Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Nueva Goelix distribuidor de scooters electricos (Read 20149 times)
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Nueva Goelix distribuidor de scooters electricos
Reply #10 - 25.01.2010 a les 19:39:55
 
Roger Layola wrote on 20.01.2010 a les 00:04:41:
Si bé... pot semblar barata, però jo, i al igual que moltes persones, n'estem planament fins els collons de les bateries de plom.
la meva experiència em diu el següebt: Liti BMS. o res...  crec que s'ha de plantejar com una inversió a llarg termini, un vehicle que funciona any rere any justifica un preu elevat de compra...
però com bé apuntes, potser una persona es compra la moto barata amb bateries de plom, i quan se li mor al cap de poc per deixar una setmana les bateries descarregades, pot aprofitar la base de la moto i posar-li el pack de liti... però a quin preu? seria un pregunta interessant a fer a goelix...


(www.pingbattery.com) 2 x 48V 20Ah en parallel, surten per uns 1100€, mes IVA, transport, etc, et surt per el mateix preu que la versio amb pack de liti-io, i no tens garantía de la bateria. No val la pena canviar-li la bateria, millor estalviar i comprarla ja amb bateria de liti.




tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Nueva Goelix distribuidor de scooters electricos
Reply #11 - 22.03.2010 a les 20:21:20
 
He preguntat a Goelix si el Viva Eco, que ve amb bateries de plom, es pot upgradar a Liti, pero "va a ser que no"....

Sembla que aixó comportaria sustituir el controlador ja que el pack de plom es de 48V i el de liti de 60V. I tambe, es clar, el carregador.
I ja no parlem d'homologacions...

Aixo si, el recanvi del pack plom gel 48V 40Ah costa nomes 402€, i te dos anys de garantia.

Tinc curiositat per fer una pregunta: totes les bateries es degraden molt mes si es queden sense carrega molt temps, i les de plom tenen molta autodescarrega, perden la carrega en poc temps ( posem dos mesos o tres ).
No seria interessant guardar la moto, (tant es quina quimica de bateria ) un cop carregada, amb el carregador endollat a un endoll amb temporitzador programador setmanal perque, per exemple un cop a la setmana carregui durant una hora?

Seria per a evitar que si no s'utilitza durant un temps, la bateria no es degradi.


tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Nueva Goelix distribuidor de scooters electricos
Reply #12 - 23.03.2010 a les 11:24:31
 
Quote:
Tinc curiositat per fer una pregunta: totes les bateries es degraden molt mes si es queden sense carrega molt temps, i les de plom tenen molta autodescarrega, perden la carrega en poc temps ( posem dos mesos o tres ).
No seria interessant guardar la moto, (tant es quina quimica de bateria ) un cop carregada, amb el carregador endollat a un endoll amb temporitzador programador setmanal


Aquí potser cal una puntualització: el que és valid per una química de bateries no ho es per les altres.

Al plom es veu que li agrada estar sempre a tope de càrrega, no es poden deixar una setmana descarregades perquè es fan malbé.
La estratègia que proposes aniria de meravella per mantenir-les en optimes condicions.
Si parléssim de liti, el que els hi agrada per mantenir-se joves es mitja càrrega, i com que la tassa d'autodescàrrega es molt menor, el que els hi faria falta es un cop cada tres mesos carregar-les i circular fins a deixar-la una mica per sobre de mitja càrrega.

La programació del vehicle també influeix: Per exemple un Tesla pots connectar-lo i deixar-lo 1 anys parat, el sistema va gestionant la càrrega de la bateria per mantenir-la. Una vectrix no serveix només endollar-la, si la deixes endollada fa una carrega i el sistema s'apaga. Al cap de 3 mesos la bateria ja ha perdut tota la carrega malgrat estar endollada, i el voltatge serà tan baix que el ordinador central ja no s'encendrà. Com que el nickelmetalhidrur també vol mitja càrrega, el que caldria es programar mitja hora de càrrega cada mes, aproximadament....
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Nueva Goelix distribuidor de scooters electricos
Reply #13 - 23.03.2010 a les 15:51:39
 
Hola,

Per si us interessa el tema, recordo l'article que un conegut va fer sobre piles i bateries, que explica clarament els "cuidats" que s'han de tenir en compte amb les diferents tipologies de bateries, com ara el fet de no descarregar mai del tot unes bateries de liti, ja que tampoc tenen l'efecte memòria típic de les NiMH que sí convé tenir-les sempre amb càrrega, etc.

http://24x7linux.com/personal/gps/batteries.shtml

Salutacions!
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ