En 1998 la companyia japonesa Nissan va desenvolupar un nou i revolucionari vehicle elèctric, el Nissan Altra EV. Formava part del segon ressorgiment dels vehicles elèctrics, encapçalats pel GM EV-1 (veure “who killed the electric car”). Eren la punta de llança d'una nova era d'automòbils silenciosos i no contaminants, dissenyats per donar resposta a la nova normativa californiana, que obligava a que un percentatge de vehicle produïts fossin elèctrics. Malauradament, els carters energètics i automotius americans van aconseguir derogar aquesta normativa, resultant el la destrucció i cancel·lació prematura de tots aquest meravellosos projectes de vehicles elèctrics.
El altra EV va destacar en el seu temps per incorporar una bateria de liti-ió, més lleugera i compacte que el plom i altres químiques, i amb una densitat energètica superior, que permetia autonomies de 200 km.
http://www.theautochannel.com/news/press/date/19971229/press008845.html L'Altra EV es fabricà sobre una nova plataforma a moderna planta d'ensamblatge d'Atsugi, al Japó. Sobre la base d'un acord amb el California Air Resources Board, va oferir en el 1998 una flota de demostració de 30 Altra EVs a un nombre selecte d'usuaris de Califòrnia, i altres 90 unitats de demostració a 1999, amb les vendes al detall previstes a partir de 2000. Malauradament, no es va posar mai en venda.
Bateria / Càrrega de la tecnologia
L'avançada de bateria Li-ion de l'Altra EV, que va ser desenvolupat conjuntament per Nissan i Sony Corporation, ofereix densitat d'energia superior, entregant una major càrrega d'energia a partir d'una bateria més petita, més lleugera. Com a resultat d'això, aquestes piles assolir l'alt nivell de 90 watts-hora per quilogram - Sobre tres vegades la densitat d'energia de les bateries de plom-àcid i més del 150 per cent de níquel-metal hidrur (Ni-MH).
El nou pack Li-ió consten és un mòdul base de vuit cèl·lules connectades en
serie. La bateria del cotxe pesa uns 800 lliures, conté dotze mòduls base o 96 cèl·lules. Cada cel·la de 2,6 polzades de diàmetre i 16 polzades de longitud.
L'Altra EV utilitza un sistema de càrrega inductiu, el mateix sistema utilitzat per General Motors (ev1). Aquest sitema pemert recarregar fins it tot en immersió, doncs no hi ha contatce directe entre l'endoll i la base de recàrrega. Principals beneficis d'aquesta plataforma i la bateria de liti: un període de cinc hores de recàrrega, amb un mesurament detallat(SOC) sense l ' "efecte memòria" de plom àcid i Ni-MH bateries.
Motor / Rendiment
L'Altra EV està equipat amb un motor síncron d'imant i un
controlador d'última generació de 32 bits d'alta velocitat RISC (Reduced Instruction Set Computing). El motor incorpora un disseny compacte, però que genera una potència màxima de 62 quilovats o 83 cavalls de força.
El controlador, amb un disseny ultralleuger (aproximadament de 85
1.pl lliures)fan possible assolir una l'eficiència energètica d'aproximadament el 90 per cent.
El motor és capaç de funcionar a una velocitat de 13.000 rpm, va ser possible reduir el pes de motor de 40 per cent en comparació amb motors d'inducció convencionals.