Bon dia a tothom,
ara fa un any, al maig-juny del 2009, hem vaig comprar la Volta de la SEER del 1994. Aquesta furgoneta m'ha anat servint dia rera dia amb anecdotes a l'hivern Parisi on dos cops he hagut de transportar naufrags de la tempesta de neu... ja que la meva Volta circulava sense problemes per engegar per 10 sota zero... la cal.lefaccio de Diesel ha funcionat bé durant aquest période de gran fred, consumint 5 litres per 1000km. L'he omplert dos cops en tot l'hivern
Ara per ara el plaer de conduir un cotxe electric no ha minguat.
Al mars del 2010, hi he afegit per uns 800 euros sense bateries (més 1300 euros de bateries noves) un cotxe electric de tres rodes del 1973-1975 que es va fabricar en uns 30 exemplars de la marca Teilhol Citadine (TVE=Teilhol Vehicule Electrique). No pretenc ser un coleccionista de véhicles antics pero ja que l'oferta d'avui en dia no m'escau y que aquests cotxes son bastant peculiars y facils de posar a punt i a mes a mes i sobretot van tenir y tenen el permis de circular per carretera a França (bé no per les autopistes es clar

), bé perque no circular amb ells ?
Ja posaré fotos aqui de la Teilhol Citadine Electrique concebuda i comercialitzat a França entre el 1975 i 1977 (30 exemplars venuts)
te tres rodes de 12' (moltes de les peces de recanvi son de la Fiat 500 giardinera) dos al devant i una al darrere amb el motor electric acoplat, amb una velocitat punta de 60km/h pero realment i legalment previst per 50Km/h com a maxim. Té vuit bateries 12V en serie de plomb acid gel 90Ah que li he comprat noves del 2010. El motor es de 4kW comparat amb els 12kW de la Volta SEER. Té dues places al davant i la particularitat d'accedir-hi pel davant com a les Isseta BMW dels anys cincuanta. El pes total en marxa es d'uns 650 Kg amb bateries compareu amb els 1250Kg de la Volta SEER i té una autonomia d'uns 35 o 40 Km.
I per finalitzar no una coleccio sino mes be una utilitzacio mes "familiar" del cotxe electric, m'he comprat un Clio Electrique 4 places i cinc portes del 1998 per uns 3900 euros (direccio asistida airbag conductor i finestres electriques) amb bateries revisades i un bloc dels 19 que té de NiCd, canviat al 2009. El recarregador canviat i la bateria de servei nova, y alguns canvis efectuats desprès del control tecnic abans de comprarla del sistema de rodament (amortidos, frens... facils d'aconsegir encara avui en dia). Axi puc transportar a mes de la meva dona, la meva filla de dos anys al darrere en el seu seillent per a nens acoplat al cinturo de seguretat. Té una velocitat punta de 95km/h una autonomia d'uns 80km y una insonoritzacio de l'habitacle molt millor que la Volta o la Teilhol... Aquesta ultima, la Clio Elec es encara més plaent de conduir... Espero qu'aquest virus electric contamini el mes posible de gent...
I m'oblidava de la bici amb asistencia electrica sense marca (Xinesa) que hem vaig comprar a finals del 2008 a Carrefour per uns 400 euros abans d'aquests cotxes. Aquesta bici l'utilitzo per anar de compres amb la meva filla al darrera, per la ciutat de Versailles a França a prop d'on visc... els dies on fa bon temps

Ara paciencia les fotos vindran !
En el mercat de l'occasio molt confidencial del vehicle electric a França he aconseguit aquestes rareses que funcionen... imagineu si n'hi haguessin mes d'aquestes oportunitats cadascu podria escollir com circular o com moures en vehicles electrics sense haver de discutir i esperar un possible futur electric en aquest forum.
Avui en dia son dificils de trobar i comprarse aquest cotxes, pero fent-ho mostrem l'exemple i mostrem també que aixo es realitat i no ficcio o prediccio de futur.
David.