Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 3 
MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER (Read 26656 times)
patrick
participant

desconnectat



Posts: 32

Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #10 - 18.01.2011 a les 22:09:58
 
Hola Victor,

Es correcte. Les bateries SAFT tenen dos liquits : un es l'aigua destilada que va al electrolit. Es recomana anar omplint de forma periòdica. L'altre aigua es aigua de refrigerant per refrigerar les bateries. En el Peugeot de Joan Danes les bateries SAFT porten aigua refrigerant (Model SAFT MRE), pero en la meva Kangoo Electrique les bateries es refrigeren per aire (Model SAFT MR).
La Citroen Berlingo Electrique de Volt-Tour (la que estem reflotant) en principi també va amb SAFT i refrigerant d'aigua. Pero s'ha demostrat que amb una bona ventilació per aire, també poden funcionar bé.
Salutacions Patrick Renau Smiley
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
victor





Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #11 - 27.01.2011 a les 22:29:45
 
unes fotos del dataloger. no es veuran gaire be..es el premontatge..jeje
tornar a dalt
 

27012011134.jpg
  IP Logged
victor





Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #12 - 27.01.2011 a les 22:31:09
 
.
tornar a dalt
 

27012011133.jpg
  IP Logged
victor





Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #13 - 27.01.2011 a les 22:34:33
 
ho sento les fotos son molt dolentes dema intentare fer-les amb la camara bona.
tornar a dalt
 

27012011132.jpg
  IP Logged
victor





Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #14 - 28.01.2011 a les 08:42:10
 
L'unica pega que li veig es que te un munt de cables. I clar el problema es que son de 0,5mm2 y van conectats directament a la bateria sense proteccio perque no he trobat una manera que sigui el mes petito posible per posar uns fusibles a cada borna de la bateria per protegir de posibles curtcircuits per fregament o aplataments de la manguera de cables.
tornar a dalt
 
 
  IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #15 - 28.01.2011 a les 18:07:08
 
Vaja, esta molt be poder veure el voltatge per cada cel.la !

Casualment jo estic mirant aquest tema de la seguretat del cablejat de detecció d'un pack de bateria per posar un BMS, i resulta que el cable de coure de 0.5mm2, depenent del tipus, fabricant i aillant que porti, petarà entre 3 i 10 Amp, i produirà bastant calor.
En principi no és un risc d'incendi perque l'aillant es no propagador, pero es molt millor evitar-ho.

A mi em preocupa especialment un posible sobreescalfament en un conjunt de cables ( tinc 19 cel.les ) el cirtcircuit resultant sí que podria esser un risc d'incendi evident !    Shocked

mira aquest fusible:

http://www.diotronic.com/componentes-mecanicos/fusibles/fusibles-para-circuito-i...

Per exemple a Diotronic, al carrer Muntaner, pots trobar fusibles miniatura en format per a circuit imprès. Te el tamany d'una resistència de 1/4W, un de 2A ofereix una resistencia de 1 Ohm, si fa o no com un metre del cable de 0.5mm2. per tant, l'efecte que pot tenir sobre la medició del voltatge en la cel.la, es despreciable, sembre que tots els cables de medició en portin un igual.
Per a evitar rotura mecànica, el millor es soldar un trocet de cable al terminal per a la borna de la cel.la de bateria, posar un trocet de macarró aillant termoretràctil, soldar el fusible, soldar la resta del cable i tapar el fusible amb el termorretràctil. No convè soldar el fusible directament al terminal perque no te la flexibilitat del cable i es trencaría amb el temps.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
bit-amina
participant

desconnectat



Posts: 3

Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #16 - 06.02.2011 a les 12:43:17
 
Victor, mira't això.

http://genki.home.ionet.net/BattMon/BattMonArticle.html

Jo tinc un prototip basat en aixo, pero amb algunes millores funcionant al laboratori, per monitoritzar fins a 128 cel·les. Estic acabant de programar el software de control i mirar també de posar un shunt a la proto-board per intentar fer una estimacio de capacitat de bateria i km restants.

ja vam parlar dissabte dels defectes del Celllog-8M, jo en tinc 3 muntats per monitoritzar les 20 cel·les de liti que duc a la moto i no va pas malament encara que es una mica limitat. Quan tingui una estona et fare unes fotos de la moto per que vegis com ho vaig fer pel tema dels cables, ho tinc tot entubat i amb connectors per cada pack de cel·les.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #17 - 07.02.2011 a les 08:34:35
 
Hola Jordi! molt interessant!
Veig que es es podrien monitoritzar les 102 celdes de nIMH de la Vectrix... però seria complexe cablejar el tema....
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
bit-amina
participant

desconnectat



Posts: 3

Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #18 - 07.02.2011 a les 13:38:53
 
Adjunto del cablejat que tinc al pack, com pots veure ho tinc passat per sobre de les valvules de seguretat de les cel·les i ho remato amb un conector de 6 pins (en faig servir 5) per les bateries que van al principi de cada celllog, i pel segon pack de cel·les connectors de 4 pins que completa els 9 pins que necessita el celllog. a l'altre costat tinc els mateixos connectors entubats i al final he muntat connector DB25H que va a una caixa de plastic retex amb un connector DB25M on convergeix tot el cablejat.
Com vam comentar a la reunió si no es imprescindible no fagis servir els 8 connectors del cellog perque poden donar problemes, es recomanable fer servir nomes 6 entrades. si vols mes informació sobre l'apartat tècnic del cellog podria explicar-te extensament aquests raonaments.
http://www.tppacks.com/proddetail.asp?prod=EBKE-x-CMS-BAL
En Gary de www.tppacks.com (enllaç) ja té fet l'estudi i ven les PCB perque et puguis muntar tu mateix el cellog. Si vols tinc els esquemes tècnics d'en Gary de quan ho va dissenyar.

Una abraçada,
tornar a dalt
 

img_0175.jpg
veure perfil   IP Logged
bit-amina
participant

desconnectat



Posts: 3

Re: MONITOR BATERIAS LCD CON DATALOGGER
Reply #19 - 07.02.2011 a les 13:48:38
 
pel tema de la vectrix, no recordo si totes les cel·les anaven en sèrie o hi havien packs fets en paral·lel, lo meu son les Thundersky, pero depenen de com estiguin col·locades podriem fer servir connectors militars de 30 o 50 pins, jo en tinc un perque el vegis, son molt resistents a la intempèrie i es troben bastant econòmics., pero en tema de monitoritzar jo apostaria per una protoboard programable i un petit circuit d'aïllament optocoplat de les cel·les com el que he proposat abans, t'adjunto foto del que estic preparant...

salutacions,
bit-amina
tornar a dalt
 

img_0177.jpg
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1 2 3 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ