Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Canvi de roda (Read 4674 times)
oriol
participant

desconnectat



Posts: 29

Canvi de roda
25.11.2015 a les 09:46:19
 
Hola!
Algú em sabria explicar per que si canvies les llantes de 17" a 15" t'augmenta l'autonomia?
Hi ha un que té un Leaf del 2013 que li passa, diu que ha augmentat un 5%...
Jo entenc que amb menys diametre les rodes (a igual velocitat) han de rodar més, pero necessiten menys parell...
A veure què us sembla. I si fo´s tan fàcil guanyar un 5% com és que directament als Leaf no els hi posen del 15"?
Gràcies
ORiol
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
vicens
participant

desconnectat



Posts: 1

Re: Canvi de roda
Reply #1 - 04.01.2016 a les 03:16:28
 
És correcte.

Una llanda més pneumatic de 15" pesa menys que una llanda més pneumatic de 17" equivalent.

La llanda de 15 "gasta menys gasolina que la de 17".

La de 15 "té millors prestacions. Amb menys pes accelera més ràpid. Frena mes rapid. Esmorteeix mes, no confuncir amb l'amortidor. Mas còmode en carreteres amb sots. Mas adherència en sòl mullat, amb neu o gel. Menor adherència en sec , en carreteres sense sots.

Les llandes d'aliatge d'alumini pesen més que les d'acer, excepte ha excepcions. Una llanda d'acer consumirà menys gasolina.

Una llanda amb forats més grans genera més turbulències, i té pitjor aerodinàmica. Una llanda d'aliatge d'alumini és pitjor que una llanda d'acer sense tapaboques. Una llanda d'acer sense tapaboques té menys aerodinàmica que una llanda amb tapaboques pla sense forats o amb pocs forats.

Hi ha pneumàtics d'estalvi de combustible. amb un pneumatic d'aquests gastes menys gasolina. Els millors són els michelin energy, també són els més cars, però compensa per l'estalvi.

Recomano posar la mesura origuinal de la fitxa tècnica. o la mesura més petita de pneumatics opcionals de la fitxa. No recomano altra mesura equivalent, pot tenir pitjors prestacions, el fabricant sap mes que el mecànic del bar.

Tapacubo pla sense forats muntat en el meu cotxe.

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
oriol
participant

desconnectat



Posts: 29

Re: Canvi de roda
Reply #2 - 07.01.2016 a les 18:39:43
 
Merci vicens,

La veritat és que pensava en mirar-me bé els pneumàtics per quan els hagués de canviar, i va i pico contra una vorera cantelluda i corre corrents vaig haver de canviar les rodes de davant. Les que vaig trobar, les que em va dir el del taller...
a veure si per les de darrera ho tinc una mica en compte!
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Canvi de roda
Reply #3 - 13.01.2016 a les 08:53:53
 
Gracies Vicenç per l'explicació tan detallada, molt interessant.
A tenir en compte els radis, no solen ser aerodinàmics, quan més diàmetre te la llanta, quan circules a 100 per hora pot  tenir superfícies més perimetrals als radis col·lisionant amb el vent frontal a 150 per hora, implicant una fricció molt gran.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ