Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Possible compra Vectrix (Read 8227 times)
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Possible compra Vectrix
07.11.2010 a les 18:57:46
 
Hola bona nit a tothom!

Bé, com el títol del post menciona, estic sopesant la possible compra d'una Vectrix.

La meva intenció inicial era triar un cotxe, i de les poques opcions que veia clares era el Nissan Leaf. Però com que, pel que veig, la seva venta al nostre territori es pot demorar fins a finals de 2011 (és a dir, probablement entrats al 2012) i acabo de canviar de treball, estic mirant com a alternativa una moto i, com no, he de triar una Vectrix.

Com que sé que algun(s) membre(s) del fòrum són poseïdors d'una, m'agradaria preguntar un parell de coses.

La primera d'elles és sobre la temuda autonomia a velocitats d'autopista. Sé que la velocitat autolimitada és de 110Km/h, i l'autonomia de 110Km la pot donar a velocitats d'uns 40km/h on el consum energètic és molt baix. El meu trajecte cap al treball és d'aproximadament 20Km anada, 20Km tornada. Pràcticament tots per autopista.

De moment, el tema de recàrrega un cop arribat al treball el veig força llunyà de la realitat, així que l'autonomía desitjada seria de 40Km a velocitats d'autopista, és a dir, no menys de 80-100Km/h. Què en penseu? És el tram Badalona - UAB Bellaterra.

I en un altre ordre de coses, què se'n sap de la Vectrix Liti? i dels problemes amb el firmware de la Vectrix, n'hi ha actualment o són cosa del passat? Perquè una de les coses que valoro molt és la fiabilitat.

Ah, i de pas també pregunto pel tema de la sonoritat. Segons he vist per youtube ronda algun video sobre com desplaçar els engranatges i posar-hi oli per reduir la seva sonoritat, o potser és una cosa que ja no succeeix als models més nous...

Molts dubtes i poques respostes, ho sento; crec que aviat em tornaré a passar per la botiga de Suzuka Zero, a veure si aquest cop em deixen provar la moto i em faig una millor idea.

Moltes gràcies d'avantmà i una salutació a tots!

Iván.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Possible compra Vectrix
Reply #1 - 08.11.2010 a les 10:25:58
 
He provat moltes de les motos electriques que hi ha en el mercat català. De moment, sota el meu criteri hi ha 3 motos comprables, hi ha la Vectrix, la quantya i la Zero MX.
La zero versió de carretera ja està en aquell limit que ha deixat de ser preserie i està en la primera evolució. La pròxima versió ja portarà transmissió de corretja, i serà realment espectacular. La govecs 125  serà una opció urbana molt interessant, queda poc per a que la comercialitzin. Per tema flotes, Goelix té una cargo scooter amb potència i bona bateria.

Sobre les teves preguntes

Quote:
a primera d'elles és sobre la temuda autonomia a velocitats d'autopista. Sé que la velocitat autolimitada és de 110Km/h, i l'autonomia de 110Km la pot donar a velocitats d'uns 40km/h on el consum energètic és molt baix. El meu trajecte cap al treball és d'aproximadament 20Km anada, 20Km tornada. Pràcticament tots per autopista.


Si, tens prou autonomia. 40 km sempre els fa, fagis el que fagis. Un amic meu va agafar la meva moto per anar de sitges Barcelona durant una setmana. 90-100 km/h. Li va anar genial.
Però la bateria té una tasa d'autodescàrrega considerable. Si arribes divendres i l'endolles, Al agafar-la a dilluns ja arribaràs just. Hauràs de programar la càrrega per agafar la vectrix amb la bateria acabada de carregar. HO dic perquè a ell li va passar.

Quote:
I en un altre ordre de coses, què se'n sap de la Vectrix Liti? i dels problemes amb el firmware de la Vectrix, n'hi ha actualment o són cosa del passat? Perquè una de les coses que valoro molt és la fiabilitat.


GP batteries, el subministrador de les bateries vectrix, va comprar la marca fa un any i ara es comencen a veure els resultats. Tenen carregadors nous amb un firmware evolucionat, amb un algoritme de processament molt més agressiu per a cuidar millor la bateria de NIMH. El consum un cop carregada la moto ara es 0 watts (abans era 50 watts), i ara te capacitat de manteniment. Abans les vectrix es descarregaven, tot i estar endollades, ara es reactiven quan fa falta.
Està apunt de sortir la versió de 30Ah LI i 45Ah LI.

EL NIMH: Celdes terriblement resistents a la degradació, bona capacitat de descàrrega instantania. Pateixen de massa restitència interna, i de massa autodescàrrega. Son sensibles a temperatures per sobre de 40 graus. Degut a la enorme resistència a la degradació de les celdes, es prescindeix de BMS, cada 12h de circulació la moto equalitza la bateria. Pes pròxim al plom. La primera generació de vectrix les bateries duraven 15.000 km. Amb les noves incorporacións de seguretat al firmware hi ha vectrix a Anglaterra que estan arribant als 45.000 km, amb les bateries OK

El liti: Celdes molt fràgils. Necessiten BMS que les controla i compensa en tot moment. Fantàstica baixa resistivitat interna (no s'escalfen), molt baixa autodescàrrega. Sensibles a la degradació a partir de 60 graus. Pes més baix. Relativa alta capacitat de descàrrega instantània. L'electrònica hauria d'assegurar llarga vida útil, però si s'espatlla... zas!

Quote:
Ah, i de pas també pregunto pel tema de la sonoritat. Segons he vist per youtube ronda algun video sobre com desplaçar els engranatges i posar-hi oli per reduir la seva sonoritat, o potser és una cosa que ja no succeeix als models més nous...


La primera generació de vectrix 2007 tenia un defecte de disseny a la corona del planetari, que feia que es deformés lleugerament. Això es traduïa en un soroll undolant molt desagradable. Les noves caixes estan reforçades i més ben tallades. La meva me la van canviar i  ja porta 14.000 km, el soroll dels engranatges continua perfecte. Diuen pels foros que es interessant canviar l'oli de la caixa per lubriloy revive, o algo semblant, doncs ajuda a que els engranatges vagin més "alegres" (fins que no s'acabi la garantia, no ho penso probar)·

En fi, resumint. La bateria de NIMH la tens aquí, la pots comprar ja. Però personalment penso que seria perfecte tenir un punt de recàrrega a la feina, per evitar fer descàrregues profundes de manera habitual. Si creus que l'endoll a la feina és impossible, llavors et recomanaria la bateria de Liti de 45 Ah, que et donaria autonomies de 100 km+; però té l'agravant que no la pots comprar avui mateix.

Ja ens explicaràs la prova. Per a mi va ser un "amor "a primera vista.

tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Possible compra Vectrix
Reply #2 - 08.11.2010 a les 20:18:34
 
Si vas de Badalona a l'Autónoma, dues suggeréncies:

Ara s'estan instal.lant punts de recàrrega a l'autónoma dins d'un programa "Living Lab" anomenat parkinetics. Hi ha mes informació a la pagina d'entrada a aquest lloc web. Val la pena preguntar-ho, es possible que es pugui carregar a l'Autónoma.

Amb l'eina de itineraris de Google Maps, opcions sense autopista i sense peatge, et pot suggerir uns quants recorreguts alternatius que eviten l'autopista. Si mai tornes amb poca carrega, pots anar tranquilament per carretera, i llavors els V.E. son molt més eficients.
Jo duc un petit gps amb un suport sota un retrovisor i poso adreces intermedies del recorregut suggerit per Google maps, i estic descobrint itineraris tranquils per tot arreu!
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Possible compra Vectrix
Reply #3 - 11.11.2010 a les 11:57:02
 
Aquest dissabte alguns vectrixseros ens passarem pel circuït de catalunya. Si t'hi acostes podrem apralr sobre la vectrix. també hi haurà el stand de Suzuka Zero.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Possible compra Vectrix
Reply #4 - 11.11.2010 a les 12:09:46
 
Roger Layola wrote on 08.11.2010 a les 10:25:58:
He provat moltes de les motos electriques que hi ha en el mercat català. De moment, sota el meu criteri hi ha 3 motos comprables, hi ha la Vectrix, la quantya i la Zero MX.
La zero versió de carretera ja està en aquell limit que ha deixat de ser preserie i està en la primera evolució. La pròxima versió ja portarà transmissió de corretja, i serà realment espectacular. La govecs 125  serà una opció urbana molt interessant, queda poc per a que la comercialitzin. Per tema flotes, Goelix té una cargo scooter amb potència i bona bateria.

Sobre les teves preguntes

Quote:
a primera d'elles és sobre la temuda autonomia a velocitats d'autopista. Sé que la velocitat autolimitada és de 110Km/h, i l'autonomia de 110Km la pot donar a velocitats d'uns 40km/h on el consum energètic és molt baix. El meu trajecte cap al treball és d'aproximadament 20Km anada, 20Km tornada. Pràcticament tots per autopista.


Si, tens prou autonomia. 40 km sempre els fa, fagis el que fagis. Un amic meu va agafar la meva moto per anar de sitges Barcelona durant una setmana. 90-100 km/h. Li va anar genial.
Però la bateria té una tasa d'autodescàrrega considerable. Si arribes divendres i l'endolles, Al agafar-la a dilluns ja arribaràs just. Hauràs de programar la càrrega per agafar la vectrix amb la bateria acabada de carregar. HO dic perquè a ell li va passar.

Quote:
I en un altre ordre de coses, què se'n sap de la Vectrix Liti? i dels problemes amb el firmware de la Vectrix, n'hi ha actualment o són cosa del passat? Perquè una de les coses que valoro molt és la fiabilitat.


GP batteries, el subministrador de les bateries vectrix, va comprar la marca fa un any i ara es comencen a veure els resultats. Tenen carregadors nous amb un firmware evolucionat, amb un algoritme de processament molt més agressiu per a cuidar millor la bateria de NIMH. El consum un cop carregada la moto ara es 0 watts (abans era 50 watts), i ara te capacitat de manteniment. Abans les vectrix es descarregaven, tot i estar endollades, ara es reactiven quan fa falta.
Està apunt de sortir la versió de 30Ah LI i 45Ah LI.

EL NIMH: Celdes terriblement resistents a la degradació, bona capacitat de descàrrega instantania. Pateixen de massa restitència interna, i de massa autodescàrrega. Son sensibles a temperatures per sobre de 40 graus. Degut a la enorme resistència a la degradació de les celdes, es prescindeix de BMS, cada 12h de circulació la moto equalitza la bateria. Pes pròxim al plom. La primera generació de vectrix les bateries duraven 15.000 km. Amb les noves incorporacións de seguretat al firmware hi ha vectrix a Anglaterra que estan arribant als 45.000 km, amb les bateries OK

El liti: Celdes molt fràgils. Necessiten BMS que les controla i compensa en tot moment. Fantàstica baixa resistivitat interna (no s'escalfen), molt baixa autodescàrrega. Sensibles a la degradació a partir de 60 graus. Pes més baix. Relativa alta capacitat de descàrrega instantània. L'electrònica hauria d'assegurar llarga vida útil, però si s'espatlla... zas!

Quote:
Ah, i de pas també pregunto pel tema de la sonoritat. Segons he vist per youtube ronda algun video sobre com desplaçar els engranatges i posar-hi oli per reduir la seva sonoritat, o potser és una cosa que ja no succeeix als models més nous...


La primera generació de vectrix 2007 tenia un defecte de disseny a la corona del planetari, que feia que es deformés lleugerament. Això es traduïa en un soroll undolant molt desagradable. Les noves caixes estan reforçades i més ben tallades. La meva me la van canviar i  ja porta 14.000 km, el soroll dels engranatges continua perfecte. Diuen pels foros que es interessant canviar l'oli de la caixa per lubriloy revive, o algo semblant, doncs ajuda a que els engranatges vagin més "alegres" (fins que no s'acabi la garantia, no ho penso probar)·

En fi, resumint. La bateria de NIMH la tens aquí, la pots comprar ja. Però personalment penso que seria perfecte tenir un punt de recàrrega a la feina, per evitar fer descàrregues profundes de manera habitual. Si creus que l'endoll a la feina és impossible, llavors et recomanaria la bateria de Liti de 45 Ah, que et donaria autonomies de 100 km+; però té l'agravant que no la pots comprar avui mateix.

Ja ens explicaràs la prova. Per a mi va ser un "amor "a primera vista.


Hola i moltes gràcies per tota la informació.
No em dóna molta confiança el tema de bateríes i crec que de moment deixaré passar la opció de moto, almenys de la Vectrix... Tot i que no l'he provada encara.



Miquel Martin wrote on 08.11.2010 a les 20:18:34:
Si vas de Badalona a l'Autónoma, dues suggeréncies:

Ara s'estan instal.lant punts de recàrrega a l'autónoma dins d'un programa "Living Lab" anomenat parkinetics. Hi ha mes informació a la pagina d'entrada a aquest lloc web. Val la pena preguntar-ho, es possible que es pugui carregar a l'Autónoma.

Amb l'eina de itineraris de Google Maps, opcions sense autopista i sense peatge, et pot suggerir uns quants recorreguts alternatius que eviten l'autopista. Si mai tornes amb poca carrega, pots anar tranquilament per carretera, i llavors els V.E. son molt més eficients.
Jo duc un petit gps amb un suport sota un retrovisor i poso adreces intermedies del recorregut suggerit per Google maps, i estic descobrint itineraris tranquils per tot arreu!

Gràcies per la info! Me n'informaré, a veure què em diuen. Qui sap, potser em reserven plaça i tot, o reserven una plaça per moto elèctrica (si suposo que seré pioner).


Roger Layola wrote on 11.11.2010 a les 11:57:02:
Aquest dissabte alguns vectrixseros ens passarem pel circuït de catalunya. Si t'hi acostes podrem apralr sobre la vectrix. també hi haurà el stand de Suzuka Zero.


Si puc dilluns tinc pensat passar'm-hi. Ja veurem què tal l'experiència.

Per cert, sabeu si hi haurà altres vehicles, com el Nissan Leaf (he vist que apareixia Nissan com a patrocinador)?
I ja per demanar més, un Tesla Roadster no crec que es deixi caure, oi? Smiley.

Gràcies de nou i a reveure.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Possible compra Vectrix
Reply #5 - 11.11.2010 a les 17:38:28
 
Quote:
Hola i moltes gràcies per tota la informació.
No em dóna molta confiança el tema de bateríes i crec que de moment deixaré passar la opció de moto, almenys de la Vectrix... Tot i que no l'he provada encara.


Es normal que et fagi por passar-te a l'electricitat. Però t'asseguro que aquestes pors (funcionarà bé? tindré prou autonomia?)
desapareixen quan coneixes la moto. Per a que et fagis a la idea, en 3.5 anys mai m'ha agut de recollir ningú per quedar-me sense bateria: he anat a Sitges, Piera, Vilafranca, Begues, Monestir de Montserrat, Tàrrega, Terrassa, Castellterçol, Cardedeu, Girona, Massanet de cabrenys, sant feliu de guixols, Olot, Ripoll, Puigcerdà, Port de Puymorens, Perpignà, Toluse.... I els que em deixo!! I no m'he quedat tirat.
  Després de fer 60-70 km et surt el llum de reserva. En aquell punt l'ordinador et deixa fer uns 15-20 km a baixa velocitat. després encara tens 10 km més a velocitat molt baixa.
En les etapes del phebus he arribat a fer 95 km d'una tirada, a 40-50 per hora. En aquell punt s'encén la llum de reserva.




efectivament, hi haurà un TESLA!

http://www.formula-e.cat/

Quote:
Marques expositores previstes:

   * Applus Idiada
   * Ascamm
   * Athlon- Tesla
   * CEEC
   * CETIB
   * Circutor
   * Cooltra
   * Drive your style
   * Ecoblucar – Cater
   * Coswat – Xero
   * Energonalia – Omnia
   * Enisola
   * Factor Energía
   * Goelix scooters – Viva ECO
   * Honda
   * Ingteam
   * Iveco
   * Nissan
   * Peugeot
   * Quantya – Gente Con Enchufe
   * Reva
   * Suzuka Zero
   * Schneider Electric
   * Segway
   * Snack car ecologic
   * Ter energy
   * Toyota
   * Vespa Balart – Piaggio – vehicles comercials
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ