Bé el setge s'estreny. Entenc per la resposta que "l'unica" via seria que un amb residencia alemana i que tingues el cotxe homologat alli i estigues modificat, pot venir aqui. Llavors la homologació és facil. Algú té un amic amb resideència alemanya i torni a viure aqui?
Resposta completa d'APPLUS+ ITV
Com bé diu, a l’apartat K apareix la contrasenya d’homologació europea. Aquesta homologació queda registrada a la documentació del vehicle com si del seu DNI es tractés, i defineix que aquest vehicle ha sigut fabricat i homologat d’acord als requeriments i reglamentació d’aplicació europeus. És d’obligat compliment per als fabricants que es compleixin aquests requisits d’origen, però una vegada el vehicle passa a ser d’ús particular se poden realitzer modificacions que no estan incloses a l’homologació. En el moment que un vehicle incorpora qualsevol modificació no contemplada a l’homologació del vehicle, es diu que aquest vehicle ja no és igual al d’origen i per tant no és igual a l’homologat o no compleix amb l’homologació.
En cap cas significa que el vehicle no sigui “legal” sempre i quan les modificacions estiguin regularitzades . El problema sorgeix, en aquest cas, al tractar-se d’una importació on és requisit indispensable que el vehicle estigui homologat i que la homologació correspongui al estat actual del vehicle. D’aquí que calgui realitzar l’homologació individual. Aquests requeriments estan definits en la Secció V del Manual d’Inspecció Tècnica de Vehicles, en l’apartat 2.4.
L’única execepció en que es poden acceptar vehicles sense homologació a Espanya (o vehicles modificats/reformats) és en tràmits de trasllat de residència on el titular del vehicle estigués visquent al extranger i torni a Espanya portant el seu vehicle. El procés d’obtenció d’homologació individual implica obtenir l’aprovació per part del laboratori de que aquest vehicle compleix amb els requisits que li siguien aplicables.
Novament, quedem a la seva dispoció per a qualsevol aclaració que necessiti.