Jan Delcrous
participant
desconnectat
|
Hola,felicitats pels KW assolits, l´estalvi de CO2 i d´€ ! Suposo que el goig d´anar amb un giny que no fa remor ni pet ni fum,conducció diferent i estar pendent de l´autonomia,pujades,punts de recàrrega en el trajecte fa que hi hagi un intríngulis afegit que s´aparta dels hàbits quotidians.Diria que els combustibles fòssils ens donen prepotència d´autonomia,cop de gas i rendiment mecànic no gens amorós amb l´entorn i circumstàncies actuals.
Aprofitant les dades que inclous dedueixo que la combustió d´un litre de benzina deixa un residu de 2370 g de CO2 i que un Kilowatt d´ener- gia elèctrica de la xarxa habitual deixa 298 g de CO2. És així ? Entenc que si la càrrega es fes mitjançant cèl·lules fotovoltaiques s´hauria de saber els cost de CO2 en la seva fabricació que s´hauria de repartir amb la durada de la instal·lació i amb nombre de càrregues. No vull anar a parar en la despesa de fer la moto,bateries etc per a mi encara és filar massa prim.
Fa temps que aquests paràmetres no sé com interpretar-los.Una emissió de 298 g de C02,què vol dir ? CO2 pur,gas carboni que pesa més que l´aire ? Quin porcentatge fa que combinat amb l´aire esdevingui irrespirable i nociu per la salut ? Suposo que com els metalls pesats és acumulatiu i a base de viure en un ambient contaminat a la curta o a la llarga els efectes es noten.Comprenc que s´han d´afegir altres compostos derivats de la combustió,aditius,olis i gasos nitrogenats dels diesel. També s´ha de comptar amb l´augment global de temperatura i l´efecte hivernacle.
Suposo que és molt extens respondre en aquest fòrum i potser a la xarxa hi hagi un enllaç entenedor.S´accepten adreces !
Per la meva part he de dir que vaig entrar a Volt Tour amb el pretext d´estar a l´aguait de la movilitat sostenible.Vaig començar amb un projecte que el vaig anomenar Zero,zero experiència,coneixements,contactes i relacions... Ara li diria sota-zero doncs he estat més agosarat que realista.A la fi he començat pel primer graó,superat de lluny pels actius d´aquest fòrum,i he aprofitat una vella i afinada bici a la qual he instal·lat un kit peninsular.Molt bàsic 250W,36V,10A.El faig anar sense desconnectar el limitador,amb assistència baixa,assistència de pedal PAS,i com ajuda a les pujades .Pel pla i baixades no cal.Una autonomia de 30 Km per càrrega i calculo uns 5 cts d´€. 300 Kmts al mes fan que hagi depassat els 1000Km. Si no vaig errat no arriba als 2 € de corrent elèctrica i 2980 gms de CO2. Aquest 1000 Km fets amb el cotxe harien sigut 80 lits de gas-oil.112 € i 189.600 gms de CO2 aproximadament.Estic content de l´estalvi global ! Sense comptar assegurances,reparacions,manteniment, taxes i utilització d´espai públic. El manteniment de la bici-e el faig jo mateix i ja he amortitzat un 25 % sense comptar altres beneficis de salut,optimisme i agilitat de circula- ció i aparcament.
Ja sé que el fòrum pica més amunt,ja està bé,però animaria als novells que comencin pel primer graó.Després ja en pujarem un altre.
M´he allargat massa...! Salut,bones vacances i gràcies per la informació rebuda . Jan
|