fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl
vehicles >> punts de recàrrega >> Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1256067350

missatge començat per FlukeFan#1e6 a 20.10.2009 a les 19:35:50

títol: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 20.10.2009 a les 19:35:50

A la imatge, un prototip de punt de recarrega amb monedes.

Cost dels materials, uns 200€
accepta monedes desde 5Cent fins 1€
preu ajustable, per defecte es 6Kw/h per 1€
per a motos por ésser 1Kw/h per 20Cent
I max 16A

De moment, "hasta aquí puedo leer"  mes noticies, aviat.

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per pc a 21.10.2009 a les 08:55:30

És curiós com ho hem de reinventar tot. Fa 20 anys ja utilitzava parquímetres amb recàrrega elèctrica a Suïssa, feien el còmput de Kw i temps de pàrquing integrat, fabricats en sèrie, n'hi han per tot arreu.

Tan la tecnologia dels vehicles com l'estratègia de punts de recàrrega, la política de mobilitat alternativa amb transport públic, bicicletes + vehicles elèctrics estan en pràctica des de fa dècades. Però a Europa i particulament en aquest país volem ser pioners, reinventar-ho tot amb tanta parafernàlia com sigui possible, i cometre de nou errors coneguts i amb solució coneguda.

Cada vegada estic més convençut de que estem en un país d'opereta.


PD: el temps dirà, però jo crec que tot el plantejament del vehicle individual amb tracció mecànica, també l'elèctric, és EL gran error. Temps al temps...

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per Roger Layola a 21.10.2009 a les 13:39:19

hehe!
El gran error es que siguem 7.000.000.000de persones.
Altrament, el punt de recàrrega te força bona pinta, i fer servir les monedes flexibilitza enormement el seu ventall d'usos..  Es teu? Estas planejant vendre'l? A la Xarxa EV friendly potser aniria bé en alguns casos un aparell com aquest!

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 21.10.2009 a les 17:39:51

Es clar que fa anys que existeixen punts de recàrrega.
Tambe aqui hi han excel.lents productes, com els de CirControl.
El sentit de proposat d'aquest punt de recàrrega de baix cost amb monedes ès el següent:

Els punts de recarrega amb prepagament que hi ha al mercat, homologats, tenen un cost a partir de 6000€ cap amunt, i els seus principals clients son els ajuntaments, que de moment els col.loquen nomes de forma testimonial de cara a la galeria.

Un punt de recarrega de baix cost operat amb monedes estaría a l'abast de molts negocis particulars: botigues, restaurants, llocs amb espais privats, fora de la via publica, on sí que es poden col.locar punts de recarrega, sempre que tinguin un preu moderat.

Veig que aquesta asociació promou una xarxa de punts de recàrrega, però pretenent que la gent no cobri res perque els altres recarreguin pot semblar molt altruista, pero tambè minoritari.
Si en comptes de això hi ha un 30% de marge comercial, resulta que aquest marge cobreix les despeses de operació i manteniment (vandalisme) i es pot recuperar la inversió, que es el que la gent que porta un negoci, com una botiga, procura fer cada dia per fer bullir l'olla a casa seva.

Si estic equivocat i resulta que existeixen de punts de recarrega de pagament per menys de 1000€ feu-m'ho saber, sisplau.

Jo creia que els endolls del parquimetres del nord d'Europa es per conectar-hi un sistema anti-congelació que els automòbils que es venen alli -tant a Suissa com a Noruega- porten incorpora't, i que manté el bloc del motor per sobre del punt de congelació.

No tinc intenció de fabricar-lo. Es tracta d'un projecte proposa't per a publicació a una revista de electrònica, i encara no tinc resposta de si el publicaran o no. Si el publiquen, molta gent el podrá muntar.  Fins a coneixer la resposta no puc donar mes detalls.

En tot cas, d'una manera o altra, tota la informació per a munta-lo sera disponible de forma gratuita.



títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per elektracar a 22.10.2009 a les 10:37:28

Hem sembla que esteu mal informats. Els punts de recàrrega que ven Circontrol estan fabricats per la multinacional catalana Circutor. El més car és una estació per carregar dos vehicles i el seu preu és de 2700 € + IVA.

A Formentera ja vàrem valorar l' ús d'una estació de càrrega amb monedes i vàrem topar amb 2 inconvenients importants:
Un de legal: el monopoli de les elèctriques no permeten "revendre" energia elèctrica. Cal treballar per canviar aquesta normativa.
I un altra de pràctic: el vandalisme. En quant els cacos sàpiguen que una cixa disposa de monedes trigaran minuts en descubrir com reventar-les.
També vàrem pensar en l' opció fitxes, però això comportava un mareig de reposició i control difícil de gestionar.

Finalment vàrem optar per caixes estanques trifàsiques de 5 pols, que només es poden activar amb l' adaptador que suministrem , el qual està muntant amb el mateix esquema que la caixa. La llum la regalen els establiments (a canvi tenen el client a la porta).

Les solucions que aporten els ajuntaments, és cobrar-te per l' aparcament i "regalar-te" la llum. Amb aquest rídicul eufemisme solucionen el tema de la il.legalitat de revendre l' energia elèctrica.

+info a http://www.elektracar.com

Salut,

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 22.10.2009 a les 17:36:31

Gracies electrakar per la informació.

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per Roger Layola a 26.10.2009 a les 12:02:16

MOlt bé jordi!
Tens alguan fotografia d'aquest punt de recàrrega que heu posat?

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 30.11.2009 a les 19:38:08

M'han informat els editors de la revista que publicaran un article del projecte d'aquest punt de recarrega durant 2010. Ja informaré quant aparegui.  Es tracta d'un projecte de codi obert, tothom hi tindra accés de franc.

Durant la reunió del dissabte 28 al Quantyapax vaig obtindre algunes idees per a nous projectes, també els proposaré per publicació.

Com a exercicis de disseny, és molt mes fàcil si hi ha la motivació de que un projecte pugui ésser útil, m'ho passo molt bé fent-ho!

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 31.12.2009 a les 11:00:23

Al la presentació de la Xarxa EV friendly a Sant Feliu de Codines, vaig apuntar-me algunes coses que es van dir, per a fer-ne projectes futurs.

Una cosa que es va dir era que si un usuari te un vehicle electric, i el carregador demana 16 Amps @ 230V, o amplía l'escomesa de casa, cosa que val una pasta, o ha d'anar molt amb compte amb el que endolla mentre es carrega el vehicle: Suposem una casa amb limitador de 20 Amps. t'en queden 4 lliures si el carregador n'usa 16 al inici de la carrega. No pots engegar ni una torradora de pa.

Poso la foto de un prototip que acabo de presentar per a publicació.
Mesura la intensitat que consumeix la casa i el vehicle. Si el total s'apropa al límit del ICP o magnetotérmic, desconnecta temporalment el carregador del EV fins que la demanda de la casa es redueix prou per a permetre la reconexió.


títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 31.12.2009 a les 11:22:05

Un altre tema que es va mencionar al Quantya Parx era si es podien recarregar Vehicles Electrics lleugers mentre so transportats dins o sobre un automobil amb motor ICE, usant un inversor DC-AC.
Es va dir que en principi no es fes, perque podria danyar-se el carregador o el automobil.
Ho he estat mirant, i els carregadors de les bicicletes electriques, usen menys de 500W mentre carreguen. ( per exemple, el meu, 1.8 Amps @ 230V , 230x1.8= 414W )
Una opció seria modificar un carregador, posant un convetidor DC-DC que permetría que funciones amb 12V a la entrada, pero es bastant car.
Si s'utilitza un inversor de mes de 500W; p.e. 700W ó 1000W amb sortida senoidal ( son els mes cars, peró ), la cosa hauría de funcionar bé. Només haurien dos coses a mencionar.

L'alimentació de 12V desde el cotxe s'obté del connector de encenedor, ( que es una cosa en extinció, ja no es posa si no es demana en un cotxe nou ) porta un fusible de protecció. s'ha de mirar el manual del cotxe, i on parla dels fusible, veure de quants Ampers es el fusible del encenedor, solen esser grossos, de 20A o més. Un inversor DC-AC de 1000W necesitara: 1000/12= 83 Amps, es pasa tres pobles! Amb aquest consum, nomes es podría carregar mente el motor esta encés, sino el cotxe es quedaria sense batería.

Un altre tema a mencionar es que una carrega completa pot durar 6 hores. Si s'ha de tenir 6 hores el motor ICE en marxa, es una barbaritat energética, gairebe un delicte ecologic!

En resum, nomes es podria fer durant un desplaçament llarg, amb un inversor DC-AC amb sortida senoidal ( de gamma alta ) i comprovant que el fusible de l'encenedor del cotxe suportará tanta intensitat.

Se m'acaben els temes per a investigar o fer nous projectes, si voleu donar-me alguna idea per a desenvolupar, jo encantat d'intentar-ho!



títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per Roger Layola a 31.12.2009 a les 18:13:34

HOla Molt interessant el aparell!
una cosa que estic fent ultimament es llençar un cable des del àtic per carregar la meva moto. Com que encara el tema del endoll va per llarg, i els veïns no es queixen, vaig fent. El problema:
aparco la moto. he de pujar fins l'atic per tirar  el cable i baixar per endollari tornar a pujar.
M'aniria de perles un aparell que amb un comandament a distàcia que activaria des d'abaix em llencés el endoll façana avall. Potser una adaptació d'algun cabrestany? Un cop a dalt podria endollar el nucli del cabrestany a la corrent...


Que et sembla?
 

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 31.12.2009 a les 20:54:51

El tema d'alliberar una linia remotament per una façana es interessant, hi pensaré. Entenc que es tracta d'alguna solucio temporal, perque s'esta arrajant un endoll permanent.
quant metres aproximadament hi ha d'alçada o distancia?
la façana, te algun via llisa desde l'atic, o hi han obstacles?

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 02.01.2010 a les 19:54:12

aconseguir baixar un cable amb endoll per una façana, remotament, es podria considerar un automatisme,  existeixen molt productes en el mercat del automatismes que podrien servir.

opció minimalista: el cable esta recollit (llaçat o en zig-zag), subjectat per una peça en forma de C fixada a la façana, i tancada per l'embol o nucli de un solenoide que pugui anar a 230V AC. Quant el solenoide s'activa, el cable es desplega i cau fins a terra.
Per a engegar el solenoide a distancia, es pot utilitzar uns endolls que venen a les grans superficies que venen amb un comanament a distancia (uns 20€, pero tenen un radi limitat de uns 30 metres).

opció "high end": utilitzar el comanament RF i la estació receptora de una porta automatica de garatge per a controlar un motor de persiana, que pot moure un recollidor de cable "modificat". A la web de Cebek Fadisel hi han emisors i receptors per a automatismes tipus porta de garatge, etc.

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per pc a 07.01.2010 a les 07:58:15


Miquel Martin escrit a 31.12.2009 a les 11:22:05:
Un altre tema que es va mencionar al Quantya Parx era si es podien recarregar Vehicles Electrics lleugers mentre so transportats dins o sobre un automobil amb motor ICE, usant un inversor DC-AC.
Es va dir que en principi no es fes, perque podria danyar-se el carregador o el automobil.
Ho he estat mirant, i els carregadors de les bicicletes electriques, usen menys de 500W mentre carreguen. ( per exemple, el meu, 1.8 Amps @ 230V , 230x1.8= 414W )
Una opció seria modificar un carregador, posant un convetidor DC-DC que permetría que funciones amb 12V a la entrada, pero es bastant car.
Si s'utilitza un inversor de mes de 500W; p.e. 700W ó 1000W amb sortida senoidal ( son els mes cars, peró ), la cosa hauría de funcionar bé. Només haurien dos coses a mencionar.

L'alimentació de 12V desde el cotxe s'obté del connector de encenedor, ( que es una cosa en extinció, ja no es posa si no es demana en un cotxe nou ) porta un fusible de protecció. s'ha de mirar el manual del cotxe, i on parla dels fusible, veure de quants Ampers es el fusible del encenedor, solen esser grossos, de 20A o més. Un inversor DC-AC de 1000W necesitara: 1000/12= 83 Amps, es pasa tres pobles! Amb aquest consum, nomes es podría carregar mente el motor esta encés, sino el cotxe es quedaria sense batería.

Un altre tema a mencionar es que una carrega completa pot durar 6 hores. Si s'ha de tenir 6 hores el motor ICE en marxa, es una barbaritat energética, gairebe un delicte ecologic!

En resum, nomes es podria fer durant un desplaçament llarg, amb un inversor DC-AC amb sortida senoidal ( de gamma alta ) i comprovant que el fusible de l'encenedor del cotxe suportará tanta intensitat.

Se m'acaben els temes per a investigar o fer nous projectes, si voleu donar-me alguna idea per a desenvolupar, jo encantat d'intentar-ho!


Més interessant semblaria la recàrrega de cotxes elèctrics durant un transport ferroviari, on sí que es pot disposar d'energia elèctrica subministrada per la locomotora. Els trens, a més de vagons de viatgers, podrien portar vagons-plataforma on els vehicles elèctrics hi podrien entrar lateralment, quedant entravessats al sentit de la marxa. A la banda oposada per on s'entra, un connector elèctric que permetria recarregar les bateries i també fer funcionar una calefacció durant el trajecte, de manera que els usuaris s'hi podrien quedar a dintre sense ocupar els vagons de viatgers. no caldria fer pas sempre una recàrrega completa, sinó que es tractaria de mantenir la càrrega i sobretot allargar el radi d'acció d'aquests vehicles, substituint els trams d'autopista per trens ràpids amb recàrrega.

Si la cosa té èxit es podria plantejar la reconversió de un dels sentits de les autopistes en traçats ferroviaris, quedant l'altre com a carretera convencional, els pàrquings en punts de recàrrega...

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 07.01.2010 a les 19:45:00

QUote:
Més interessant semblaria la recàrrega de cotxes elèctrics durant un transport ferroviari, on sí que es pot disposar d'energia elèctrica subministrada per la locomotora. Els trens, a més de vagons de viatgers, podrien portar vagons-plataforma on els vehicles elèctrics hi podrien entrar lateralment, quedant entravessats al sentit de la marxa. A la banda oposada per on s'entra, un connector elèctric que permetria recarregar les bateries i també fer funcionar una calefacció durant el trajecte, de manera que els usuaris s'hi podrien quedar a dintre sense ocupar els vagons de viatgers. no caldria fer pas sempre una recàrrega completa, sinó que es tractaria de mantenir la càrrega i sobretot allargar el radi d'acció d'aquests vehicles, substituint els trams d'autopista per trens ràpids amb recàrrega.

Si la cosa té èxit es podria plantejar la reconversió de un dels sentits de les autopistes en traçats ferroviaris, quedant l'altre com a carretera convencional, els pàrquings en punts de recàrrega...




Un operador ferroviari competent (i amb via d'ample Europeu, no com ara) podria tenir un servei que encarregant-lo el dia anterior per internet, posaría els suficients vagons per a cotxes en la configuració del convoi, i et portaria el vehicle a l'altre punta d'Europa si cal.

Combinant tren en llarga distancia (vehicle electric) amb cotxe o moto electrica (vehicle eléctric) per arribar a la destinació final, la combinació es super-eficient! tant en energia, com en seguretat, com puntualitat.

Em consta que molts turistes alemanys venen a l'estiu aqui en avio mentre el seu cotxe ve en tren, se n'encarrega l'automobil club d'alemanya, o sigui, que tampoc seria res impossible ni que requereixi cap invent complicat.

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per Ferran a 10.01.2010 a les 12:37:23

Molt interessant la recàrrega dels vehicles mentre viatgen en tren.
Els trens xuclen de la catenària a 3.000 volts contínua (1.500 v a França) i tenen convertiors estàtics que trauen 380 v trifàsica. N'hi han molts cotxtes de viatgers actualment a punt de desballestament que porten aquestos convertidors.
A més a més, els trens tornen electricitat a la xarxa en la frenada.
No ès gens complicat ficar endolls en una plataforma porta-automóbils.

Salutacions.

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per Roger Layola a 13.01.2010 a les 16:28:39

Com el ferran apunta molt bé, la tecnologia hi és.. ara bé... us imagineu renfe accedint a posar aquestes plataformes als trens?...
Com a mínim el 20% dels vehicles del mercat haurien de ser elèctrics... Ja tenen masses mal de caps i masses pèrdues, com per entrar en la croada dels vehicles elèctrics....

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 29.04.2010 a les 19:40:03

Finalment ha sortit publicat l'article del punt de recarrega a monedes.

Versió en Castellà de l'article.



títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 29.04.2010 a les 19:43:55

Aqui el link a la pagina de la revista on es pot descarregar el programari del microcontrolador. :D

http://www.elektor.com/magazines/2010/may/low-cost-electric-vehicle-charge-station.1322025.lynkx

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per Roger Layola a 30.04.2010 a les 10:32:31

Impressionant!
t'agradaria publicar-ho també a la revista de l'associació?

títol: Re: Com ho veieu?   prototip recàrrega amb monedes
escrit per FlukeFan#1e6 a 30.04.2010 a les 18:54:33


Roger Layola escrit a 30.04.2010 a les 10:32:31:
t'agradaria publicar-ho també a la revista de l'associació?


No pot pas ésser, perque vaig firmar un contracte de copyrigth per la publicació de l'article de la estació de recarrega a monedes. De tota manera, aquí no té gaire utilitat, donat que la normativa de moment impideix la revenda de electricitat ( no així la autogenerada ) mentre que en d'altres països poden muntar-lo i instalar-lo lliurement.

L'altre dispositiu, el limitador de intensitat per a instalacions domestiques ( en un post anterior ) de moment no té copyright.  Penso que aquest dispositiu sí que pot tenir utilitat per les nostres contrades, sobretot quant comencin a haver-hi vehicles de quatre rodes, i als usuaris els hi salti el limitador al engegar el microones mentres el cotxe s'esta carregant, i la Endesa els hi demani una barbaritat d'euros per ampliar l'escomesa. En lloc de ampliar la escomesa, el limitador desconecta el carregador de bateria del vehicle si no hi ha prou potencia disponible, donant prioritat al consum de la casa, i el reconecta quant es pot.

fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2!
YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved.