Comencen a definir-se els estandarts técnics al voltant del vehicle eléctric: els punts de recarrega privats, actualment un endoll, probablement evolucionaran:
http://www.greencarcongress.com/2009/04/sae-hybrid-standards-20090423.htmlL'estandart SAE J1772 defineix com seran ( a America ) els punts de recarrega (Smart Grid), inclouran per exemple:
Un senyal de control junt amb el corrent altern.
Detecció de seguretat que el vehicle esta conectat
Limitació de potencia a la especificada del vehicle
proteccions de seguretat, supervisio de posada a terra
supervisio de ventilacio de les bateries durant la carrega
inmobilitzacio del vehicle mentre esta endollat, encara que no hi hagi energia al cable.
En realitat, la intencio per a crear aquest estandart es:
1. crear un sistema compatible de carregadors inteligents, independent de la marca del vehicle. A Europa sera diferent, pero es que tambe els endolls i tota la resta es diferent ( 50Hz p.e.)
2. aconseguir que els carregadors dels vehicles, tinguin capacitat de comunicació remota: la intenció de les distribuidores electriques es poden gestionar la demanda d'energia, a canvi d'una rebaixa del preu, es clar.
Es interessant veure com tot evoluciona dia a dia al voltant del vehicle eléctric.