Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 
Posar comptador a la plaça d'aparcament. (Read 78265 times)
Roger_Layola





Posar comptador a la plaça d'aparcament.
07.06.2008 a les 19:49:03
 
En Josep Viver, de l'associació ADTS, ens ha passat la següent nota:


Quote:
]CON MENOS DE 3 kW DE POTENCIA NO SE PAGA EL FIJO

Con la nueva tarifa eléctrica será más económico tener un enchufe para recargar el vehículo eléctrico.

La mayoría de vehículos eléctricos (furgonetas, motos, coches) solo requieren de 1,5 a 1,8 kW de potencia para su cargador, por lo que es suficiente una instalación de 2,2 kW y así no se paga el fijo de potencia, solo pagaremos el consumo.

Véase este ejemplo real en una instalación de 4,4 kW:

Potencia: 4,4 kW X 2 meses X 1,58 € = 13,92 €

Consumo: 169 kW X 0,089 € = 15,19 €

(Importes sin IVA)

En este caso contratando 2,2 kW nos ahorraríamos cada mes los 13,92 € de la potencia, por lo que el precio del Km saldría más económico todavía.

Ahora ya no hay excusa para que cualquier persona pida a la compañía eléctrica que le instale un enchufe con su contador en la plaza de parquing de su propiedad o de alquiler.

De esta forma no hay motivo de desconfianzas por parte de la comunidad de propietarios o vecinos al cobrar la compañía eléctrica el consumo directamente al cliente.

Por otra parte no es posible negarse a que una persona desee tener un enchufe en su parquing pues es un derecho básico.

--------------------------------------------------------------------------------
--------

EL NUEVO PLAN RENOVE FOMENTARA EL CAMBIO A VEHICULOS ELECTRICOS

El nuevo plan Renove llamado VIVE (Vehículo innovador – Vehículo Ecológico) se dirige a una flota que representa el 22% de los vehículos que circulan en toda España.

Se implantara a finales de julio y tendrá una vigencia de dos años.

Se dará una ayuda para cambiar y destruir los vehículos de mas de 15 años por nuevos que contaminen menos de 120 gramos/km o sean eléctricos.

En ciudades como Londres esta prohibida la circulación de vehículos antiguos pues son más contaminantes.



Una coseta: "Ahora ya no hay excusa para que cualquier persona pida a la
compañía eléctrica que le instale un enchufe con su contador en la plaza de
parquing de su propiedad o de alquiler."

Això no és possible ja que preguntant fins i tot a l'ICAEN i
no es pot posar un contador si no hi ha una cèl·lula d'habitabilitat o una
activitat econòmica registrada.

En un pàrquing comunitari no permeten posar un comptador elèctric !!! Espero
que sigui el proper canvi !

"Por otra parte no es posible negarse a que una persona desee tener un
enchufe en su parquing pues es un derecho básico."

Jo també ho entenc així però la burocracia i d'altres interessos ara mateix
contradiuen aquesta afirmació.

Actualització:

Acabo de rebre una altra nota d'en Josep:

Quote:
Fa 10 minuts que he parlat amb Fecsa-Endesa i o han confirmat:
Sols cal que un electricista faci l'instalacio del endoll i ens doni
el
bulleti oficial i a parti d'aqui Fecsa-Endesa cobra 200 € per posar
el
comptador amb el minim de potencia que es de 2,3 Kw.
A partir d'aqui sols es paga per el consum real, sense minims.
Sols cal afegir algun document que acrediti la propietat del parking
o
permis del propietari. <-- RES MES !
Salutacions.

Josep Viver


Dona la sensació que aquesta gent subcontractada per contestar el telèfon no tenen les coses clares:

Una empresa associada a Fecsa, que s'encarrega de legalitzar instal·lacions elèctriques, ha afirmat rotundament que en un local de un sol ús, com ara bé un parking comunitari, no es poden barrejar línies de comptadors diferents. La raó és ben senzilla: manipulant els diferencials automàtics per a que no saltin davant de fuites d'energia, es podria agafar energia de diferents línies i no es comptabilitzaria la energia en els comptadors...
Encara no hi ha cap camí legal per a posar un comptador.

En quan al famós mínim, només és aplicable en comptadors de menys de 3 kwh  si correspon a habitatge. En el cas que ens ocupa, en ésser un aparcament, si que es pagaria el mínim. mala sort, hauria estat una bona mesura per promoure els elèctrics.


Si algú aconsegueix posar un comptador, si us plau que ens ho facin saber.
tornar a dalt
 

recharge.jpg
  IP Logged
Ferran(Guest)
Guest




Re: COMPTADOR A LA PLAÇA D'APARCAMENT!!
Reply #1 - 23.07.2008 a les 22:18:26
 
Hola,

Soc Ferran de Castelló de la Plana, i estic molt interessat en tot el que dieu sobre els cotxes elèctrics. Ara per ara tinc prou clar que el meu pròxim cotxe no serà de benzina.

Particularment, aquest punt de tenir un endoll a la meva plaça de garatge (en propietat) és dels temes que més em preocupa. Cal demanar permís a la Comunitat? He de fer servir un comptador i contracte a banda de la llar?

Gràcies i salutacions.
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Aleix_Layola





Re: COMPTADOR A LA PLAÇA D'APARCAMENT!!
Reply #2 - 24.07.2008 a les 16:39:12
 
Benvolgut Ferran,

Sí cal demanar permís a la comunitat, però si s'explica bé no hauria de ser un problema.
En el meu cas ho vaig demanar i es va fer constar en acta en una reunió anual.

Un nou comptador és la opció més senzilla a nivell de normativa però més cara. El més econòmic és arribar a un acord amb la comunitat per agafar la electricitat de la instal·lació del parquing posant-hi un comptador al teu endoll, i pagar el consum a la comunitat (pot caldre ampliar la potència contractada)

Fora de normativa, potser tens possibilitat de fer arribar una línia des del teu comptador (amb les proteccions adients) però t'arrisques a una multa.

A casa els pares, la comunitat ens permet carregar les motos de l'electricitat del pàrquing sense pagar el consum. És clar, de moment només ho fem nosaltres, i no són cotxes, que consumeixen força més.

Aleix

Quote:
Hola,

Soc Ferran de Castelló de la Plana, i estic molt interessat en tot el que dieu sobre els cotxes elèctrics. Ara per ara tinc prou clar que el meu pròxim cotxe no serà de benzina.

Particularment, aquest punt de tenir un endoll a la meva plaça de garatge (en propietat) és dels temes que més em preocupa. Cal demanar permís a la Comunitat? He de fer servir un comptador i contracte a banda de la llar?

Gràcies i salutacions.

tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: COMPTADOR A LA PLAÇA D'APARCAMENT!!
Reply #3 - 28.07.2008 a les 09:51:26
 
HOla Ferran!

Es pot plantejar de diverses maneres.

En Josep Viver em va comentar que va fer una instal·lació baixant una línia des de casa fins a la plaça. Davant la legalitat no és el més recomanable, però només has de demanar permís per passar el cable i aquí s'acaben els problemes.

Jo no tinc possibilitat de fer això. El meu habitatge no està a la mateixa finca que el aparcament. Vaig mirar inicialment de posar un comptador propi a la plaça, però implicaven uns tràmits i despeses (1000 euros) molt elevades, i legalment tampoc estava massa clar si es possible (dintre un sol local d'un sol ús, en aquest cas, un aparcament,  tècnicament no es poden barrejar línies elèctriques diferents), tot i que si truques a fecsa, en un inici no posen cap mena de traves.

La meva opció més assequible és negociar una revenda d'electricitat amb la comunitat: Es posa un comptador privat, i es facturen cada x temps els kwh que marqui. la avantatge es que t'estalvies la part fixe de la factura, ja que les tarifes socials només són vàlides per a usos d'ahibitatges, no aparcaments...
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Ferran(Guest)
Guest




Re: Posar comptador a la plaça d'aparcament.
Reply #4 - 04.08.2008 a les 11:17:37
 
Hola,

Gràcies. Cal trobar un tipus de instal·lació que dintre de la legalitat valgui per tothom. Jo ja done per descomptat una despesa inicial per dur-la a terme.

Salut,

Ferran
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Posar comptador a la plaça d'aparcament.
Reply #5 - 04.08.2008 a les 11:43:43
 
Aquesta estandarització no serà possible fins que molta gent es trobi com en el nostre cas i es faci una regulació.
Si necessites més detalls sobre com es podria fer en el teu cas, hi ha un soci de volttour que és elèctricista i et pot orientar.
Salutacions,
Roger
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Ferran
participant

desconnectat



Posts: 18
Castelló
gènere: male
Re: Posar comptador a la plaça d'aparcament.
Reply #6 - 14.01.2009 a les 12:45:03
 
Hola,

He fet una proposta a la meva comunitat de propietaris del garatge per estudiar com ficar un endoll i a veure que surt d'ací.

En principi, n'hi ha bona predisposició per part de l'Administració. En la Jornada que Urbaser va patrocinar al districte de Sant Andreu es va fer una bona exposició de temes legals per part de una Senyora representant de SGS. M'agradaria saber com accedir a aquesta informació.

Mentre no estiga clar com carregar els nostres vehicles elèctrics, no farem res.

Gràcies i salutacions.

Ferran
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador a la plaça d'aparcament.
Reply #7 - 15.01.2009 a les 20:01:25
 
Hola Ferran.
Felictats per la tasca d'aconseguir el endoll, la bona predisposició en aquests casos és essencial.
Aquest jornada d'urbasser es va coorganitzar amb Volttour, en Patrick ha de disposar d'aquesta informació. Li he tramés la consulta, en uns dies hauria de tenir-ho.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
acdc
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Posar comptador a la plaça d'aparcament.
Reply #8 - 15.02.2009 a les 17:56:28
 
En primer lloc demanar disculpes. Pel fet de ser nou en aquest forum no m'he fixat en aquest fil i ho he posat en un altre que he obert jo mateix.
El cas és que l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat d'instal.lar connectors per als cotxes elèctrics als parquings BSM. Sembla que la, cosa va de debò. En principi esta previst que el cotxe elèctric que es connecti per recàrrega a la plaça de parquing pagarà 1€ i escaig afegit a la tarifa habitual. No sé si és tarifa plana o no.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Posar comptador a la plaça d'aparcament.
Reply #9 - 16.02.2009 a les 11:46:24
 
Benvolgut ACDC,
Benvingut al foro!
És una alegria veure com cada cop hi ha més gent interessada en els vehicles elèctrics!

No cal que demanis disculpes, ans el contrari, les hauria de demanar jo: Mai he tingut temps de poder ordenar una mica el foro, i tots els temes surten en un sol llistat desordenadament... Potser algun dia hi podré dedicar temps!


Sobre els endolls al parking, hi ha un post aquí: el vaig provar en directe, i t'asseguro que és una sangria econòmica. NO és manera de promocionar els vehicles elèctrics, més aviat, només de fer negoci i penjar-se la medalla...
http://www.servidorsolar.cat/2x2/yabb2/YaBB.pl?num=1210941814/0#3
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1 2 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ