fòrum de vehicles elèctrics
http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl vehicles >> els nostres vehicles >> Vectrix i les bateries de Liti Part I http://www.atmos.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1210016514 missatge començat per Roger_Layola a 05.05.2008 a les 19:41:54 |
títol: Vectrix i les bateries de Liti Part I escrit per Roger_Layola a 05.05.2008 a les 19:41:54 A diferencia dels motors d'explosió, no hi ha experiència encara a fer vehicles elèctrics. VECTRIX ha hagut d'aixecar un capital enorme per investigar i de crear una tecnologia completament nova per fabricar el seu maxisscooter. El disseny es va gestar des de fa deu anys, i això en certa manera no li ha permès integrar a temps les últimes millores tecnològiques en bateries de liti. Afortunadament, els nois de VECTRIX treballen contrarellotge per mantenir la marca amb vida, i ja tenen un acord comercial amb una firma de bateries per tenir bateries de liti per a la comercialització a finals del 2008. Amb aquestes bateries, el scooter tindria el doble d'autonomia, cosa que permetrà pujar les vendes de manera substancialmecànica... |
títol: Re: Vectrix i les bateries de Liti escrit per Roger_Layola a 06.05.2008 a les 15:53:39 Sembla que per fi hi ha un posicionament oficial Adjunto una carta on es confirmen els rumors. Per part del distribuidor peninsular també es confirma... http://www.hemscott.com/news/rna/item.do?newsId=62637803062530 cita:
S'estima que a principis de 2009 es podran compar.. Creieu que arribarà tan aviat com diuen? |
títol: Re: Vectrix i les bateries de Liti escrit per Roger_Layola a 24.05.2008 a les 00:30:09 La pàgina web del fabricant de les bateries de liti de la vectrix... Sorprèn, sembla que fins ara només han fet bateries per a joguines electròniques petitones.... desconfiem? http://www.gpbatteries.com/html/products/index.html |
títol: més definició de les bateries de liti escrit per Roger_Layola a 05.06.2008 a les 19:04:27 Segons fonts contrastades de la filial ibèrica de Vectrix, la bateria de lithium nova pesarà la meitat (40 kg), tindrà la meitat de volum, i tindrà un 30% més d'energia. Passarem dels 3.75kwh als 4.9kwh. Però a més, com que ocupa la meitat, es pot posar un segon bloc, que permetria tenir encara el doble debateriai! 4.9kwh+4.9kwh = 9.8kwh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! amb aquest energia tan brutal es podrien fer uns 110 km a 100 km/h!! Girebé un litre de benzina en energia de bateria! Això començarà a tenir futur..... |
títol: Re: Vectrix i les bateries de Liti escrit per Roger_Layola a 18.06.2008 a les 08:06:08 Avui he localitzat aquesta noticia: Nous tipos d'electrodes de =2 podrien ncrementar enormement la densitat energètica de les bateries de liti. les proves de laboratori han aconseeguit una densitat 7 egades superior. us imagineu la vectrix amb 70 kwh de bateria i 1000 km d'autonomia? Això ho canviaria tot, oi? http://www.evuk.co.uk/news/index5.html cita:
|
títol: Vectrix serial escrit per Roger_Layola a 07.08.2008 a les 21:37:49 Avui m'ha arribat informació extre sobre el número de sèrie de la vectrix. Te un configuració així: |
títol: Re: Vectrix i les bateries de Liti escrit per Roger_Layola a 07.08.2008 a les 21:48:48 La relació que guarden els números es mostra en la següent imatge. La rellevància sobre les bateries de lithium prové en l'apartat 7: defineix el tipus de quimica i la potència emmagatzemada. Per exemple, la meva vectrix té una A, per tant es NiMH i té 5 hp (cavalls) emmagatzemats que equivalen a 5 hp x 0.740 kwh = a 3,7 kwh, exactament la quantitat d'energia que porta la meva bateria. per tant, aquestes numeracions es corresponen amb la realitat. Ara cal centrar-se en la última entrada, la D: 16 cavalls de potència emmagatzemada en liti! Estem parlant de 11.84 kwh in vectrix's lithium, una xifra que supera en 2kwh les primeres estimacions que ens havien arribat. Amb aquesta potència és fàcil arribar als 200 km d'autonomia (una autentica salvació per a les ventes). S'espera que arribi a finals de 2008... |
títol: vectrix serial escrit per Roger_Layola a 07.08.2008 a les 22:12:43 Per curiositat, he provat amb la meva vectrix i no em coincideix. Hauran canviat el sistema respecte la meva. szc a a s r wo w a a 00249 szc = Fabricada a polonia A = vectrix scooter A = número de revisió de disseny. hauria de ser un 1. Això esta malament? S = Color silver R = Aquí també m'han fotut.... hauré d'improvitzar! WO = pordria ser planta de manufactura Wroclaw W = Variació de disseny. Aquest seria adaptació internacional, World. A= Aquest deu ser el de la bateria, A que vol dir NIMH de 5 HP A= Per lògica hauria de ser el any. ës inteligent deixar-se de números que després han de canviar a lletres i posar directament lletres. La A correspondria al 2007! 00249 = Aquest és fàcil! La meva vectrix es la número 249 d'europa! Només em queda una cosa per saber... la R... que carai deu voler dir? potser preguntaré a madrid... |
títol: novetats escrit per Roger Layola a 10.10.2008 a les 18:01:51 Les novetats de Vectrix ens arriben en comptagotes! Arran d'aquest post: http://www.automotive.com/auto-news/02/39125/index.html Podem saber que al 2009: dues versions del scooter Vx1:carnet B i carnet A, amb liti 200 km autonomia i 0 a 80 en 5,2 segons. una nova moto més petita, la vx2 equivalent a una 50-125cc matriculable com a ciclomotor o moto segons el client, i preu de 3200 euros. la moto esportiva no hi ha plans de fabricar-la cita:
|
fòrum de vehicles elèctrics » Powered by YaBB 2! YaBB © 2000-2008. All Rights Reserved. |