Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Acabo de arrivar als 100kwh (Read 5798 times)
victor_b





Acabo de arrivar als 100kwh
23.07.2012 a les 07:51:48
 
Bon dia avui he fet els primers 100kwh de consum amb la moto electrica, podria posar els kilometres pero el cable del contakilomtres es va trencar al poc de tenir la moto y no l'he cambiat. Per posar una xifra 4km x 4 viatges x 22 dies x 7 mesos + 7 km * 22 dies x 7 mesos =  3582 km mes o menys sense contar els caps de setmana.

Si l'hages fet amb el cotxe, 3582km/100 x 7,8 l/100km = 27,9 l benzina

CO2gasolina=27,9l x 2.370 gCO2/l=66.216 gCO2 o el que es el mateix 66 kilograms de CO2

Amb la moto electrica 100kwh x 298 gCO2/kwh = 29.800 gCO2

Quasi la meitat de CO2 ,s'ha de comentar que els kilometres fets son una aproximacio a la baixa, y que a la realitat s'han fet mes kilometres.


tornar a dalt
 
 
  IP Logged
victor_b





Re: Acabo de arrivar als 100kwh
Reply #1 - 23.07.2012 a les 07:52:59
 
victor_b wrote on 23.07.2012 a les 07:51:48:
Bon dia avui he fet els primers 100kwh de consum amb la moto electrica, podria posar els kilometres pero el cable del contakilomtres es va trencar al poc de tenir la moto y no l'he cambiat. Per posar una xifra 4km x 4 viatges x 22 dies x 7 mesos + 7 km * 22 dies x 7 mesos =  3582 km mes o menys sense contar els caps de setmana.

Si l'hages fet amb el cotxe, 3582km/100 x 7,8 l/100km = 27,9 l benzina

CO2gasolina=27,9l x 2.370 gCO2/l=66.216 gCO2 o el que es el mateix 66 kilograms de CO2

Amb la moto electrica 100kwh x 298 gCO2/kwh = 29.800 gCO2

Quasi la meitat de CO2 ,s'ha de comentar que els kilometres fets son una aproximacio a la baixa, y que a la realitat s'han fet mes kilometres.



tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Re: Acabo de arrivar als 100kwh
Reply #2 - 29.07.2012 a les 09:54:41
 
Hola,felicitats pels KW assolits, l´estalvi de CO2 i d´€ ! Suposo que el goig d´anar amb un giny que no fa remor ni pet ni fum,conducció
diferent i estar pendent de l´autonomia,pujades,punts de recàrrega en el trajecte fa que hi hagi un intríngulis afegit que s´aparta dels
hàbits quotidians.Diria que els combustibles fòssils ens donen prepotència d´autonomia,cop de gas i rendiment mecànic no gens amorós
amb l´entorn i circumstàncies actuals.

Aprofitant les dades que inclous dedueixo que la combustió d´un litre de benzina deixa un residu de 2370 g de CO2 i que un Kilowatt d´ener-
gia elèctrica de la xarxa habitual  deixa 298 g de CO2. És així ? Entenc que si la càrrega es fes mitjançant cèl·lules fotovoltaiques s´hauria
de saber els cost de CO2 en la seva fabricació que s´hauria de repartir amb la durada de la instal·lació i amb nombre de càrregues.
No vull anar a parar en la despesa de fer la moto,bateries etc per a mi encara és filar massa prim.

Fa temps que aquests paràmetres no sé com interpretar-los.Una emissió de 298 g de C02,què vol dir ? CO2 pur,gas carboni que pesa més que l´aire ? Quin porcentatge fa que combinat amb l´aire esdevingui irrespirable i nociu per la salut ? Suposo que com els metalls pesats
és acumulatiu i a base de viure en un ambient contaminat a la curta o a la llarga els efectes  es noten.Comprenc que s´han d´afegir altres
compostos derivats de la combustió,aditius,olis i gasos nitrogenats dels diesel.
També s´ha de comptar amb l´augment global de temperatura i l´efecte hivernacle.

Suposo que és molt extens respondre en aquest fòrum i potser a la xarxa hi hagi un enllaç entenedor.S´accepten adreces !

Per la meva part he de dir que vaig entrar a Volt Tour amb el pretext d´estar a l´aguait de la movilitat sostenible.Vaig començar amb un
projecte que el vaig anomenar Zero,zero experiència,coneixements,contactes i relacions... Ara li diria sota-zero doncs he estat més agosarat
que realista.A la fi he començat pel primer graó,superat de lluny pels actius d´aquest fòrum,i he aprofitat una vella i afinada bici a la qual he
instal·lat un kit peninsular.Molt bàsic 250W,36V,10A.El faig anar sense desconnectar el limitador,amb assistència baixa,assistència de pedal
PAS,i com ajuda a les pujades .Pel pla i baixades no cal.Una autonomia de 30 Km per càrrega i calculo uns 5 cts d´€. 300 Kmts al mes fan que hagi depassat els 1000Km. Si no vaig errat no arriba als 2 € de corrent elèctrica i 2980 gms de CO2.
Aquest 1000 Km fets amb el cotxe harien sigut 80 lits de gas-oil.112 € i 189.600 gms de CO2 aproximadament.Estic content de l´estalvi global ! Sense comptar assegurances,reparacions,manteniment, taxes i utilització d´espai públic.
El manteniment de la bici-e el faig jo mateix i ja he amortitzat un 25 % sense comptar altres beneficis de salut,optimisme i agilitat de circula-
ció i aparcament.

Ja sé que el fòrum pica més amunt,ja està bé,però animaria als novells que comencin pel primer graó.Després ja en pujarem un altre.

M´he allargat massa...! Salut,bones vacances i gràcies per la informació rebuda .    Jan


tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Acabo de arrivar als 100kwh
Reply #3 - 01.11.2012 a les 12:40:47
 
Felicitats Victor! Jo he arribat als 47.000 km amb la meva vectrix.
A uns 50 centims els 100 km, significa una despesa de 230 euros en un lapse de 6 anys, dels quals, gràcies al programa de punts de recàrrega de Barcelona, només n'he abonat la meitat (els recarregats al parking de casa).
Despesa energètica d'aquests 47000km?? 110EUROS!!!!!!!!
I encara voleu anar amb benzina? jejejeje.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ