Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
3000w a 72v -  SIE 3a generació (Read 8890 times)
Roger Layola i Fabra(Guest)
Guest




3000w a 72v -  SIE 3a generació
20.02.2008 a les 14:20:24
 
Hola!
Tots els que em coneixeu bé, sabeu de la fantàstica bici, la saeta vermella, o la SIE...
Ja fa més de 7 anys que vaig comprar aquell motor heinzmann de 900w i 60km/h, i 4 que vaig compar la bateria de liti thunder-sky de 50 amps a 36v per posar sobre una bici VITUS FX1 carbon.
Va ser una compra pionera a tot el estat, que vam liderar el patrick i jo...

Com a vehicle d'us diari per Barcelona el rendiment ha estat excepcional, dia rera dia. Com a apunt especial, vaig cobrir una memorable etapa del rally solar phebus 2006  de 210 km passant pel port de Puymorens, i encara quedava energia per continuar (inclòs el tram anulat, vaig anar en mode de categoria nonstop inspirada en Francesc Baselga, tot i que en aquell moment no estava institucionalitzat...)


Ara la bateria esà acabant el seu cicle útil de vida, les escombretes del motor gairebé esgotades, i els contactors deformats per excés de calor... ;
La tecnologia ha evolucionat prou per plantejarme una reestructuració completa.
Em proposo de posar un sistema a 72v i 3000w brushless, amb una bateria de liti polymer de 9kg a 72v 10 amps, 45 amps de punta. Hauria de poder agafar els 50 per hora en 10 segons....

Per si teniu curiositat us adjunto els links:

Quote:
Motor crystalyte de la serie "Phoenix Cruiser Motor for Rear Wheel" de 24-72v, DC (continua) 3 fases brushless alternades pel control

I la electronica per governar-lo:
X-CT7240    72V 40A Phoenix Speed Controller (3000watts)

Es pot comprar tot aquí:
http://www.electricrider.com/crystalyte/parts.htm


(No és aquesta la definitiva encara...) bateria liti polymer 15 ah 36vx2 =9kg
25 amps continua i 45 amps punta
http://www.texaselectricbikes.com/catalog/lithium-polymer-battery-volt15-hour-p-...
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: 3000w a 72v - SIE 3a generació
Reply #1 - 20.06.2008 a les 20:14:24
 
Adjunto un parell d'aclariments que li he fet amb un apersona que s'ha embarcat en aquest aventura.
espero que us siguin d'utilitat.

Quote:
hola joaquim

Finalment el missatge m'ha arribat.!Wink

Et faig una breu explicació de les bateries:
tenen voltatge i capacitat. La unitat bàsica de voltatge del liti es 3,6v i qualsevol bateria de liti té un múltiple d'aquest número. per exemple, per tenir 72v, cal 20 cèl·lules individuals de 3,6v que encadellades sumen 72v.

Un altra tema és aquesta cèl·lula inividual de 3.6v quina capacitat té: si la capacitat individual és de 20 amps, encadellant cèl·lules tindràs 20 amps a 72v. Si compres dues bateries de 10 amps a 72v, cada escuna és independent i pot donar voltatge suficient per fer funcionar el sistema. pots ajuntar-les i desajuntar-les segons convingui per tenir autonomia, sempre tenint present que si les poses juntes, han d'estar carregades per igual (perquè la més baixa de càrrega podria fer-se malbé)


Sobre la meva bateria, jo pensava comprar per a la meva bici el control de 72v i 40 amps (3000w), i faria servir 2 bateries MONTY de 36v i 10 Amps, que sumades donen 72v i 10 Amps. Si penses en un sistema a 48v, les bateries de monty no et servirien peruqe no donen prou voltatge per al control, hauries de comar una bateria de 48v a estats units.

Per a l'estimació de watts que conté la bateria, es mutiplica voltatge per ampers, i se li resta un 5% per pèrdues d'eficiència. per exemple, la meva multipliques 72vx10 amps=720 watts, uns 690 watts efectius. Si vas en creuer consumint uns 200w hora, la bateria et durarà 3,5 hores. si gastes 3000w hora, amb prou feines et durarà 12 minuts.

Sobre la llanda, recomano comprar el motor sense llanta, doncs el paquet ocuparà menys volum i serà més barat, i et poses la llanta que vols aqui amb els radis que vols i el tipus de radia que vols. Jo recomano llanta de perfil alt i radis plans d'alta resitència a 4 creus i 2 contactes, tot i que el gran diàmetre del motor potser no ho permet, ja veurem quan el tinguem aquí.

-----------
   Hola Roger, passo a preguntar-te alguns dubtes més:

   suposem que em compro  la versió amb les bateries de 48 V i 40 AH, puc
   fer anar el motor amb una sola bateria, assumint que correra menys,
   pero també portaré menys pes, o potser hi ha alguna manera de correr
   igual amb una bateria de 20 AH i que duri la meitat de recorregut.

   podem saber l'amplada de la llanda a efectes de veure si funcionaran
   bé els frens actuals?

   Salutacions i gràcies.
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





bateria kokam -  SIE 3.1 generació
Reply #2 - 09.08.2008 a les 22:35:32
 
Després de molt esperar, la resposta arriba a casa!!

A Catalunya ha començat a operar un importador de les bicicletes velectris. Aquestes bicis porten bateries bateries basades en les  kokam (de lo milloret que existeix al món), donen 50 amps de descàrrega contínua i 100amps de punta, pesen només 2.6 kg, porten balace management incorporat, i s'estima una duració conservant 70% als 1200 cicles.
Amb 2 bateries sumaria els 72v i 40 amps que necessito per la bici, amb un pés de només 5 kg ( la que porto ara pesa 17 kg), tot i que els 100 amps de punta donen quasi 8000 w de descàrrega, suficient per moure una moto... uns centenars de metres....

http://velectris.es/tienda/index.php?cPath=3&osCsid=93181f4a7f2e4c424fbe5bb5814e...

bateria de 10 amps 36v i 2.6 kg: 600 eur
carregador 2 amps 36v: 80 euros
cost de la broma: 1360 euros (ouch!)

misstage solicitant preu arreglat  i informació... 0 euros... tindré algun dia un superàvit prou gran com per reformar la bici?

http://velectris.forogeneral.es/foro/viewtopic.php?p=17#17
tornar a dalt
 

lithium_kokam_sany00822_custom.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





simulador bici elèctrica
Reply #3 - 21.08.2008 a les 08:23:53
 
En aquest pàgina hi ha un simulador de prestacions de motors crystalyte per a bicis elèctriques.
Es dibuiken gràfiques de parell, potència i eficiència segons km/h.

Observeu que quan poses altes potències (50a) a 72v ja no és el control el que limita la potència sinó la bateria. Només un pack com el de liti polímer de kokam pot donar prou potència per assolir els +3000w que es treurien a 50 amps i 72v .

http://www.ebikes.ca/simulator/
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re:  3000w a 72v -  SIE 3a generació
Reply #4 - 18.05.2010 a les 23:04:02
 
respostes fora de context s'han mogut a aquest tema.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ