Quote:973 Battery Box
MODEL: Experimental Electric Streamliner
BUILT BY: Roger Hedlund Sunnyvale, California
BODY BY: Jack Hagemann
PRICE: $7,000
ENGINE: Electric, General Electric 236 VT., 25 H.P.
El Battery Box és un cotxe construït a casa semi-streamlined (aerodidàmic) creat amb el propòsit d'atacar el rècord mundial de velocitat per als vehicles elèctrics. Utilitzant l'última tecnologia tant en motor / combinacions de la bateria i el disseny de vehicles, Roger Hedlund de Sunnyvale, Califòrnia, va aconseguir el seu objectiu el 1974 en les proves de velocitat de Bonneville Nacional. La velocitat mitjna del cotxe en l'anada i tornada d'una milla va ser 174.918 mph. (quasi 300 km/h)
El xàssis de l'automòbil és una estructura de tubs soldats d'acer, anomenada malla espaial. No s'utilitza suspensió a l'eix davanter, és estructura tubular que s'uneix fermament al xàssis. Direcció és per pinyó i cremallera. L'eix del darrere també està muntada de manera rígida, però porta coixinets reforçats de competició. Xassís i eixos són tubs d'acer "Moly chrome". Un motor de 25 CV General Motor, del tipus utilitzat en muntacàrregues, es troba sota el seient semi-reclinat del conductor. El cotxe va ser dissenyat per a utilitzar 32 bateries de 12 volts, connectades en sèrie, però el llarg registre es va realitzar amb 28 bateries. Això encara va donar lloc a 336 volts disponibles per encendre el motor, que va ser refredat per un ventilador d'un calefactor de l'automòbil impulsant aire fresc a través de la carcassa del motor.