Hola!
Tan de bo fos tan fàcil com un mecano!
Sobre la bateria:
En la configuració com la que vull jo, de 40 amps 72v de potència, la única bateria que pots fer servir amb aquest motor es la de liti polímer de kokam. Perquè?
És la única que descarrega 50 ampers de manera constant sense fer-se malbé. Si pot descarregar 5 vegades la seva capacitat de manera continua, és "5c".
Una bateria de NImh de les més bones i robustes, com la de la meva moto vectrix, dona "2c". Per dimensionar la bateria correctament, necessites 40 ampers motor/0.8(factor envelliment bateria)= 50 ampers de descarrega contínua, exàctament el que dóna la bateria de liti polimer de kokam de 10 Ah de capacitat: 50 ampers de descàrrega contínua (i 100 de punta).
Si les millors bateries Nimh donen 2c, per tant necessites una bateria de 25 Ah de capacitat a 72v. Si fas números, veuràs que et surt més barat els 10 Ah a 72v del liti polímer.
I si la bateria que poses no dona prou energia contínua?
passaria que:
1- El motor no donara tota la potència esperada, però com que te tanta potència, no ho notes.
2- PERÒ la bateria es troba sempre sobre-sol·licitada, és incapaç de donar prou energia al control electrònic, es troba sempre al limit, degradant-se ràpidament. Resultat: Perds els diners invertits en la bateria, et deprimeixes perquè la bici falla en pocs mesos.
Que pots fer?
opció 1: comprar la bateria que toca.
Opció 2: Decidir quina bateria vols, i comprar el control amb el limit de potència i voltatge que coincideixi amb la capacitat de descàrrega constant de la bateria, amb un 20% de marge de seguretat. Més endavant, pots posar el control de 40 amps 72v amb la bateria bona.
Si agafes una bateria genèrica de bici elèctrica de NiMH de 10 Ah a 36 volts, que estan dissenyades per a descarregues de 1c, t'hauries de posar un control de menys de 10 ampers a 36 volts = 10x36 = 360 watts, unes 9 vegades menys que la potència màxima del motor.
El motor girarà deslluïdament....
has vist aquest vídeo? una bici amb aquest motor agafant 85km/h!
Aquest és la versió amb el engranatge llarg, per agafar alta velocitat...
Per al teu cas millor amb el engranatge més curt per a menys velocitat i més parell a les pujades!
http://video.google.com/videoplay?docid=8362332207857461276Sobre el motor:
Muntar-lo a davant es millor només per traccionar en gel. Si no t'has de trobar gel, el millor es darrera. La mala notícia és que el sistema de pinyons en els motors posteriors funciona amb rosca enlloc de casset, el màxim que podràs tenir són 7 pinyons a darrera. naturalment, pot partir una forquilla. Poses la potència de un ciclomotor en una bici! Necessites una forquilla robusta, una forquilla de suspensió servirà. Al darrera la triangulació del quadre absorveix el enorme parell del motor.
Sobre els connectors, no hi ha problema. Entre el control i la bateria no seran compatibles si no els compres al mateix lloc, però es tan fàcil com tallar els cables terminals i posar-ne un connector nou. A llocs d'electrònica com a Diatronic a Barcelona pots trobar tot tipus de connectors.
Sobre recomanació:
Si t'agrada fer de manetes i aprendre coses, el motor crystalyte 5000 és de lo milloret que pots comprar.
Si no tens temps ni ganes de muntar el kit, i el que vols és una cosa que funcioni sense preocupacions, agafa una bici sencera.
Tal com dius, surt igual de preu, amb l'avantatge que ja tens la bici muntada i tens garantia, però renunciant a qualsevol tipus de prestació extre: són bicis de 250 miserables w que t'ajuden fins a 24 km/h (des del meu punt de vista insuficient, però potser per a la teva dona és suficient). En aquest cas, em decanto per la bici plegable monty amb bateria de liti.
Que en penses?