Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Silicon, the new lithium? (Read 7008 times)
pc
csct

desconnectat



Posts: 49

Silicon, the new lithium?
09.12.2009 a les 19:22:29
 
http://www.mnn.com/technology/gadgets-electronics/blogs/silicon-the-new-lithium

Quote:
A new breakthrough may bring silicon-air batteries to market in less than 5 years. Is it time for lithium-ion to step aside?

If it weren't for Bolivia, the electric car industry wouldn't be zipping quite as energetically as it is right now. Lithium carbonate is not an overly abundant mineral and nearly every auto manufacturer is banking on the reserve of lithium that rests quietly in the Bolivian Andes, representing more than one half of the world's supply.

Lithium batteries, while lighter and longer-lasting than then their nickel-cadmium and lead-acid predecessors, are not easily recycled and are prone to problems when they encounter high humidity and heat conditions.

But in one fell swoop, an announcement last week from the Technion-Israel Institute may rather quickly make the lithium-ion battery a thing of the past.

The joint research project led by three scientists professors in three continents — Yair Ein-Eli of Technion, Digby Macdonald of Penn State University, and Rika Hagiwara of Kyoto University — has yielded a working prototype of the battery which dispenses with the typical heavy, metal-based cathode structure and replaces it with something much lighter ... air.

The anode is inexpensive, totally nontoxic and biodegradable — oxidized silicon. The current prototype is not rechargeable but can last for thousands of hours and according to Ein-Eli, a rechargeable consumer battery may be available within five years.

Car batteries could be as little as 10 years away, and these batteries will not have any of the disposal issues of batteries past. Silicon, as Ein-Eli explains, "... will turn into sand that would be recycled into silicon and then into power again."

And cars are just the beginning. A lightweight and inexpensive energy storage system with high energy capacity could be a perfect companion for intermittent fuel stocks like solar and wind, making renewable energy easy to store and distribute.


Traducció automatitzada:
Quote:
Una nova revolució tecnologica pot portar les bateries d'aire-silici al mercat en menys de 5 anys. És hora de deixar les bateries de liti-ió de banda?

Si no fos per Bolívia, la indústria de l'automòbil elèctric no apostaria pel liti  tan enèrgicament com ho és ara. El carbonat de liti no és un mineral molt abundants i gairebé tots els fabricants d'automòbils confia en la enorme reserva de liti que descansa tranquil.lament als Andes bolivians, que representen més de la meitat del subministrament mundial.

Les bateries de liti, encara que més lleugerer i més duradorer que els predecessors de níquel-cadmi i de plom-àcid, no poden ser fàcilment reciclades i són propenses a problemes quan es troben amb condicions d'alta humitat i calor.

Però de sobte un anunci la setmana passada del Technion-Israel Institute pot fer ràpidament que la bateria de liti-ió en una cosa del passat.

El projecte d'investigació conjunt dirigit per tres professors dels científics en tres continents - Yair Ein-Eli de Technion, Digby Macdonald, de la Penn State University, i Rika Hagiwara de la Universitat de Kyoto - s'ha cosntruït un prototip de treball de la bateria, que prescindeix de la típica estructura pesada de base del càtode i la substitueix per una cosa molt més lleugera ... per aire!.

L'ànode és de baix cost, totalment no tòxic i biodegradable - òxid de silici. El prototip actual no és recarregable, però pot durar milers d'hores i d'acord amb Ein-Eli, una bateria recarregable pels consumidors pot estar disponibles d'aquí a cinc anys.

Les bateries de cotxe poden ser viables a tan poc com 10 anys de distància, i aquestes bateries no tindrà cap de les qüestions d'eliminació i reciclatge de les piles passat. De silici, com Ein-Eli explica, "... es convertirà en la sorra que es recicla en el silici i després en bateria de nou."

I els cotxes són només el començament. Un sistema lleuger i econòmic d'emmagatzematge d'energia amb alta capacitat pot ser un company perfecte per a les reserves de producció intermitents, com la solar i l'eòlica, el que farien l'energia renovable fàcil d'emmagatzemar i distribuir.
tornar a dalt
 

silicon-battery-mnn.jpg

veure perfil | web   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: Silicon, the new lithium?
Reply #1 - 09.12.2009 a les 20:06:56
 
Si amb aquest fil d'aquets mateix forum parlen de bateries de Zinc-aire un altre dels elements abundants de la terra i amb moltes bones prestacions

per mes info

http://www.voltforum.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1249311688

diria que els cotxes no faran servir finalment el liti en el futur Cool


Els tres elements ideals per fer piles tant per capacitat com estabilitat química (que no explotin com el liti o el sodi) com per abundàcia i distribució són el slilici, l'alunimi i el zinc.

i ja tenim dos en vies de investigació i diria que l'alunimi també hi ha algú que està investigant però encara no han donat resultats
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Silicon, the new lithium?
Reply #2 - 10.12.2009 a les 13:05:56
 
Això és la quadratura del cercle, vaja! però es tan fàcil fer volar coloms... veure'm mai algun prototip al carrer?
Nogensmenys, hi ha molta indústria que s'esta prenent seriosament el tema de les bateries.
Us imagineu tots els aparell electrònics portàtils del món funcionant amb una bateria diferent del liti?? bufff es un pastís colosssal!
Son precisament les bateries d'aquests aparell portables que han burlat les petroleres i ens estan portant cotxes electrics amb liti fins als 200-500 km d'autonomia....

Tota la evolució lógica que havien de fer els vehicles elèctrics el segle passat, i que va ser robada pels carters petrolers,  s'haurà de fer forçadament en la pròxima década. Evolucionar 100 anys en 10 anys!
De moment, la vectrix ha passat del Nimh al liti en 4 anys. A veure quan triga a fer el següent salt.... Que un fabricant de bateries sigui el nou propietari pot ser inicialment beneficiós per la marca, però pot truncar la ràpida evolució cap a noves químiques de les que GP no sigui propietària....
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: Silicon, the new lithium?
Reply #3 - 11.12.2009 a les 22:32:29
 
Mira els telefons movils han fet que ara tinguem la bateria de liti, nomès cal recordar que quant van sortir els movils als primers del 1990 la bateria de liti ni tal sols  hi era en tropotip, hi havia la teoria que la plia de litia tindria una capacitat alta però res mes, les primes bateries deliti que es van vendre van ser els 1998, al any 2001-2002 quasi tots els movils que es vevien portanven bateria de liti.

L'evolució ha sigut brutal i penso que passara com els movils que van començar amb un tipus de bateria que funcionava amb aparels electrónic de poc us, peró que a uns movils de us diari es van veure els problemes d'aquestes bateries, i amb els cotxes pasara el mateix

S'acepten apostes Grin
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ