que més gent ho fes.

Salutacions,

Ferran
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1 2 3 4 5 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ