Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
El Nissan leaf del Oriol! (Read 13345 times)
Oriol
Guest




El Nissan leaf del Oriol!
20.10.2013 a les 17:29:22
 
Bé doncs, aquí la meva història amb el cotxe elèctric

Des de ja fa uns anys el tema de les energies i la mobilitat m’ha cridat molt l’atenció. És així com  des del foro de Volttour vaig conèixer i seguir una mica “l’història del cotxe groc”, el twike, invents variats  i  les motos i històries de conversions d’altres Volttourians. L’internet té la cosa de que comences a un punt (que no saps com hi has arribat) i vas estirant les històries fins a arribar bastant a fons en un tema (tot i que sempre en voldries saber més…).

Farà cosa de 5 o 6 anys que vaig comprar un ciclomotor elèctric de Teycars. Visc a un poble petit de Lleida i podria anar als pobles del costat amb ell però ara com ara el tinc aparcadet, esperant temps millors. Alguna vegada m’ha tocat arrossegar-lo un bon tros i pesa un mort!!! Em sembla que hagués sigut millor opció una bici elèctrica, com a mínim quan et quedes sense bateria pots pedalar.

Fa poc com que treuen un model actualitzat de Nissan Leaf em vaig enterar de que hi havien una sèrie de Leafs amb un anyet que sortien molt bé de preu i m’hi vaig llençar. I que he de dir, doncs que conduir-lo és una meravella. Actualment la meva feina (i la de la dona) és bastant a prop del poble. Qui ha de fer més km al dia l’agafa (així estalviem més!). Aquest cotxe ens permet fer 80-90 km o més amb total tranquil·litat, o sigui que per anar i tornar a Lleida, Cervera, … ens va perfecte. També he anat fins a Cornellà amb ell (uns 120km) d’una tirada, però a les pujades del Bruc i la Panedella has d’anar a 70 o 80km/hora si vols arribar, i clar, t’avancen els camions i no és gaire agradable!!

La meva curta experiència em diu que només que col·loquessin algun carregador ràpid a Igualada, Manresa, Vic, Girona... els viatges es farien amb molta tranquil·litat. El cotxe l’usem normalment per fer trajectes més o menys curts i controlats (anar a la feina bàsicament) llavors carregant a casa n’hi ha més que suficient. Quan vols anar lluny el cap de setmana si hi haguessin carregadors ràpids cada 60-80 km et podries plantejar tranquilament de fer viatgets més llargs (sempre amb una certa previsió clar). L’altre opció és que augmentessin la capacitat de les bateries (tot arribarà, Tesla apreta!)

Com que disposem d’un pàrquing a casa les recàrregues les fem sempre al garatge i de nit (tarifa nocturna) i el preu més o menys surt a 1,5 euros cada 100km, cosa que està molt bé! La conducció és molt bona, sembla que vagis amb una nau espacial. Si no vas amb l’ECO pots fer avançaments amb els 110 cavalls al moment. Jo que sempre havia tingut cotxes petits i poc potents ho noto bastant, és molt més segur.

Molt aprop del nostre poble hi viu un altre company que té un Leaf, i ell cada setmana va i torna a Barcelona (usant el carregador ràpid que hi ha al concessionari de Molins de Rei). Tot és agafar-s’ho amb calma i planificat.

L’altre cotxe va amb un kit de GLP, que ens permet fer els viatges més llargs a un preu bastant raonable (però això ja és una altre història!).

Crec que la mobilitat elèctrica actualment està a l’avast de gent que tingui garatge (per recarregar), disposi d’un altre cotxe (o estigui disposat a llogar-ne o intercanviar-ne  un el cap de setmana que vulgui marxar lluny) i a més estiguis disposat a suportar petits inconvenients degut a que n’hi ha pocs (pocs punts de recàrrega ràpida, certa incertesa en la durabilitat de les bateries, preu de cotxe nou molt alt, i si no és nou incertesa de com estarà la bateria!, haver de repetir moltes vegades com és el cotxe a tots els familiars i curiosos… bé, això últim no em molesta gaire  Wink )

Doncs no tinc gaire més a dir, només que d’aquí una cinquantena d’anys no se quina forma ni tamany tindran els vehicles, però crec que el motor serà elèctric segur!
tornar a dalt
 

2013-08-22_19_28_22.jpg
  IP Logged
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Re: El Nissan leaf del Oriol!
Reply #1 - 21.10.2013 a les 19:06:54
 
Felicitats a per l´Oriol i tota la tribu ! Per molts anys ! Una bona pensada pels Kmts que feu a diari.
Per aixó s´ha de calcular el viatge i saber els punts de recàrrega.Una manera de canviar el xip i acomodar-se.

El vehicle elèctric té una autonomia escadussera per ara fins que no s´implanti el grafé.Aixó,el sobrepreu per ser més eco,la novetat
i la poca experiència fan que sigui minoritari.L´EV1 de General Motors ja fa anys que va demostrar que funcionava molt bé però el
trust del petroli el va fer fora del mercat.Crec que tenien bateries de plom.

Llàstima el tema del velomotor ... Segurament hauries tingut menys problemes aprofitant una bici que tens aparcada de fa anys i po-
sar un Kit per uns 500 € aprox.
Jo en faig anar un a diari ja fa un parell d´anys llargs i he amortitzat el cost de compra tres vegades.  Dec un aricle a Volt-Tour ...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: El Nissan leaf del Oriol!
Reply #2 - 22.10.2013 a les 10:01:27
 
Quote:
.L´EV1 de General Motors ja fa anys que va demostrar que funcionava molt bé però el
trust del petroli el va fer fora del mercat.Crec que tenien bateries de plom.

inicialment de plom, però despres va adoptar unes bateries OVONIC de NIMH, massa bones... li donaven més de 200 km d'autonomia!

feu un cop d'ull...
http://www.ev1.org/nimhsup.htm
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Clàudia Bell
Guest




Re: El Nissan leaf del Oriol!
Reply #3 - 10.05.2016 a les 09:17:21
 
Bon dia Oriol!

Sóc estudiant de periodisme de la Universitat Pompeu Fabra i la meva companya Laerke i jo estem preparant un reportatge sobre la viabilitat dels cotxes elèctrics a Catalunya. Estem buscant particulars que disposin d'aquest tipus de cotxe i ens facin 5 cèntims de com és conduir-ne un exemplar. La idea seria trobar-nos i grabar l'entrevista per després poder-la publicar a VilaWeb, un mitjà digital. Esperem la teva resposta.

Atentament,

Clàudia Bell
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Clàudia Bell
Guest




Re: El Nissan leaf del Oriol!
Reply #4 - 10.05.2016 a les 09:21:44
 
Estic buscant particulars amb cotxe elèctric per fer una entrevista. Moltes gràcies.

Atentament,

Clàudia Bell
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
oriol
participant

desconnectat



Posts: 29

Re: El Nissan leaf del Oriol!
Reply #5 - 10.05.2016 a les 10:11:10
 
Cap problema! Enviam un privat!
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ