Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Vectrix i les bateries de Liti Part I (Read 12950 times)
Roger_Layola





Vectrix i les bateries de Liti Part I
05.05.2008 a les 19:41:54
 
A diferencia dels motors d'explosió, no hi ha experiència encara a fer vehicles elèctrics. VECTRIX ha hagut d'aixecar un capital enorme per investigar i de crear una tecnologia completament nova per fabricar el seu maxisscooter. El disseny es va gestar des de  fa deu anys, i això en certa manera no li ha permès integrar a temps les últimes millores tecnològiques en bateries de liti.

Afortunadament, els nois de VECTRIX treballen contrarellotge per mantenir la marca amb vida, i ja tenen un acord comercial amb una firma de bateries per tenir bateries de liti per a la comercialització a  finals del 2008.
Amb aquestes bateries, el scooter tindria el doble d'autonomia, cosa que permetrà pujar les vendes de manera substancialmecànica...
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Vectrix i les bateries de Liti
Reply #1 - 06.05.2008 a les 15:53:39
 
Sembla que per fi hi ha un posicionament oficial
Adjunto una carta on es confirmen els rumors. Per part del distribuidor peninsular també es confirma...

http://www.hemscott.com/news/rna/item.do?newsId=62637803062530

Quote:
Date: 3 April 2008
On behalf of: Vectrix Corporation
For immediate release


Vectrix and GP Batteries
Announce Strategic Agreement
for Future Battery Supply & Asia Distribution

Middletown, R.I. Vectrix Corporation (AIM: VRX) (www.vectrix.com), maker of the
world's first high performance, two-wheel zero emission vehicle (ZEV), today
announced that it has entered into a strategic agreement with GP Batteries
International Limited (GP Batteries) of Singapore.

The agreement provides that GP Batteries will develop and supply by the end of
2008 lithium ion batteries for future Vectrix ZEV models. Vectrix will be the
exclusive GP Batteries' customer for the class of lithium ion batteries to be
developed for use in two and three-wheel ZEVs.

GP Batteries and Vectrix agreed to release each other from existing obligations
to purchase and deliver nickel metal hydride batteries. The agreement also
provides that GP Batteries will take delivery of 130 Vectrix two-wheel ZEVs for
distribution in China (including Hong Kong), Taiwan, Macau and Singapore. These
vehicles will come from Vectrix's existing inventory.

Andrew MacGowan, President of Vectrix, commented:

'We believe that this dynamic strategic agreement insures the availability of
advanced lithium ion battery systems for future Vectrix models. At the same
time, we remain committed to nickel metal hydride batteries in our existing
two-wheel zero emission vehicle. We also are pleased to bring our zero emission
vehicles to Asia, especially as awareness builds around the world for the need
to reduce urban pollution, congestion and petrol usage. In addition, we are very
happy to have GP Batteries as a shareholder.'

Andrew Ng, Chairman and Chief Executive of GP Batteries, said:

'We pride ourselves on being chosen to supply lithium ion batteries to Vectrix
ZEVs. We believe the increasing global acceptance of electric transportation
will present tremendous opportunities for our group, and we are poised to
participate in this exciting market.'

S'estima que a principis de 2009 es podran compar.. Creieu que arribarà tan aviat com diuen?
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Vectrix i les bateries de Liti
Reply #2 - 24.05.2008 a les 00:30:09
 
La pàgina web del fabricant de les bateries de liti de la vectrix... Sorprèn, sembla que fins ara només han fet bateries per a joguines electròniques petitones.... desconfiem?

http://www.gpbatteries.com/html/products/index.html
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





més definició de les bateries de liti
Reply #3 - 05.06.2008 a les 19:04:27
 
Segons fonts contrastades de la filial ibèrica de Vectrix, la bateria de lithium nova pesarà la meitat (40 kg), tindrà la meitat de volum, i tindrà un 30% més d'energia.
Passarem dels 3.75kwh als 4.9kwh. Però a més, com que ocupa la meitat, es pot posar un segon bloc, que permetria tenir encara el doble debateriai! 4.9kwh+4.9kwh = 9.8kwh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
amb aquest energia tan brutal es podrien fer uns 110 km a 100 km/h!! Girebé un litre de benzina en energia de bateria!
Això començarà a tenir futur.....
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Vectrix i les bateries de Liti
Reply #4 - 18.06.2008 a les 08:06:08
 
Avui he localitzat aquesta noticia: Nous tipos d'electrodes de =2 podrien ncrementar enormement la densitat energètica de les bateries de liti. les proves de laboratori han aconseeguit una densitat 7 egades superior.
us imagineu la vectrix amb 70 kwh de bateria i 1000 km d'autonomia? Això ho canviaria tot, oi?

http://www.evuk.co.uk/news/index5.html

Quote:
1000+ miles/charge Lithium? Scottish scientist's high hopes for ´O2 Electrodes´

Prof Peter Bruce O2 Electrodes   "We propose a step change in rechargable lithium batteries...
The capacity to store energy can be raised by 5-10 times...The proposal addresses a number of the materials issues necessary to realise this radically new high energy storage battery ....".

"Using present approaches, the energy density of rechargeable lithium batteries may only double. It is vital to look for new approaches and directions, and that is what the air electrode offers. This is still at the basic science stage and as a result it is not possible to give definitive one line answers".
He continues:
"According to MIT the theoretical capacity is from 1200 to 1800 mAh/g and we have shown practical capacities of 900 mAh/g so far. More work may or may not improve on this - that is the problem with statements at this stage. Practical for LiCoO2 is 130 mAh/g. So a factor of 7 times has been demonstrated. Stan Whittingham's comment and mine are the same. In my words: The difference between Open Circuit Voltage(OCV) and load is 300-400mV. Reducing the voltage difference will be an important target for future work".

tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Roger_Layola





Vectrix serial
Reply #5 - 07.08.2008 a les 21:37:49
 
Avui m'ha arribat informació extre sobre el número de sèrie de la vectrix. Te un configuració així:
tornar a dalt
 

serial_vectrix_esquema0.gif
  IP Logged
Roger_Layola





Re: Vectrix i les bateries de Liti
Reply #6 - 07.08.2008 a les 21:48:48
 
La relació que guarden els números es mostra en la següent imatge. La rellevància sobre les bateries de lithium prové en l'apartat 7: defineix el tipus de quimica i la potència emmagatzemada. Per exemple, la meva vectrix té una A, per tant es NiMH i té 5 hp (cavalls) emmagatzemats que equivalen a 5 hp x 0.740 kwh = a 3,7 kwh, exactament la quantitat d'energia que porta la meva bateria. per tant, aquestes numeracions es corresponen amb la realitat.

Ara cal centrar-se en la última entrada, la D: 16 cavalls de potència emmagatzemada en liti!
Estem parlant de 11.84 kwh in vectrix's lithium, una xifra que supera en 2kwh les primeres estimacions que ens havien arribat.
Amb aquesta potència és fàcil arribar als 200 km d'autonomia (una autentica salvació per a les ventes).
S'espera que arribi  a finals de 2008...
tornar a dalt
 

serial_vectrix.jpg
  IP Logged
Roger_Layola





vectrix serial
Reply #7 - 07.08.2008 a les 22:12:43
 
Per curiositat, he provat amb la meva vectrix i no em coincideix. Hauran canviat el sistema respecte la meva.

szc a a s r wo w a a 00249

szc = Fabricada a polonia
A = vectrix scooter
A = número de revisió de disseny. hauria de ser un 1. Això esta malament?
S = Color silver
R = Aquí també m'han fotut.... hauré d'improvitzar!

WO = pordria ser planta de manufactura Wroclaw
W = Variació de disseny. Aquest seria adaptació internacional, World.
A= Aquest deu ser el de la bateria, A que vol dir NIMH de 5 HP
A= Per lògica hauria de ser el any. ës inteligent deixar-se de números que després han de canviar a lletres i posar directament lletres. La A correspondria al 2007!

00249 = Aquest és fàcil! La meva vectrix es la número 249 d'europa!

Només em queda una cosa per saber... la R... que carai deu voler dir? potser preguntaré a madrid...
tornar a dalt
 

lastscan34.jpg
  IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
novetats
Reply #8 - 10.10.2008 a les 18:01:51
 
Les novetats de Vectrix ens arriben en comptagotes!

Arran d'aquest post:
http://www.automotive.com/auto-news/02/39125/index.html

Podem saber que al 2009:
dues versions del scooter Vx1:carnet B i  carnet A, amb liti 200 km autonomia i 0 a 80 en 5,2 segons.
una nova moto més petita, la vx2 equivalent a una 50-125cc matriculable com a ciclomotor o moto segons el client, i preu de 3200 euros.
la moto esportiva no hi ha plans de fabricar-la

Quote:
For the new financial year Vectrix is introducing an expanded Product Family. The flagship product will be called the Vx1 and will be a refreshed version of the current Vectrix bike. A new model identified as the Vx1e will be introduced in spring 2009. The Vx1e uses the same platform and drive train as the Vx1, but features a more urban commuter driver profile with slightly less acceleration and top speed and will create an exciting new price point. In addition, in summer 2009, the Company will introduce an entry-level model called the Vx2. The Vx2 will be a smaller and more compact electric equivalent of a 50cc internal combustion engine (ICE) bike and use both US and European designs. The Company expects to add additional power profiles to this product up to the electric equivalent of a 150cc ICE motorbike. Like the Vx1 and Vx1e, the Vx2 will have the distinctive style and quality consumers have come to expect from Vectrix.


tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ