Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
27.000 km sobre la meva vectrix (Read 8878 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
27.000 km sobre la meva vectrix
27.09.2010 a les 09:31:14
 
Una fotografía feta fa poc. 27.000 km sobre la meva vectrix, en 3.5 anys....
tornar a dalt
 

27000_km.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: 27.000 km sobre la meva vectrix
Reply #1 - 01.10.2010 a les 10:20:47
 
Han passat 3.5 anys des de que vaig decidir comprar el que encara es considera al 2010 com la millor moto elèctrica del mercat.
La decisió de comprar-la va estar estretament motivada  amb l'ecologia i l'antisistema: Una llambregada a qualsevol carrer, i tot era pudor de petroli cremat, amb centenars de milers de tubs d'escapament intoxicant continuament el nostre aire. Allò no era natural. I encara menys intel·ligent, no hi podia estar d'acord de cap de les maneres.

Amb el meu poder de compra expressava un missatge molt clar. Desitjava un transport net, ràpid i eficient per a les nostres ciutats.

Em sento afortunat d'haver-la comprat. Conduir aquesta joia tecnològica cada dia, la Vectrix,  ha estat una experiència molt grata.
Però sempre hi ha un revers tenebrós (luke, soy tu padre!). Ella em va portar a aprofundir sobre el nostre model energètic. El que vaig trobar-me era de tot menys agradable...  tot el que havia donat per segur en la vida estava apunt de canviar...  De fet, ja està canviant.

Fa 4 anys, quan tothom portava la verda bandera de la ecologia, sorprenia que en les automotores no hi haguésa el menor interès en la electricitat aplicada el transport...
Ara, gairebé totes les marques automotores  presenten un prototip elèctric al saló de París 2010, alguns en el estadi de presèrie.
Com es possible?
Us enrecordeu quen el preu del barril va escalar fins els 150 dollars?. Una petita crisi petrolera, amb un missatge colpidor. Que les automotores hagin disssenyat de sobte vehicles elèctrics en un temps record té més a veure amb la nostra "supervivència" que no pas amb una moda passatgera.

Mentrestant, al carrer, observo els mateixos centenars de milers de tubs d'escapament, cremant pacients les últimes reserves de petroli barat. Els conductors, inconscients, ignorants. Per ells res ha canviat. Però tot és diferent.
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
voltamotion
participant

desconnectat



Posts: 51

Re: 27.000 km sobre la meva vectrix
Reply #2 - 14.10.2010 a les 15:42:47
 
Estic benbé d'accord amb tot lo que dius Roger.

Aqui desde França ho vivim de més a prop i amb el mateix entusiasme !

Quan passes per Paris ??

David.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: 27.000 km sobre la meva vectrix
Reply #3 - 13.01.2011 a les 10:11:38
 
M'encataria venir a Paris... amb la vectrix!Wink
Somiar és barat
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
jordi chueca
participant

desconnectat



Posts: 4

Re: 27.000 km sobre la meva vectrix
Reply #4 - 24.01.2011 a les 12:58:15
 
Bona tarda;

Jo fa sis anys que pedalo amb bicicletes elèctriques i des de en fa dos amb una moto, en bicicleta excepte per pluja hi vaig cada dia i faig  més o menys uns 9 km cada dia, això deuen ser uns 10.000 Km en sis anys.

A la moto en dos anys diferent gent li hem fet 6500 Km.

En unes i altres el problema sempre han estat les bateries. ¡ ¡

Les biciletes en sis anys han estat un mínim de 6 mesos reparant bateries, la darrera que tinc en un any tres mesos i finalment he aconsegit que me la posin nova és de Liti.

Salut i endavant ¡ ¡
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: 27.000 km sobre la meva vectrix
Reply #5 - 24.01.2011 a les 16:52:11
 
Hola jordi,
Felicitats pel teu enfocament del transport.Les bicicletes, en molts casos, acabarant essent el unic mitjà de transport viable.
Sobre els problemes que has tingut:
Com ja t'he comentat, totes les bateries, independentment de la química, necessiten electrònica de gestió, altrament dita BMS.
Sospito que ni les motos ni les bicicletes que cites en tenien. I no es pot posar qualsevol BMS: hi ha gestions mal dissenyades que fan malbé la bateria més ràpid que si no en portés...
Si mai compreu vehicles elèctrics, primer pregunteu per la gestió de les bateries. Si teniu dubtes, envieu-nos la consulta aquí...
Camí dels 31.000 km...
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: 27.000 km sobre la meva vectrix
Reply #6 - 19.06.2011 a les 12:23:51
 
i els 33.000km...
ara ja camí dels 35.000 km!
tornar a dalt
 

snc00776.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ