Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Posar comptador legal en aparcament comunitari (Read 24734 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Posar comptador legal en aparcament comunitari
18.11.2009 a les 12:16:20
 
Vaig comprar-me una plaça d'aparcament fa un any amb l'esperança d'aconseguir un endoll per recarregar la meva moto elèctrica.
Després de molt cercar la manera de fer-ho, sembla que hi ha una possibilitat: amb el permís de la comunitat, posar un comptador al recinte de comptadors de la finca, i d'allà derivar una línia fins el meu aparcament. és la opció més cara de totes, llei amb mà és una solució alegal, però em firmarien els butlletins...
tornar a dalt
 

11645094711.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #1 - 18.11.2009 a les 20:02:29
 
Hola,

Jo estic intentant-ho des de fa quasi un any i sembla que no és gens fàcil. I com dius, és la opció mes cara, però també la que t'ofereix millor garantia de que pugues gaudir del teu propi endoll al garatge.

Està a punt de aprovar-se (si no s'aprovat ja) una modificació de la Llei de la Propietat Horitzontal per la qual no caldrie demanar el permís de la Comunitat de Propietaris per instal.lar un punt de recàrrega, tan sols comunicar-ho previament al President.
Ara, el tema técnic és complex però no insalvable.

I el que passa, és que amb tot aquest barullo, estan començant a refredar-se les meves idees i ja em plantejo deixar-ho tot.
Sad
Salutacions,

Ferran
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #2 - 19.11.2009 a les 09:17:37
 
Tot està canviant molt ràpid, Ferran.  els governs volen certa independència d'una energia que compren al exterior i que pot fallar en qualsevol moment. S'estan eliminant les traves per posar endolls, fixa't:

Fa un any m'haurien enviat gentilment a la merda. Ara teòricament em firmarien els butlletins. S'està enviant un missatge molt clar de de les administracions, i esta recalant a tots els estaments.
T'animo a seguir endavant. Si aconsegueixo fer el meu endoll, tindràs una via clara d'acció. L'associació Volttour disposa de tècnics instal·ladors que et poden orientar amb el tema. Et recomano que vinguis a la reunió del dia 28 i en parlem.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #3 - 19.11.2009 a les 11:42:21
 
Següent pas:

Trobar un instal·lador autoritzat.
Fet

Aquest instal·lador ha de preguntar a la FERCA:

El procediment per a com fer la instal·lació física.
la paperassa necessària per presentar el butlletí blanc.
Quina potència mínima es pot posar.

Simultàniament: fer sol·licitud a l'empresa subministradora per posar el comptador.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #4 - 23.11.2009 a les 18:29:22
 
Un petit nou entrebanc: La comunitat es nega a deixar-me posar el comptador al recinte de comptadors. Volen fer-me esprar a una reunió veïnal que fa un any que espero i es va aplaçant indefinidament. Doncs bé, ja m'he cansat. llei en mà, és una fet consumat que NO poden negar-me el dret de posar-me un endoll

Aquesta és la carta que he escrit al administrador de la finca:

Quote:
Benvolgut X,

Li escric aquest e-mail per agraïr-li les gestions que està realitzant en referència a la col·locació del punt de recàrrega a la meva plaça d'aparcament. És ben cert que els pioners mai tenen les coses fàcils, afortunadament l'administració creu fermament en el vehicle elèctric i esta disposant les eines necessàries per a facilitar la seva implantació.

Agraïria sumament si pogués comunicar al president de la comunitat de propietaris del aparcament del C/ X 118 el següent:

Segons la llei:

http://www.mviv.es/es/index.php?option=com_content&task=view&id=1369&Itemid=...

"La Ley que impulsa el alquiler y la eficiencia energética de los edificios da más seguridad a los arrendadores y protege los derechos de los inquilinos" (aprobada por el Senado  21/10/2009, aprobada por el Pleno del Congreso de los Diputados   29/10/2009. )

El el quart punt:

"Se facilita la realización de obras de mejora de la eficiencia energética o hídrica y se favorece el establecimiento en los garajes de puntos de recarga de los coches eléctricos para potenciar el transporte sostenible"

I més concretament,
"Por otra parte, y con el objeto de potenciar y favorecer el transporte sostenible, se establece que si se tratara de instalar en el aparcamiento del edificio un punto de recarga de vehículos eléctricos para uso privado, siempre que éste se ubicara en una plaza individual de garaje, sólo se requerirá la comunicación previa a la comunidad de que se procederá a su instalación. El coste de dicha instalación será asumido íntegramente por el o los interesados directos en la misma."

Així doncs, recolzant-me a l'ampara d'aquesta llei que entrarà imminentment en vigència,  desitjaria comunicar a la comunitat de veïns del C/ Saragossa 118 que es procedirà pròximament a la instal·lació d'un punt de recàrrega per vehicles elèctrics en la meva plaça d'aparcament.

Amb el propòsit de executar la instal·lació, necessitaria disposar temporalment d'accés al recinte  de comptadors elèctrics de la finca per a que tècnics qualificats puguin procedir a la instal·lació del comptador i la derivació subsegüent fins a la meva plaça d'aparcament.

Resto a la seva disposició per aclarir qualsevol dubte,
Atentament,
Roger Layola



La resposta per part del administrador ha estat molt positiva. Veurem com reaccionen els energúmens que posen pals a les rodes.


Per cert!, adjunto la nota de premsa de la reforma de la llei de propietat horitzontal en pdf, per si el link es perd:..
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #5 - 27.11.2009 a les 09:34:56
 
A data d'avui ja he demanat un parell de pressupostos. Els instal·ladors hauran de preguntar quin és el procediment d'instal·lació.
La derivació del cable sembla ben fàcil. la gran dificulatat és administrativa.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #6 - 27.11.2009 a les 10:23:43
 
Has fet molt bé.

En el meu cas, ja he tractat amb instal.ladors autoritzats. Un d'ells em proposava una solució tècnica per a ficar el cablejat poc convincent i l'he descartat. No vull problemes.
L'altre, que s'ha pres molt de interés, ha mogut el tema i sembla que sí ens firmarien el butlletí, encara que estic a la espera del seu pressupost.
Un problema que veig, a banda de tot açó, és que si vens la plaça o t'en vas de la finca no et pots dur la instal.lació amb tú. Es queda allà ficada. És un risc que comporta una instal.lació fixa.

Salutacions.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #7 - 27.11.2009 a les 11:07:16
 
Efectivament,  el cablejat es queda allà, però el quadre del ipc, diferencials endolls etc te'l pots emportar fàcilment. Pero per altra banda si el comprador estigues interessat a tenir endoll,  es podria negociar un sobrepreu de venda que compensi la inversió. Es un valor afegit a la plaça prou interessant, com si un pis tingués terrassa si te A/c, parquet... es ven més car!Wink
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #8 - 28.01.2010 a les 16:30:27
 
Després de molt remenar-ho, he arribat a la següent conclusió: No hi ha cap mètode legal que recolzi contractar una línia elèctrica a una plaça d'aparcament. Després d'exposar aquest fet en la reunió de comunitats de veïns, van acceptar deixar-me posar el endoll amb un comptador d'electricitat particular. A final de cada exercici donaré la lectura del comptador, i abonaré el diferencial en concepte... de lloguer de línia!! hehehe....
Posaré un post nou amb fotografies del endoll  comptador etc..
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger
Guest




Re: Posar comptador legal en aparcament comunitari
Reply #9 - 08.02.2010 a les 18:42:04
 
Hola, ja fa temps que estic mirant el tema de les motos electriques, pero no vull fer el pas sense tenir-ne assegurada la recàrrega...

Ja he parlat amb les finques que em porten el lloguer del parking (doncs estic de lloguer), i després de parlar amb els propietaris, em diuen que posar un comptador per mi (al meu nom) no hi veuen problema, que endavant, pero posar un lector de consum, que no ho veuen, pq clar, no volen haver de venir cada mes-dos mesos a veure el consum i facturar....

Però llegeixo que dius que no puc posar un comptador individual.... Segur¿? Ni amb permís de la propietat¿?

He trucat a endesa, i em diuen que tots els comptadors paguen mínim ,pero que per 1,7KW de potencia  el consum mínim és de 1,7194 € al mes, pagant el kw/h a 0,11724
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ