Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Aparcaments soterranis a BCN amb carrega gratuïta (Read 14011 times)
patrick
participant

desconnectat



Posts: 32

Aparcaments soterranis a BCN amb carrega gratuïta
21.12.2011 a les 21:48:55
 
Hola companys,

L'altre dia tenia que anar al metge al Hospital Sant Pau. Hi vaig anar
amb la meva Kangoo Electrica (per cert ja té mes de 26.000 km ! Cool)
Prop del Hospital de Sant Pau (BCN) hi havien dos empreses d'aparcaments que ofereixen recarrega per vehicles elèctrics.
Per quin em vaig decantar ? Llegiu l'article que per l'ocasió he
elaborat !

Bons volts!

Patrick Renau
Usuari de Renault Kangoo Electrique (mes de 26.000 km !)  Wink
tornar a dalt
 

20122011295.jpg
veure perfil   IP Logged
patrick
participant

desconnectat



Posts: 32

Re: Aparcaments soterranis a BCN amb carrega gratuïta
Reply #1 - 21.12.2011 a les 21:58:28
 
Avui carreguem el nostre cotxe elèctric a Aparcaments Servicios Meridiana SA de Barcelona !

Aquest  passat dimarts 20 de desembre de 2011, per motius personals, havia d’anar al metge a l’Hospital de Sant Pau de Barcelona amb el cotxe elèctric Renault Kangoo Electrique.

Com ja es habitual, abans de sortir de casa, vaig mirar el mapa de punts de recàrrega ev-friendly per tenir una idea on podria deixar el cotxe elèctric mentre tenia la visita al metge.

http://www.volttour.eu/mapaev.html
Dins el mapa de punts de recàrrega ev-friendly vaig poder trobar dos indrets on podria deixar el cotxe en parking soterrani i suficientment a prop de l’hospital per acostar-me caminant.

Els dos punts de recàrrega en parking soterrani són :

1)Aparcament BSM (Avinguda Gaudí)
2)Aparcament Servicios Meridiana SA (Carrer Rosselló núm. 505)


Aquests punts de recàrrega queden molt ben detallats en el mapa de punts de recàrrega ev-friendly de forma que pots valorar quin dels dos aparcaments ofereix un preu més econòmic a l’ usuari d’un vehicle elèctric. En efecte, a l’aparcament BSM (Avinguda Gaudí) has de pagar la plaça d’estacionament i has de pagar també el cost d’estar endollat (que té un preu fixa de 1,2 euros, independentment de si estàs carregant 30 min, 4 hores o 10 hores).

En l’aparcament Servicios Meridiana SA, en canvi, es paga la plaça d’aparcament però la recàrrega és gratuïta. Per tant, queda evidentment clar que el Aparcament Servicios Meridiana SA és candidat a deixar el cotxe elèctric ja que te uns preus més econòmics i promocionals que BSM.

Així, doncs, vaig decidir deixar el cotxe elèctric l’aparcament Servicios Meridiana. Un cop a dins del parking em trobo amb un amable vigilant que em confessa que és la primera vegada que ve un vehicle elèctric a endollar-se. “Ja era hora”, manifestava “Me n’allegro de veure’n un !” em deia mig rient.

L’aparcament Servicios Meridiana SA té habilitat dos espais de recàrrega : un espai és per les motos elèctriques i l’altre per turismes com el meu. El punt de recàrrega és un punt del fabricant Circutor que s’activa amb la introducció d’una tarja i que el vigilant de l’aparcament disposa.

Després d’unes breus converses amb el senyor del parking, deixo el cotxe en mode de càrrega lenta (uns 2 kw) i em dirigeixo a la vista del metge.

En tornar, (aproximadament 1 hora i 40 minuts) al parking observo que la càrrega estava desconnectada. Només havia pogut fer una càrrega d’un 10% de la capacitat total de la bateria. Sortosament, com que el cotxe no estava completament descarregat (abans d’endollar tenia el 40% de càrrega), la càrrega complementaria gratuïta (10%) fins el 50% era suficient per retornar de Barcelona a Llinars del Valles.

Però quan hi ha aquestes situacions en que la recarrega falla, com  a usuari, no et quedes pas massa tranquil. En aquest cas, caldria que els responsables de l’aparcament revissesin el motiu de la desconnexió automàtica que ha fet el punt de recàrrega Circutor. La meva opinió és que, un cop activada  la càrrega amb la tarja, aquest carregador, Circutor deu tenir algun tipus de rellotge en el seu interior per desconnectar la càrrega en situacions d’excés de temps. Caldria doncs revisar ja que un període de temps de 1 hora i 40 min no es pot considerar un excés d’ hores de recàrrega elèctrica d’un vehicle.

Malgrat tot, l’experiència ha estat positiva i, si fem números entre el aparcament de Servicios Meridiana SA i l’aparcament BSM, clarament és millor l’oferta del primer.


Temps d’estacionament      : 1 h 40 min
Cost total de l’estacionament      : 4,92 euros.
Cost de la recarrega            : gratuït
(aproximadament es va poder carregar un 10% i això equival a uns 0,23 euros)

Per tant cost total del vehicle en el Aparcament Servicios Meridiana SA (carrer Rosselló núm. 505) :   4,92 euros  – 0,23 euros = 4,69 euros.

Què hagués costat si hagués decidít estacionar i carregar el cotxe elèctric a Aparcaments BSM ?

Temps d’estacionament      : 1 h 40 min
Cost total del estacionament      : 5,82 euros (amb tarifa per min de 0,047453 eu/min)
Cost de la recarrega            : 1,2 euros (preu fixa independent del temps que estiguis endollat !)

Per tant cost total del vehicle en Aparcaments BSM (Avinguda Gaudí) : 7,02 euros

En conclusió l’aparcament a BSM és un 49,6 % més car que l’aparcament de Servicios Meridiana SA per vehicles elèctrics !!!

Es convenient, per tant, apreciats usuaris de vehicles elèctrics, que vigileu a on hi aneu a deixar les vostres motos o cotxes elèctrics perquè les diferències econòmiques són importants entre aparcaments públics de Barcelona.Bons volts !

Patrick Renau i Meier
Llinars del Vallès, 20.12.2011
Propietari i usuari de Renault Kangoo Electrique
Associació catalana promotora del vehicle elèctric Volt-Tour.
Projecte Ev-Friendly.
www.volttour.eu

A pocs metres de l’Aparcament Servicios Meridiana SA, al carrer hi havia un Mercedes Clase A elèctric estacionat en zona blava ! Com estan canviant els temps !!   Cheesy Wink Smiley


tornar a dalt
 
veure perfil   IP Logged
Jan Delcrous
participant

desconnectat



Posts: 36

Re: Aparcaments soterranis a BCN amb carrega gratuïta
Reply #2 - 24.12.2011 a les 10:25:31
 
Bé pel reportatge i informació práctica a nivell d´usuari de carrer.
Bé per aquestes iniciatives,encara incipients.per a cotxes i motos. Sabeu què passa si algú hi porta una bici elèctrica ?
Potser no està contemplat...
Que passeu unes bones festes del solstici d´hivern ! Salut !  Jan
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Salva
Guest




Re: Aparcaments soterranis a BCN amb carrega gratuïta
Reply #3 - 26.12.2011 a les 00:54:22
 
Hola:
La información que tengo, confirmada mediante mail a la empresa BSM es que la carga es gratuita. El único coste es el aparcamiento.
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ