Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Vectrix del Raimon. Millora d'autonomia (Read 5910 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Vectrix del Raimon. Millora d'autonomia
30.11.2009 a les 11:42:35
 
Benvolguts,

El passat dissabte 4 vectrix van anar juntes des de Barcelona fins a sant feliu de codines.
Les 4 van sortir amb carrega màxima, i en arribar, 2 vectrix tenien 7 ratlles al display (40%), una vectrix tenia una (5%) i una altra 0 amb llum vermella de bateria encesa.

Va quedar evident que el display adapta les barres a la capacitat útil, i que dues de les vectrix possiblement tenen un 40% menys d'autonomia del que seria normal.

Al mateix temps, en Raimon Naudin ens va comunicar que Suzuka no canviava la bateria de la seva moto, que es la vectrix catalana amb menys autonomia de totes. Aquesta decisió es va deixar un xic desconcertats doncs suzuka sempre ha mostrat un tracte atent i servicial als clients, i els mecànics sempre han demostrat molta professionalitat alhora d'arreglar qualsevol incidència. Als nostres ulls, semblava evident que la bateria està malmesa i és la causa de la reduïda autonomia.

Li he transmès aquest sentiment a en Carles Ibarlucea, de Suzuka, i m'ha demanat fer pública la seva resposta:


Quote:
Tu millor que ningú sap, que l'autonomia "adequada” d’un vehicle elèctric, es un paràmetre difícil d’establir. La prova que has fet, de diferents vehicles en un mateix recorregut es, sense dubte, la millor manera d’arribar a conclusions correctes.

També tens tota la raó en la conclusió de que, un servei tècnic, determina aquesta idoneïtat en funció de la seva pròpia experiència i això pot portar a errors de valoració.

Jo mateix porto dues setmanes de proves amb la demo de suzuka, que per la meva experiència vectrisera, juraria que no arriba a donar aquesta autonomia “adequada”.

Finalment i entre tot l’equip, hem detectat que el problema endèmic de les vectrix, el gearbox, es la probable causa en aquest cas. No ho tindrem assegurat fins que obrim, reparem i ho tornem a comprovar amb un mínim de 3 descàrregues complertes.

Tot aquests processos saps que son llargs i complexes i no arribes a conclusions immediates fàcilment.

A la moto d'en Raimon li he fet un seguiment personal i des de el dimarts (la va portar el dilluns a última hora) he realitzat més de 200 km amb ella.

A més hem: comprovat l’autonomia, revisat els paràmetres del software, rectificat alguns d’ells, descarregat arxius de informació, enviat a Madrid, tornat a comprovar l’autonomia, tornat a rectificar paràmetres, tornar a descarregar arxius, enviat a Madrid i esperat conclusions, parlat amb ells i més coses.

Respecte a la obsessió de molts usuaris vectrix de que el canvi de bateries ho soluciona tot, indicar-te el següent.

Com saps, hi ha usuaris que han rebut 3 bateries (la original + 2) i seguien amb la mateixa autonomia insuficient. Personalment he comprovat que software, mecànica i bateries son igual d’importants per assolir-la.

També confirmar-te, com ja li vaig comentar a en Raimon divendres passat, que GoingGreen ens ha assegurat, amb els 3 arxius que li hem enviat, que la seva bateria supera àmpliament el 80% de capacitat, xifra per sobra de la qual un canvi de bateries no aporta cap millora.

També li vaig comentar que l’últim augment de la intensitat de càrrega semblava haver-se consolidat i a falta d’alguna prova més, l’autonomia semblava haver millorat (vaig calcular quasi un 20% més)

Es per tot això que em dol una valoració, per part vostra, que es basa en un desconeixement del procés de reparació que s'ha seguit i que crec haver justificat àmpliament.

Estic convençut que en breu consolidarem els processos de millora de l’autonomia d’aquest fantàstic producte que es la vectrix. Fins que aixó arribi, haureu de confiar en que Suzuka fa tot el que està en la seva mà per aconseguir-ho i que no se’ns pot demanar ni més ni més ràpid.

En sembla que, si ho consideres oportú, remetre aquesta resposta als usuaris VECTRIX amb problemes d’autonomia, pot tenir l’efecte positiu de donar l’esperança en una solució definitiva en breu.

Gràcies per la teva comprensió.

Una forta abraçada.

Carlos
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
vectrix del Raimon MIllora d'autonomia.
Reply #1 - 30.11.2009 a les 11:58:24
 
Amb la resposta del carles es verifica que Suzuka continua en la seva línia de donar un servei professional i lògic, doncs no es pot canviar una bateria a la primera de canvi sense tenir la absoluta seguretat de que el problema està en la bateria.
Quan em van canvair el motor i sistema palnetari per excés de soroll, amb el no bloc moptor la vectrix va experiemntar una millora d'autonomia de més de un 10%.

De totes maneres m'agradaria fer una recalca, doncs sembla que encara costa entendre la tecnologia del vehicle elèctric (fins i tot per a mi.

Per a això exposaré una endevinalla a través d'un cas real:

Quote:
Un propietari de Vectrix té una bona autonomia rondant als 55-60 km.
De sobte, la seva autonomia baixa inexplicablement a 15-20 km.
No té cap servei tècnic en un radi de 500 km, i li consta que Vectrix en aquell moment està en bancarrota (ja no és així). Està sol.
Desesperat, decideix obrir la tapa i comprovar les cel·les. Totes estan bé excepte una, que aquesta morta a 0 volts.
Agafa un ferro, i curtcircuita permanentment la cel·la morta.
Tanca la tapa, i la Vectrix torna a tenir (segons la percepció del usuari) tota l'antiga autonomia.

Una cel morta és un impacte d'1% de capacitat. La bateria en aquest moment potser passa  del 93% al 92% de capacitat, xifra perfectament acceptable. Nogensmenys, aquest 1% de capacitat va fer minvar l'autonomia en un 70%. Com és possible?? La bateria segueix tenint una bona capacitat!!!!


Resposta:

Quote:
Les cel·les malmeses es buiden de voltatge per tenir menys capacitat, arribant a tenir voltatges negatius quan encara queda molta energia a les altres cel·les. Aquestes cel·les infravoltades i fins i tot invertides en voltatge experimenten un augment de la resistivitat interna enorme, bloquegen el pas d'electrons, s'escalfen molt i per extensió escalfen la bateria circumdants, provocant envelliment prematur, i fan que l'autonomia quedi reduïda anormalment.
Aquestes cel·les malmeses no es carreguen tan eficientment com els altres. A més a més la seva autodescàrrega és més ràpida,  que sumat a què càrrega més lent, la capacitat cau més i més avall, es descompensa cada cop més respecte les altres i es fa malbé més i més ràpid!

El resultat és una bateria que aparentment l'ordinador de Suzuka diu que té bona capacitat, que és veritat, però que en termes efectius la energia  és bloquejada i dissipada en esclafor, resultant en una autonomia nefasta. Amb un BMS aquests problemes no existirien.


Desitjo insistir en que això és una opinió personal meva,  cristal·litzada a través del contactes internacionals amb altres propietaris de vectrix, i que pot ésser fàcilment errònia.


El cas real es pot trobar aquí, amb una bonica foto de la cel·la curtcircuitada:

http://visforvoltage.org/forum/7834-shunting-damaged-battery-cells # comment-44922

Quote:
Okay, power and range definitely seem to be restored. I just went 30 miles with lots of hills, acceleration, and freeways trying to see if I could cause an overtemp, "buSULt" warning, or early battery light. The bike performed well, just as it had before the blown cell.


més informació relacionada amb l'efecte:
http://visforvoltage.org/forum/7955-any-battery-failures-new-software # comment-45619

Quote:
That is one of the characteristics of a good cell, it releases a large proportion of it's charge at high current, whereas the damaged cell retains a lot of it's charge which can only be Discharge very slowly.

It appears like the damaged cell does not charge as efficiently as the others. Si self Discharge faster, but it also charges slower, so it falls further and further behind, and gets hotter and ages quicker and falls behind faster and faster .....
tornar a dalt
 

Damaged_Cell_Shunt.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Vectrix del Raimon. Millora d'autonomia
Reply #2 - 01.12.2009 a les 12:27:32
 
Bones notícies:
En Raimon ha agafat ahir  la moto i sembla que ha experimentat una notable milloria en l'autonomia.
Des del voltforum felicitem al equip tècnic per la seva persevarança!
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ