Jan Delcrous
participant
desconnectat
Posts: 36
|
Interessant !
Primer m´agradaria saber si la Renault ha fet o ha dit quelcom referent al Berlingo.Sembla que és un model tret al carrer,homologat,amb promo per alguns ajuntaments o entitats i els han deixat desemparats ...(penso) Estaria bé saber quants n´han fet i entregat i si els han reconvertit. Crec que és obligat respondre per un mal disseny i tinguent departaments tècnics que han desenvolupat altres models haurien de netejar aquest mal inici.En termes bancaris seria un actiu negatiu per qüestió d´imatge i difussió del transport elèctric.
Segon,,la idea del Twike és interessant però crec que està desfassat,Seria una bona opció per repartir feina entre les indústries locals que ho passen malament : Derbi,Monty,Rieju etc. Un clúster per tornar a començar poc a poc sense gaires riscos d´inversió i aprofitant el capital humá,marca ,xarxa de distribució i post venda experimentada.Si a la India venen el Tata per menys de 5000€ s´hauria de trobar la manera de fer un vehicle alternatiu més econòmic i exportable a nivell global.Els xinesos farien la pirula rapidament.Es qüestió de blindar el concepte i el model.feina de voltors mafiosos o protegits a nivell europeu com a eina per reflotar el treball.Els del Club Bilderberg ens saltarien a la iugular ... I el trust del petroli també però si cal treurem la dalla.
VEHICLE INTEGRAL Com que posar cullerada i imaginar encara és de franc hi dic la meva per animar el fil.Primer s´hauria de mirar la part conceptual,el sector al qual podria estar dirigit,mixte pedal+motor o només motor,carenat,semi o descobert ,autonomía i velocitat máxima ...
CONCEPTE Em sembla bé la idea de ´Albert que hauria de ser un "vespino" per la senzillesa.Un microcar també está bé pel concepte biplaça,petit,quatre rodes,homologació tipus velomotor (45 Km/h) o quadricicle (25 Km/h ajudat per pedals i arrancada a 6 Km/h) .Crec que 15 Kw són suficients per a un vehicle urbà/interurbà que pugui anar entre 25 i 45 K/h segons es decideixi la versió mixta o microcar.
SECTOR Un medi alternatiu per a la movilitat ecosostenible ha de estar a l´abast de tots els sectors deixant a part el tunning que pugui fer un particular. Per tant ha de ser accessible,cómode,"espartá" i de manteniment senzill.Conducció directa intuitiva i segura.Gas i fre , conmutador de poténcia i marxa,llums i timbre/pito.
MOTORITZACIO I BATERIES La qüestió d´autonomia és important,Si és un mixte amb dos motors direct drive,brushless de 350/500 W n´hi hauria prou amb un by pass de 36 a 48 V.hauria d´anar amb rodes de 20 " per tenir parell per les pujades.Els Nine Continent 5/12 són escaladors,bateries de LiFePo4 amb 2 C de entrega contínua ,48V 20A (la Winston de Golden Motor té molts models i amperatges) i controladors de 17 a 22 A. També hi ha la opció Pb-gel de descàrrega profunda i cicles forçats.Més barates,més pes,més models,recanvis a l´abast. Miraría un "forero" Experts en Bateríes o Renobat de Figueres,potser li interessa entrar en el clúster ...
DISSENY Optaría per estructura d´acer per qüestió de preu i mecanització.Suspensions independents i seient tipus Citroën 2 CV que eren de lona i elastómers,gomes tipus juntes tóriques.Tous,amotllables,poc pes i senzills.També hi han teles náutiques tipus trampolí dels catamarans. Motors a dues rodes,frens de disc hidraulics a les quatre rodes,fre d´estacionament,bateríes sota els seients per raó del centre de gravetat i accés plegant els seients.Carregador incorporat i fácil de fer anar com un mòbil. La carrosseria podria ser laminada o mixta amb parts de lona com el Mehari.El laminat pot ser d´epoxi amb fusta de bedoll finlandés (náu- tica i aviació) o aprofitar el suro de l´Empordá i fer un producte nostre amb malla de fibra de vidre.El carboni encara és car.Vernís o pintat amb poliuretá de dos components resistent als UVA o pintura a l´aigua ecológica.Paraxocs envolvents com els autoxocs d´escuma d´alta densitat reciclada (soles de sabatilles esportives) El sostre el faria amb un Flex Solar Cell de Suissa per carregar quan estigui aturat o en marxa per poder allargar l´autonomía. Vidres de policarbonat i escombretes neteja-vidres de látex sense càrrega abrassiva. Llums de leds.Cinturons de seguretat i casc en cas de ser quadricicle. Calefacció i aire condicionat com les motos i les bicis : ben abrigat o amb samarreta.Avantatge de no mullar-se quan plou. Podria haver una versió amb mini caixa de càrrega per serveis ,repartiment,missatgers,consistoris,accés a zona peatonal,emergències ,aeropo- rts ,estacions de tren i marítimes,fábriques,oci ... Pes,quan menys millor.Crec que un quadricicle mixte no hauria de passar dels 75 Kg i un microcar dels 150. Quan surtin les bateríes de grafé o les d´alumini que están desenvolupant a Israel aquest tema estará ben resolt a més de l´augment d´auto- nomia y reducció del pes i volum així com els cicles de recàrrega i vida. Utilitzar peces ,mecànica i accesoris que estiguin al mercat per estalviar motlles , dissenys i fabricació.No stock com en López d´Arreiortúa quan va entrar a la VW portant idees de la GM.Tot peces senzilles i estandaritzades que amb una clau anglesa i un filferro puguis sortir del pas.Era l´encant del 2 CV i un afegit positiu de propaganda, el boca-orella funciona i pots donar la volta al món doncs el poden reparar a qual- sevol lloc.Seria un estil de vida de travel low cost car TLCC (ti el chi chi) amb perdó ... O CAT CAR i fem país.
Bé,espero que aquest conte hagi fet passar una bona estona. Jules Verne i Tintín van fer un viatge a la lluna i al cap d´uns anys hi van anar. Salut !
|