extret de foro coches electricos:
Quote:Finalment ahir Dimarts 10 de març es va publicar al BOE el Reial Decret que regula la concessió directa de subvencions per a l'adquisició, operacions de finançament per lísing financer i arrendament per rènting o lísing operatiu de vehicles elèctrics durant 2011. Importants canvis s'han produït pel que fa a l'anterior pla, el Movele, els quals beneficien clarament a Renault i perjudiquen GM.
Intentaré sintetitzar el reial decret el màxim possible:
-Ajudes:
25 per cent del preu de venda abans d'impostos que consti en la factura, del vehicle complet incloses les seves bateries propulsores, per a tots aquells vehicles de les categories M1 (turismes), N1 (furgonetes), L6e (quadricicle lleuger), L7e (quadricicle pesat), L5e i L3e (motocicletes de 2 - 3 rodes +45 km / h) que es propulsen totalment o parcialment amb electricitat de la xarxa sempre que no se superin les quanties màximes:
a) 2.000 euros per a aquells vehicles amb autonomia exclusivament elèctrica no superior als 40 km i no inferior a 15 km. (Exemple: Toyota Prius Plug-in)
b) 4.000 euros per a aquells vehicles amb autonomia exclusivament elèctrica superior a 40 km i inferior o igual a 90 km. (Exemple: Opel Ampera)
c) 6.000 euros per a aquells vehicles amb autonomia exclusivament elèctrica superior a 90 km. (Exemple: Nissan Leaf)
En el cas d'adquisició d'un vehicle que no inclogui les seves bateries propulsores, el percentatge del 25 per cent dels tres grups anteriors es substituirà pel percentatge del 35 per cent del preu net de factura abans d'impostos del vehicle sense els seus bateries propulsores, mantenint-se els límits màxims esmentats per a cada tipus de vehicle i autonomia.
(Exemple: Renault Fluence ZE)
- Conceptes subvencionables:
Les ajudes s'aplicaran per a l'adquisició i per a les operacions de finançament per lísing financer i arrendament per rènting o lísing operatiu de vehicles elèctrics nous matriculats per primera vegada a Espanya
- Formalització i presentació de sol licituds.
La sol.licitud d'ajuda es realitzarà a través dels agents de vendes, que voluntàriament decideixin adherir-se al present pla d'ajudes a l'adquisició de vehicles elèctrics. Als efectes d'aquest Reial decret s'entén per agent de vendes aquella persona física o jurídica que tingui la capacitat legal per exercir l'activitat de comercialització i venda de vehicles nous. És a dir, els concessionaris.
Analitzant el nou sistema d'ajudes, és destacable la disminució de 7.000 € a 4.000 € en l'ajuda atorgada al Volt / Ampera. No obstant això, els vehicles amb lloguer de bateria surten molt beneficiats, ja que té unes ajudes del 35%. Això sí, amb els mateixos màxims que els altres. Per exemple, el Fluence passa de 4.400 € al màxim, 6.000 €. També els vehicles L7e (Twizy 80) i L3e (Vextrix Vx1) passen de tenir uns màxims de 3.500 € i 1.200 € a 6.000 € tots dos, sempre que tinguin més de 90 km d'autonomia elèctrica, i hi apareixen a més inclosos en el pla els l6e i l5e.
Font:
BOE
Quote:No només es beneficien els Renault, també les Vectrix per exemple (abans màxim 1.200 € de ajudes):
Versió NI
6350 € sense iva
1587,5 € d'ajuts
------------------
5.619,75 € iva inclòs
Versió LI
7700 € sense iva
1925 € d'ajuts
------------------
6.814,50 € iva inclòs
Versió LI +
8640 € sense iva
2160 € d'ajuts
------------------
7.646,40 € iva inclòs
http://goinggreen.es/sites/goinggreen.es/files/Vectrix% 20VX1% 20Abr11% 20web_0.pdf