Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Durabilitat bateries toyota RAV-EV (Read 5616 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Durabilitat bateries toyota RAV-EV
22.10.2010 a les 11:37:56
 
Els toyota RAV -EV van demostrar sobradament que una abteria ben dissenyada dura la vida útil del vehicle. Feu una llabregada a aquest interessant informe adjunt, evaluant l'estat de les bateries després de 160.000 km!.
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Durabilitat bateries toyota RAV-EV
Reply #1 - 22.10.2010 a les 11:48:07
 
.
tornar a dalt
 

toyota_rav4_ev--dc__custom_.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Durabilitat bateries toyota RAV-EV
Reply #2 - 22.10.2010 a les 23:36:32
 
Efectivament, encara a dia d'avui hi ha polèmica pels fòrums relacionats amb el tema.
Sembla que l'aposta actual més forta es decanta pel liti -pel baix cost, densitat energètica, pes, etc.-

Però aquest factor d'envelliment, que sembla molt positiu en el cas de la tecnologia NiMH, no queda tan clar amb el liti...

I un altre fet curiós és el ja conegut de les patents de NiMH per a bateries grans -com les EV95 que portava el RAV 4EV- que té Chevron i que no permet fabricar-les per a ser usades en vehícles...

Si aquesta frenada de fa gairebé 15 anys no s'hagués dut a terme, podríem tenir a dia d'avui bateríes molt molt barates i amb una durabilitat més que demostrada... A més de ser menys perilloses en quant a explosions i no necessitar tants controls de temperatura -en principi-. També podem sumar als avantatges els últims desenvolupaments en aquesta tecnologia, com les bateries de Sanyo, Eneloop, que prometen 1500 cicles de recàrrega i una autodescàrrega molt molt baixa...

El tema de bateríes és un món, i és el que marcarà el futur del vehicle elèctric...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Durabilitat bateries toyota RAV-EV
Reply #3 - 24.10.2010 a les 10:03:49
 
Tal com diu en Ricard Bosch, les bateries tenen molta lletra petita... No es un dipòsit de combustible que es va cremant... es una reacció química!
Les cel·les individuals del Nimh en la vectrix m'ha demostrat que té una durabilitat molt superior al liti, però crec que continua pesant massa... i això en un vehicle elèctric penalitza en excés...
La nova bateria gran de la Vectrix de liti ferro fosfat tindrà 43Ah enlloc de 30Ah, i gràcies als BMS i electròniques adicionals, es podrà aprofitar un percentatge d'energia més gran. En termes d'efectivitat, aquesta bateria de liti pesarà menys que la de NIMH, i permetrà recòrrer el doble de distància.
1500 cicles NIMHx60 km= 90.000 km
1000 cicles LIFEPO4x120km= 120.000 km
Tot i tenir menys durabilitat, sobre el paper amb el liti es farien més kilómetres....

D'aquí poc, moltes empreses pregonen que aconseguiran duplicar la densitat energètica d'aquest liti. Alehores podríem parlar d'una moto amb gairebé 250 km d'autonomia amb cicle de conducció normal.
No es descabellat imaginar que al cap dels anys, es podria donar l'absurd que una moto elèctrica de touring podria tenir més autonomia que les homònimes de benzina.. qui sap...
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ