Miquel Martin
participant
desconnectat
Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere:
|
Un altre tema que es va mencionar al Quantya Parx era si es podien recarregar Vehicles Electrics lleugers mentre so transportats dins o sobre un automobil amb motor ICE, usant un inversor DC-AC. Es va dir que en principi no es fes, perque podria danyar-se el carregador o el automobil. Ho he estat mirant, i els carregadors de les bicicletes electriques, usen menys de 500W mentre carreguen. ( per exemple, el meu, 1.8 Amps @ 230V , 230x1.8= 414W ) Una opció seria modificar un carregador, posant un convetidor DC-DC que permetría que funciones amb 12V a la entrada, pero es bastant car. Si s'utilitza un inversor de mes de 500W; p.e. 700W ó 1000W amb sortida senoidal ( son els mes cars, peró ), la cosa hauría de funcionar bé. Només haurien dos coses a mencionar.
L'alimentació de 12V desde el cotxe s'obté del connector de encenedor, ( que es una cosa en extinció, ja no es posa si no es demana en un cotxe nou ) porta un fusible de protecció. s'ha de mirar el manual del cotxe, i on parla dels fusible, veure de quants Ampers es el fusible del encenedor, solen esser grossos, de 20A o més. Un inversor DC-AC de 1000W necesitara: 1000/12= 83 Amps, es pasa tres pobles! Amb aquest consum, nomes es podría carregar mente el motor esta encés, sino el cotxe es quedaria sense batería.
Un altre tema a mencionar es que una carrega completa pot durar 6 hores. Si s'ha de tenir 6 hores el motor ICE en marxa, es una barbaritat energética, gairebe un delicte ecologic!
En resum, nomes es podria fer durant un desplaçament llarg, amb un inversor DC-AC amb sortida senoidal ( de gamma alta ) i comprovant que el fusible de l'encenedor del cotxe suportará tanta intensitat.
Se m'acaben els temes per a investigar o fer nous projectes, si voleu donar-me alguna idea per a desenvolupar, jo encantat d'intentar-ho!
|