Jan Delcrous
participant
desconnectat
|
Bona experiència amb bateries de Pb-gel.Un xic pesades però en una moto no es nota tant com en una bici-e. A part que és més sostenible,ocupes menys espai viari,et toca l´aire a la cara etc. ,pensa que si fas 20 Km cada dia estalvies 40 lits d´hidrocrburs fòssils,uns 60 E/mes. I l´estalvi de CO2 i altres aditius... Felicitats !
Hi han opinions en fòrums de bicis-e que segons per què no cal gastar diners en bateries de Li-ió,li-po o Li Fe Po 4 BMS complicats,balenceig de càrrega per les cèl·les,atenció més acurada i manteniment. Faig anar bateries de plom,Ni-Mh,Li-ió i LiFePo 4 segons els ginys i estris i les de plom no em donen mals de caps. Tinc un bon carregador intel·ligent,que funciona per impuls i fins i tot regenera bateries que no estiguin creuades. Tinc bateries de Pb amb més de quatre anys d´ús.Sempre controlo amb el tèster. I el Pb és quasi 100 % recicla. ble.
Faig anar un giny que és el germà petit de la família-e,una bici de fa 20 anys a la qual li he montat un kit legal de 250W 36V i només el faig anar per les pujades amb assistència als pedals.Faig uns 400 Kmts al mes i amb el que estalvio ja he amortitzat el kit en mig any.Deixant a part assegurança,ITV,taxes,manteniment,olis de motor eic. El desconeixement del tema elèctric em va fer mirar motos i bicis-e de marca.El preu,les ganes d´apendre i aprofitar una eina que anava prou fina,un "trasto" menys a casa, em va fer decidir per montar-me el kit. Estic content d´aquesta decissió i qui sap si més endevant m´apunto a la moto o altre vehicle elèctric més gran...
Salutacions i a veure si s´anima el "cotarro" que després de les vacances ve la represa d´activitats.Que la crisi que ens vol vendre la patronal no és només econòmica.Hi ha manca de valors i ganes de trencar males inèrcies.
PD "Si ens aixequem ben d´hora ,ben d´hora" dèia el gurú.Pobret ha fet figa amb quatre anys,s´ha buidat,però amb les butxaques ben plenes... S´ho ha guanyat ,però,en aquest mercat ximple de genialitats.El pa i circ de la Roma Imperial es perllonga. Conec qui fa quaranta anys que fa feina i no s´ha desinflat,són els pilars que fan tirar endevant a pesar de la pro- muguda crisi.Metges,mestres,pagesos,paletes,mares,avis i gent del carrer.Aquests em fan viure i evolucionar. Aquests bons exemples em fan moure les cames encara que sigui amb ajuda elèctrica.
Salut i alegria !
|