benvolgut Acdc.
El trolebús, es connsideri vehicle elèctric o no, és un dels vehicles més ecològics que existeixen:
No li calen bateries, de manera que s'eliminen els enormes costos mediambientals de crear i reciclar aquestes caixes químiques cada poc anys, i també estalvies el pes d'aquestes, augmentant l'eficiència del vehicle...
A més a més, té molta més flexibilitat, doncs no li calen els rails a terra i pot sortejar el transit amb certa facilitat...
El gran problema és la infraestructura de la catenària... compensa la energia invertida en construir i mantenir la catenària respecte la energia consumida en cosntruir les bateries i substituir-les cada pocs anys?
En quan al hidrogen, veig que has caigut en el parany de 4 potes!!
Revisa aquests articles i diga'm si encara penses que te algun futur el hidrogen...
http://www.servidorsolar.cat/2x2/yabb2/YaBB.pl?num=1150029908/0#3http://europe.theoildrum.com/node/5101Encara no han aconseguit construir cap prototip d'hidrogen que arribi als 1000 km d'autonomia.
Els autobusos d'Hidrogen de Barcelona van ser un fracàs estrepitós, ara el que estan intentant incorporar són autobusos híbrids amb gas natural: tracció 100% elèctrica amb un generador de gas, diesel, biodiesel o gasolina: S'intenta que la plataforma base sigui el màxim flexible per poder alternar d'un combustible a un altre...