ivaniclixx
participant
desconnectat
Posts: 86
|
Bé, apenes fa unes hores he pogut, per fi, provar el cotxe; la primera impressió és que es tracta d'un cotxe petit, molt atractiu -encara que per gustos, colors- i que una de les coses que el fan destacar són les grans llantes i rodes de què disposa -de 16" si no m'equivoco-.
L'interior del cotxe és força senzill; els plàstics no m'han semblat de molta qualitat, no així els seients i volant, que són genials. La postura de conducció l'esperava més baixa i còmoda -potser el fet que medeixo al voltant d'1,86 m m'ha fet anar una mica incòmode, ja que el volant no es pot regular-. De totes formes m'han assegurat que els pedals sí es poden ajustar en profunditat i potser els podría haver adaptat millor a la meva postura de conducció.
En quant a la conducció, es pot resumir en molt divertida, amb un motor molt alegre. En el mode econòmic, o verd, s'ha de prèmer molt l'accelerador perquè es comenci a moure el cotxe, però el fa molt agradable de conduir a velocitats baixes. En el mode normal o groc és el que s'espera del mode de conducció que es posa en quant s'encén el cotxe; dóna una resposta més alegre i accelera amb contundència.
En el mode race o vermell la conducció es torna incòmoda, com era d'esperar, i la més mínima insinuació al pedal es tradueix en una resposta inmediata del cotxe, i la veritat és que durant els escassos minuts que he pogut provar-lo, puc dir que enganxa i molt.
El tacte del volant és força directe i molt peculiar pel volant, extremadament petit; té l'inconvenient d'haver de fer més força en parat per maniobrar, però res exagerat; a més, en marxa, es torna molt suau.
El tacte del pedal de fre és molt molt dur! S'ha de trepitjar amb contundència per frenar a altes velocitats, però frena de sobres tot el necessari, només cal fer més força del que estem acostumats a vehicles amb ajuda a la frenada. M'ha agradat molt en el fons, sembla que es té un contacte més directe amb el cotxe i més control.
Les curves tancades es poden agafar a una velocitat molt molt elevada sense cap problema, el cotxe va sobre rails.
Com a comentari final i resum, diré que crec que és un cotxe molt interessant, tant per preu com per característiques per tothom que necessiti un vehicle per desplaçaments urbans; no he pogut provar-lo fora de ciutat, però no el veig mot capaç de mantenir una velocitat més enllà dels 80 Km/h amb comoditat. Està clar que el mercat a qui està destinat el cotxe és purament urbà.
En quant als temes de la sonoritat del cotxe, certament sorprén el soroll del motor (o, més aviat, de la reductora) a l'interior del vehicle; m'han assegurat que les noves versions han solucionat aquet problema amb una nova reductora menys sorollosa i més material per insonoritzar l'interior del vehicle. Si arribo a provar un altre Tazzari Zero dels nous ja us en faré quatre cèntims.
Se m'obliden moltes coses, però si teniu cap dubte em veig molt capaç de respondre les preguntes, després d'haver llegit tant sobre aquest cotxe i per fi provat.
Des d'aquí també vull agrair en Giuseppe D'Alessandra d'Enisola per la seva amabilitat.
|