He llegit aquestes interesants pagines del BOE, que estan escrites en un estil literari amb propietats terapéutiques contra l'imsomni.
Ve a dir el següent:
Aquesta ordre ministerial, de 2002, es va fer perque s'estaven posant de moda els cotxes "tunning" i es tractava d'adaptar la normativa.
El Ministre d'industri pot modificar la ordre ministerial amb un altre sempre que vulgui. -per tant, si la van tocar pel tunning, tambe poden tocarla per el vehicle elèctric- ( per a posar-ho mes fàcil, no cal dir-ho ).
No he trobat que modificar el cotxe a electric siguin les reformes 1 i 43, pero em crec el senyor de la Generalitat que m'ho va dir.
La reforma 43 es la substitució del motor.
Hi ha tres tipus de documents exigits, segons els tipus de reforma:
A= proyecto visado por colegio oficial - o sigui, que un engiyer industrial et faci tot el projecte i el porti a visar al co´l.legi d'enginyers industrials.
B= Informe favorable del fabricante o Informe favorable del Laboratorio Oficial acraditado para ensayos de homologación. - o sigui, que el fabricant del cotxe de gasolina et faci un informe a favor (ciència ficció) o pagar perque el faci un lloc tipus Laboratori d'assaigs i de investigació.
C= Certificació del taller que fa la reforma. Per tant no ho pot fer un particular, si no es que, casualment es enginyer industrial colegiat.
Tant per la reforma 1 con la 43, es demana:
informe de ruidos tipo B y C
informe de emisiones (humos) tipo B y C
O sigui, que es necesita:
-un informe del laboratori oficial sobre nivell de sorolls.
-un informe del laboratori oficial sobre emisions (fum)
-una certificació del taller que fa la reforma sobre soroll y nivell de emisions.
Hi ha però un requeriment addicional en cas de la reforma 43 ( recordem que es cambiar el motor):
El emisor del informe debera asegurar que el cambio en las caracteristicas del motor no supone un cambio determinante en las demas caracteristicas del vehiculo. en caso contrario, debera hacer constar las modificaciones que sean necesarias realizar en el vehiculo para que pueda efectuarse la reforma.
Aquesta ultima frase té moltes interpretacions possibles. si vol dir que tots els sistemes que afectin a la seguretat han de seguir igualment operatius, d'acord. Si el fet que despres de la reforma el cotxe te mens par motor o capacitat de pujada, i per aixo no passa, doncs anem malament.
Recordem que amb tota aquesta paperassa, despres toca passar la ITV com tothom, i el cotxe ha de frenar igual, i passar totes les proves igual.
Durant 2008 vaig considerar fer una conversió. Em vaig llegir el llibre "Convert it!" de Michael P. Brown. El plan era adquirir un WW classic Beetle (l'escarabat antic) i un kit de conversio de
http://e-volks.com/index.htmlCom sempre en aquests casos, van faltar alguns detalls: local, l'eina de subjectar el motor, diners per a tot plegat, temps i paciencia, i em temo que en aquest sentit ja hem fet tard. Les conversions fa mes de 10 anys que es fan als USA i Canada. Ara i aquí, quin sentit té tanta complicació si ja hi ha als concesionaris vehicles elèctric dissenyats com a tal, molt millors que una conversió?
Ara nomes tindria sentit que un taller homologat preparés uns kits standart, els homologués, i fes la conversió, sino com a negoci, al menys per acumular el "know-how" per a les conversions d'hibrid a hibrid endollable (PHEV) que es el que ara sí que es un negoci actualment als USA. El 2011 hi haura un SEAT Leon hibrid, pero no endollable.....