Adjunto un parell d'aclariments que li he fet amb un apersona que s'ha embarcat en aquest aventura.
espero que us siguin d'utilitat.
hola joaquim
Finalment el missatge m'ha arribat.!
Et faig una breu explicació de les bateries:
tenen voltatge i capacitat. La unitat bàsica de voltatge del liti es 3,6v i qualsevol bateria de liti té un múltiple d'aquest número. per exemple, per tenir 72v, cal 20 cèl·lules individuals de 3,6v que encadellades sumen 72v.
Un altra tema és aquesta cèl·lula inividual de 3.6v quina capacitat té: si la capacitat individual és de 20 amps, encadellant cèl·lules tindràs 20 amps a 72v. Si compres
dues bateries de 10 amps a 72v, cada escuna és independent i pot donar voltatge suficient per fer funcionar el sistema. pots ajuntar-les i desajuntar-les segons convingui per tenir autonomia, sempre tenint present que si les poses juntes, han d'estar carregades per igual (perquè la més baixa de càrrega podria fer-se malbé)
Sobre la meva bateria, jo pensava comprar per a la meva bici el control de 72v i 40 amps (3000w), i faria servir 2 bateries MONTY de 36v i 10 Amps, que sumades donen 72v i 10 Amps. Si penses en un sistema a 48v, les bateries de monty no et servirien peruqe no donen prou voltatge per al control, hauries de comar una bateria de 48v a estats units.
Per a l'estimació de watts que conté la bateria, es mutiplica voltatge per ampers, i se li resta un 5% per pèrdues d'eficiència. per exemple, la meva multipliques 72vx10 amps=720 watts, uns 690 watts efectius. Si vas en creuer consumint uns 200w hora, la bateria et durarà 3,5 hores. si gastes 3000w hora, amb prou feines et durarà 12 minuts.
Sobre la llanda, recomano comprar el motor sense llanta, doncs el paquet ocuparà menys volum i serà més barat, i et poses la llanta que vols aqui amb els radis que vols i el tipus de radia que vols. Jo recomano llanta de perfil alt i radis plans d'alta resitència a 4 creus i 2 contactes, tot i que el gran diàmetre del motor potser no ho permet, ja veurem quan el tinguem aquí.
-----------
Hola Roger, passo a preguntar-te alguns dubtes més:
suposem que em compro la versió amb les bateries de 48 V i 40 AH, puc
fer anar el motor amb una sola bateria, assumint que correra menys,
pero també portaré menys pes, o potser hi ha alguna manera de correr
igual amb una bateria de 20 AH i que duri la meitat de recorregut.
podem saber l'amplada de la llanda a efectes de veure si funcionaran
bé els frens actuals?
Salutacions i gràcies.