Roger Layola wrote on 28.10.2010 a les 11:41:04:M'ha agradat:
1-transmissió per corretja. És silenciosa.
2-motor muntat sobre basculant.
3-roda alta
4-Liti BMS
5-Pes molt contingut
6-Les protecccions de nilon anticaiguda
7- programable segons les necessitats del usuari
8- Frens de disc a les dues rodes
9-fabricació a casa, Catalunya
10- Bateria possiblement extraïble (glups... i fàcilment "robable"?)
No es sant de la meva devoció:
1-Sembla monoplaça, no pot portar dues persones. Això comercialment parlant és una insensatesa.
2-La bateria no està en el terra central, sinó sota el seient. Pitjor centre de gravetat. es podria conservar el terra pla i posar les bateries assota?.
3-Velocitat de només a 75 km/h. Una moto li cal 90 km/h per autovies
4-Possible absència de fre regeneratiu. No n'he vist cap referència.
Em quedo amb les ganes de probar-la... Es un vehicle clarament pensat per a flotes, pels ajuntaments.. Potser si que aquest és l'únic mercat viable a hores d'ara.
http://www.youtube.com/watch?v=jN1hHsCgNzM Hola a tots,
Jo també m'he quedat parat amb aquest projecte. En sabia de l'existència però no de que treballarien tant bé. Aquesta moto si es demostra fiable pot arribar a ésser un referent mundial.
És una aposta segura si el mercat acompanya, i el preu és molt ajustat. Realment ja no podem posar gaires excuses a decantar-nos per aquesta màquina.
Jo també espero veure-la i provar-la. Si alguna vegada la Vectrix em fa figa (i esperem que trigui molt!) em sortirà més a compte comprar una rieju nova que canviar la bateria de la Vectrix. No serà el mateix, ja ho sé.
Aquest producte està lligat inconfusiblement a flotes, lligat a subvencions, i mercat pre-pactat amb l'administració. Cal engegar d'alguna manera i aquesta n'és una de bona, aquí l'administració i el grup d'empreses d'aquest cluster han fet molt bona feina.
Aquesta màquina té tot l'exigible a un scooter tèrmic de la marca afegint-hi el confort i suavitat dels elèctrics, res a veure amb les conversions xineses.
Pel que fa a:
1-Sembla monoplaça, no pot portar dues persones. Això comercialment parlant és una insensatesa.
Aquest model està pensat per flotes. Segur que si arrenca bé treuran una versió biplaça amb l'enllumenat frontal integrat i més atractiu.2-La bateria no està en el terra central, sinó sota el seient. Pitjor centre de gravetat. es podria conservar el terra pla i posar les bateries assota?.
Si es fa això es complica l'estructura del pack i sobretot el canvi ràpid. Aixeques el pla i és més incòmode pel conductor. La posició està força centrada i baixa. No penso que hagi de donar problemes.3-Velocitat de només a 75 km/h. Una moto li cal 90 km/h per autovies
Aquesta velocitat és òptima per ciutat. et permet sortir de situacions de risc a 50Km/h, afrontar pendents fortes i anar pels trams de 80 sense estorbar massa. Per anar a 90 cal una 2a bateria per tenir una mica d'autonomia ...4-Possible absència de fre regeneratiu. No n'he vist cap referència.
Les corretges, i més aquesta que te el pinyó del motor tant petit es comporten malament amb les frenades regenerativa. caldria afegir una reducció (+soroll) i balancejar la mida de les politges. No et dic que ho acabin fent. Després necessites l'electrònica duplicada i per 4000€ miracles a Lourdes. No et dic que no ho facin quan el producte maduri.Te n'has deixat una, el motor és de continua i porta escombretes? Presumiblement sí. a veure si ho podem confirmar.
Aleix