Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Viatge al limit de l'autonomia. (Read 11075 times)
victor_b





Viatge al limit de l'autonomia.
31.08.2012 a les 09:41:49
 
Bones.
Us vull explicar l'ultima pasejada amb la moto electrica.Ruta desde Badalona fins a Sant Antoni de Vilamajor, en moto electrica amb una autonomia de 42km fins al tall de la bateria, total recorregut 38km velocitat uns 30km/h(no funciona el velocimetre), temps una hora i mitja.
Vaig anar pel la coneguda carretera de la Roca del Valles, tot molt planet aparentment. Per tornar vaig anar pel mateix lloc y hem va sobrar bateria, el que vol dir que la carretera feia pujada.

Hem sembla deduir que amb la bateria de plom AGM que porta la moto, l'autonomia despres de 9 mesos d'us continu, no ha mimbat gaire. Deduccio la forma de recarrega que estic duent a terme es optima per la bateria, en que consisteix? Surtu de casa per anar al treball 5km, arribo al treball carrego el que he gastat, torno per dinar a casa 5km la torno a endollar, torno per la tarda al traball 5km la torno a endollar, plego del treball amb bateria plena depen el dia puc fer uns altres 10 o 15 km, arribo a casa y la torno a endollar fins al dia següent, total quilometres entre 30 y 35km diaris. Crec que mantenint plena la bateria sempre, aquesta no perd tanta a utonomia com si la deixesim descarrega quasi totalment per tornarla a carregar. Despres de 9 mesos poder fer 38 km sense que hem talli el regulador (cosa que vol dir que encara podia fer mes kilometres) demostra que la manera de carregar que estic duent a terme no se si es la mes optima pero si que puc dir que els resultats son molt bons.

Uns salut a tothom.


tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Re: Viatge al limit de l'autonomia.
Reply #1 - 01.09.2012 a les 08:39:50
 
Bona experiència amb bateries de Pb-gel.Un xic pesades però en una moto no es nota tant com en una bici-e.
A part que és més sostenible,ocupes menys espai viari,et toca l´aire a la cara etc. ,pensa que si fas 20 Km cada
dia estalvies 40 lits d´hidrocrburs fòssils,uns 60 E/mes. I l´estalvi de CO2 i altres aditius... Felicitats !

Hi han opinions en fòrums de bicis-e que segons per què no cal gastar diners en bateries de Li-ió,li-po o Li Fe Po 4
BMS complicats,balenceig de càrrega per les cèl·les,atenció més acurada i manteniment.
Faig anar bateries de plom,Ni-Mh,Li-ió i LiFePo 4 segons els ginys i estris i les de plom no em donen mals de caps.
Tinc un bon carregador intel·ligent,que funciona per impuls i fins i tot regenera bateries que no estiguin creuades.
Tinc bateries de Pb amb més de quatre anys d´ús.Sempre controlo amb el tèster. I el Pb és quasi 100 % recicla.
ble.

Faig anar un giny  que és el germà petit de la família-e,una bici de fa 20 anys a la qual li he montat un kit legal de
250W 36V i només el faig anar per les pujades amb assistència als pedals.Faig uns 400 Kmts al mes i amb el que
estalvio ja he amortitzat el kit en mig any.Deixant a part assegurança,ITV,taxes,manteniment,olis de motor eic.
El desconeixement del tema elèctric em va fer mirar motos i bicis-e de marca.El preu,les ganes d´apendre i
aprofitar una eina que anava prou fina,un "trasto" menys a casa, em va fer decidir per montar-me el kit.
Estic content d´aquesta decissió i qui sap si més endevant m´apunto a la moto o altre vehicle elèctric més gran...

Salutacions i a veure si s´anima el "cotarro" que després de les vacances ve la represa d´activitats.Que la crisi
que ens vol vendre la patronal no és només econòmica.Hi ha manca de valors i ganes de trencar males inèrcies.

PD
"Si ens aixequem ben d´hora ,ben d´hora" dèia el gurú.Pobret ha fet figa amb quatre anys,s´ha buidat,però amb
les butxaques ben plenes... S´ho ha guanyat ,però,en aquest mercat ximple de genialitats.El pa i circ de la Roma
Imperial es perllonga.
Conec qui fa quaranta anys que fa feina i no s´ha desinflat,són els pilars que fan tirar endevant a pesar de la pro-
muguda crisi.Metges,mestres,pagesos,paletes,mares,avis i gent del carrer.Aquests em fan viure i evolucionar.
Aquests bons exemples  em fan moure les cames  encara que sigui amb ajuda elèctrica.


Salut i alegria !
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Viatge al limit de l'autonomia.
Reply #2 - 01.11.2012 a les 12:46:49
 
Felicitats Victor, el la passada reunió de volttour, ets l'únic que va venir en vehicle personal elèctric a la Runió!
La meva Vectrix ja no hi arriba.
Jan, se'm planteja el següent dilema: comprar una govecs de demostració algo rascada, de més potència amb liti a un preu hiperrebaixat, o aprofitar la govecs que tenim de bateria plom silicon, amb basculant per tambor, per actualitzar-la i posar-li el fre de disc. Intueixo que les bateries de silicon que porta seràn més econòmiques de mantenir que el liti, però estem força indecisos...
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Re: Viatge al limit de l'autonomia.
Reply #3 - 04.11.2013 a les 23:02:26
 
[quote author
Jan, se'm planteja el següent dilema: comprar una govecs de demostració algo rascada, de més potència amb liti a un preu hiperrebaixat, o aprofitar la govecs que tenim de bateria plom silicon, amb basculant per tambor, per actualitzar-la i posar-li el fre de disc. Intueixo que les bateries de silicon que porta seràn més econòmiques de mantenir que el liti, però estem força indecisos... [/quote]

Ostres Roger ,quin compromís !  I gràcies per la confiança que em sona a elogi.Sóc un aprenent de la més petita eina,una bici-e reciclada.
A tall de pagés pragmàtic et diria si cal tenir una altre moto,si la fareu anar,si l´amortitzareu a mitges i l´altre meitat serà per disfrutar ...
També si voleu remenar i teniu temps,ganes i coneixements.
La moto no l´he vist i no sé el preu ... Seria una altra moto més potent i podrieu comparar amb el que ja coneixeu.
La possibilitat de millorar la que teniu us permet anar amb gel-Pb que també és una bona opció,clàssica,més económica i que a la llarga
després de canviar les bateries de la Vectrix també podeu aprofitar l´experiència i adaptar les novetats que de bon segur apareixeran.
Fa de mal dir a distància,totes les possibilitats són interessants.Cal triar amb el cor i amb el cap i potenciar l´evolució.

Ho porto al meu terreny minimalista.M´he fet un giny aprofitant un ferro de fa vints anys.Va molt fi,estic content i manteniment quasi zero.
És una eina fiable que em dona uns 40 Kmts d´autonomia anant tranquil i sense cansar-me.
Ara em trobo que si vull anar a casa d´amics per pistes forestals que poden arribar a tenir un 15,20 i 25 % de pendent el motor no va al regim alegre que li toca i encara que tingui uns canvis de plat i eix ben escollits no vull arribar cansat i donar un regim de 70 - 80 rpm al pedalier amb un esforç que no és agradable per passar-ho bé.
Estic mirant la forma d´aprofitar un motor d´eix i fer un motor central amb una reducció de 4:1amb la qual cosa guanyaria parell i el motor
aniria al seu régim ideal sense escalfar-se.Seria una bici-e diferent,escaladora i així podria anar a llocs on fins ara no he pogut pujar.
Roda de 26" més gruixuda,suspensió,quadre més fort.El cas és semblant al de les dues motos,dues bicis-e amb diferents especifitats.Una rutera i l´altre trialera.Em cal una altre bici? Crec que sí.M´en sortiré,tinc temps i coneixements,diners per la petita inversió ? també.Doncs
m´hi llenço de cap i sempre hi haurà una altre bici per donar volts acompanyat .Ara ja ho faig i deixo la bici-e a l´altre i a mi em toca peda-
lar.És una manera de fer difussió de la movilitat simpàtica i obrir el cervell a altres possibilitats.

Ja contareu les novetats i os desitjo una bona decissió.Salut !   Jan

tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Viatge al limit de l'autonomia.
Reply #4 - 07.11.2013 a les 02:57:12
 
Serà una bici escaladora molt interessant!
Sembla que la lògica s'imposa. Amb el distribuidor tancat i les garanties de les motos perdudes, final ens decidirem per mantenir l'esquema de plom i comprar un basculant d'alguna moto accidentada.
Per cert, el victor ha actualitzat a liti i ha incrementat un 200% l'autonomia! Grin
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ