Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
longest vectrix odissey: 190 km d'una tirada (Read 12224 times)
Roger_Layola





longest vectrix odissey: 190 km d'una tirada
05.06.2008 a les 17:47:09
 
Són les 23:30 d ela nit.
M'envaeix una sensacio de tristesa: Comparteixo els últims moments del ral·li 2008 amb en Pàtrick Renau i Lluis ballduseres. Ells demà continuaran cap a Perpinyà però jo estic acabant el meu rally... Demà toca treballar.
Maçanet de Cabrenys, última població abans de França.

La Vectrix es carrega apaciblement al centre cívic, mentre davant meu es perfilen 190 km d'absoluta incertesa.... sense cotxe d'assistència, sense remolc, sense saber on podré recarregar, sense saber on em quedaré tirat sense bateria... l'angoixa comença a desplaçar la nostàlgia de marxar del rally.

Ja havia fet una distància  més llarga sobre un vehicle elèctric: Phèbus 2006, 230 km sense repostar a lloms de una bici elèctrica molt especial: la SIE. La diferència és que aquell vehicle tenia 250+ km d'autonomia. La meva vectrix de moment ha demostrat poder-ne fer uns 80 km en el millor dels casos... començo anotar la manca d'uns pedals....

Objectiu: Arribar a Barcelona abans de les 10 del matí (hora d'entrar a treballar)
omença la aventura!

Assota, fotografia del centre cívic de Maçanet de Cabrenys. Tenen un parell d'endolls públic permanents per si la gent hi vol connectar la ràdio o el vehicle elèctric... Des del foro volem felicitar al ajuntament de Maçanet de Cabrenys per la iniciativa!
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: VECTRIX ODYSSEY: 190 KM D'UNA TIRADA
Reply #1 - 06.06.2008 a les 16:56:45
 
Començo a descendir per a buscar la nacional.
NO hi ha una anima, i es negre nit. malgrat la foscor, desconnecto la llum  i deixo la de posició, un led que il·lumina just per deixar-me lliscar baixada avall a uns 30-40 km/h. Arribo a la N-II amb 16/17 de bateria. Enfilo cap a figueres per la voravia, ara si amb el llum encés. Aquí ja no hi ha baixada, i no sé quan podré carregar.. em poso a un creuer de 35 km/h. La regidora de Vilafant m'ha promès el endoll al centre cívic, a veure si hi ha sort... Arribo al centre cívic de vilafant amb 13/17. Tinc molta bateria, però no es pot desaprofitar aquesta càrrega d'oportunitat...

Faig una parada de 40 minuts. En el moment que la càrrega passa de 11 amps a 3 començo a de nou a circular, amb 16/17
Espero poder carregar a Girona, allà hi ha molta energia i d'una manera o altra hi ha d'haver alguna oportunitat. Augmento el creuer a 40-45 km/h, a les pujades 35 km/h, i a les baixades llisco a uns 60 km/h.
Fotografia carregant al centre cívic... veieu per on va l'endoll??
tornar a dalt
 

p1040136_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: VECTRIX ODYSSEY: 190 KM D'UNA TIRADA
Reply #2 - 06.06.2008 a les 17:04:29
 
No espero trobar-me res fins a Girona, pero atravessant un poblet de mala mort, que no anomenaré, de sobte amb trobo amb un regal!! Una casa en obres!!!! Sisis, d'aquelles que tenen el comptador a fora i amb endolls a la vista... La s'ensació d'angoixa s'esvaeix un xic.. Bateria un altre cop a 14/17, recàrrega de 30 minuts.... Comença a ser entrada la nit, porto uns 50 km recorreguts... i cada cop hi ha menys trànsit. M'espera una nit llarga, perfecte per al furtivisme...
tornar a dalt
 

p1040138_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: VECTRIX ODYSSEY: 190 KM D'UNA TIRADA
Reply #3 - 06.06.2008 a les 17:05:56
 
i aqui una altra perspectiva.... Gràcies pel favor!!!
tornar a dalt
 

p1040139_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: VECTRIX ODYSSEY: 190 KM D'UNA TIRADA
Reply #4 - 06.06.2008 a les 17:14:04
 
Amb un altre cop 16/17 enfilem cap a Girona...
Però aquesta ciutat em reserva una sorpresa desagradable... no trobo cap punt accessible, i no puc dedicar ni temps ni energia a cercar un endoll... encara amb molta bateria, atravesso amb el cor encongit girona.... són les 3 del mati. Davant meu m'esperen unes pujades fortes...a veure com respondrà la càrrega!

Supero el port de montanya, però la bateria es troba a 8/17. Fa molta estona que no carrego, i amb aquesta bateria no arribo a mataró... de sobre, enmig de la foscor, una explosió de llum!! Una petrocat 24h!! Salvat. El noi que porta la botiga escolta fil parranda lo del rally solar, em comfirma que ho havia escoltat per la ràdio, i que cap problema a carregar. uooo quins endolls mes ben posats! Aprofito per compar menjar i carregar-me les bateries meves!
tornar a dalt
 

p1040140-2_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: VECTRIX ODYSSEY: 190 KM D'UNA TIRADA
Reply #5 - 06.06.2008 a les 17:21:56
 
faig una recàrrega de 60 minuts, i enfilo cap a Mataró... a creuer sostingut de 40 km/h...ja són les les 4 tocades del mati, i ja porto mig cami fet....
Bé!!! entrem a la província de Barcelona
De camí cap a mataró, cap a les 5:10, em paró a una benzinera, obre a les 6 i disposa de un arcó de gel... fantàstic! Faig una altra recàrrega de oportunitat de 20 minuts...  em trobo amb 13/17... Arribaria a barcelona amb això? Massa just, em veig obligat a fer ús del meu últim comodin: En carles de mataró, que distribueix les Vectrix a Catalunya....
tornar a dalt
 

p1040142_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





Re: VECTRIX ODYSSEY: 190 KM D'UNA TIRADA
Reply #6 - 06.06.2008 a les 17:29:25
 
Driiing driiiing.
Son les 5:40 del matí
Hola carles, estic a davant de casa teva... Et fa una recàrrega de Vectrix?
Si home cap problema...!!
Després de la duresa del viatge, em sento acollit i mimat com un més de la familia, que si esmorzar que si dutxar-me mare meva! moltes gràcies!!
M'estiro a un sofa del garatge, desperador a les 8:30... recàrrega de 2hores, gairebé a tope!

Aquesta distància ja m'es familiar. Enfilo a l'autopista, a 80-90km/h fins arriabr a casa, a les 9:30 del matí, i amb 6/17 de bateria. fantàstic! Ho he fet!
5 hores carregant, 5 hores circulant, tota la nit en ruta....
10 hores en total, 190 km..... Deu meu, en cotxe només hi poses escasses 2 hores.... Això és una altra dimensió de viatjar

D'aquesta experiencia en trec que es poden cobrir 100 km cada 5 hores, es a dir per arribar-me a taüll necessitaré 15 hores!!! buuuuuf

Només que hagués tingut un generador que carregués mentre circulo , hauria fet el mateix en 5 hores, la meitat de temps!! A veure si els de Vectrix s'ho curren i permeten recarregar mentre es circula!!! Antiecològic? no crec......

I al matí a la feina.... quina ssooooooon!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Escriure al Claudio de vectrix Italia per veure si es pot posar un generador i si haurà bateries de liti...
tornar a dalt
 

p1040144_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





vectrix with oil generator
Reply #7 - 06.06.2008 a les 17:36:01
 
Vectrix em va respondre evadint tota referencia al tema del generador. L'aleix, després de recollir la meva experiència èpica... li va rebentar que Claudio no mencionés res del generador... i això que només és una qüestió de programació!!! Els va escriure una cara força rebotada... tan de bo li prenguin més atenció a aquests temes d'autonomia...!!!

Reprodueixo un fragment:
Quote:
Good afternoon Claudio,

These are good news (la bateria de liti), but meanwhile the range limitation could be overcome by doing what Roger says,
adding only when needed, a small petrol generator available on the market. Even the Li batteries will be not
enough for a lot of customers. Roger would not have been able to do the 190Km on a single charge with the Li batteries.

I think it would help new customers to make their minds.
I've seen a lot of people try the bike in Spain and not buying it because of the real limited range (I'm one of them).

They are highly satisfied with its performance, look&feel but do not want to invest such amount of money
on a scooter that is limited to 80 Km or much less if ridden at high speeds. We have no recharge network yet in Spain.

One gets to its destination and has to beg for a plug anywhere. One depends on people's good will and one does not like
depending on others for one's way back home.

I'm sure that this technology is ready, as it is the same as having your so announced 500W Fuel Cell under the seat
charging the batteries constantly while riding, and much cheaper at this time.

I know you might not have permission to say anything on this issue, but as we believe in the Vectrix project and want
it to be successful we would like you to transmit this message to whom you think can consider it (either technical or commercial) in Vectrix.

This detail can make the difference on boosting sales at least in Spain (and I'm sure that in other countries as well, even the US).
You go hybrid just when you really need it (e.g. inter-urban commuting), without modifying anything on the original bike.

It might even be a manufacturer official option if Vectrix reached an agreement with a generator manufacturer and integrate it aesthetically
on the back of the 2nd passenger. But this is a step further that you should consider carefully.

You have to adapt to the moment, and this moment is for petrol. Being blind to this can be just the self-destruction of such important project like yours, that is bringing the future today.

See how the Toyota Prius sales have improved after a great marketing campaign. They have the same range as petrol cars and the best efficiency.
Hybrids are the intermediate step between petrol and electricity. You have it very easy to offer the intermediate and final step, as you already have the finest electric bike at the final step.

Kind regards,

Aleix Layola



De: Claudio Sistopaoli
Enviado el: miércoles, 04 de junio de 2008 13:35
Para: 'Roger'
CC: 'Aleix Layola Fabra'
Asunto: R: longest ride on a vectrix: 190 km

Hi Roger,

you’re right, it seems we’ll have lithium battery available next year. For sure it will be possible to upgrade your bike to give you extended range.


Best regards,

tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Vectrix gas fuel generator
Reply #8 - 10.06.2008 a les 09:16:19
 
En Claudio ens ha confirmat que la SEU americana de Vectrix estan desenvolupant un generador de fuel:

Quote:
I asked our R&D department  in USA: we are currently developing a patented solution to recharge while running using a LP fuelled generator.

I’ll let you know when this will be available.


Aclareixo que LP fuel fa referència a propà liquid, no pas a petroli....
Certament és més ecològic, però el super tradicional ofereix més flexibilitat....

M'han arribat rumors que la bateria de liti es podran compar 2 blocs, que oferirà gairebé un 260% més de energia (quasi 10 kwh). Amb aquesta bateria + el carregador de propà liquit, es podrien fer uns 80x10/3,7= 210 km+ 5 hores de lp a 1,5 kw= 7.5 kwh= 162 km, que sumant dóna 370 km d'autonomia a 40 km/h.... Una autonomia 4.5 vegades superior! Gairebé es podria cobrir Tolosa - Barcelona amb una càrrega! creuers de 60-70 km/h també serien força assumibles!
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: longest vectrix odissey: 190 km d'una tirada
Reply #9 - 01.10.2009 a les 23:32:32
 
A dia d'avui, novembre 2009, li he fet una serie de millores a al moto que permet més autonomia. El software nou, que fa equalitzacions i equilibra les cel·les de la bateria, també ha augmentat la capacitat útil d'aquesta. Ara és fàcil per a mi arribar a més de 70 km d'autonomia, gairebé uns 100 km en condicions de 40 km/h

Es rumoreja que si New Vectrix es fa amb el control de la casa mare, tindrem bateries de liti en 7 mesos...
Tan de bo tot vagi bé...

Actualització: Avui  5 de novembre en principi es sabrà qui es el nou propietari de vectrix!!
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ