Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics (Read 15427 times)
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
30.03.2010 a les 09:02:44
 
Benvolguts,

M'agradaria denunciar una situació altament insòlita i vergonyosa:
Recentment el ajuntament de Barcelona  m'ha enviat un l'IVTM de la meva Vectrix com si fos una moto de 570CC, que ascendia a més de 60 euros.
Aquest impost es erroni. Ha de ser 8,83€ amb un 75% de bonificació per ser vehicle elèctric = 2,21 €

Ara ve la part bona:
Molts altres propietaris barcelonins de vehicles elèctrics també s'han trobat d'impostos exageradament erronis. Les teycars Cantabrico agafen consideració de motos de 400CC (!!!),  les vectrix ronden  a una consideració de 550-730CC (!!!).

Es tracta d'un frau fiscal massiu de l'ajuntament de Barcelona encontra dels vehicles elèctrics.

Si teniu un vehicle elèctric a Barcelona, aneu alerta, que us cobraran un impost 30 vegades més gran del que toca!!
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #1 - 30.03.2010 a les 19:58:38
 
Recomano descarregar-se el PDF següent:

http://w3.bcn.cat/fitxers/ajuntament/of.1.2.241.pdf

Es la ordenança fiscal on precisament, s'esmenten les quotes del IVTM, les motocicletes estan nomes classificades en cilindrades, per tant una moto electrica cau a la categoria de 49c.c. o inferior.
Entenc que zero c.c. es inferior a 49c.c.

La quota de la cat. de menys de 49c.c. es de 8.83€

També s'esmenta una bonificació del 75% per vehicles eléctrics.

Amb la ordenança fiscal impresa, s'ha d'anar a oficina municipal de recaptació i fer una reclamació.

I ENCARA ES PREGUNTEN PERQUE NISSAN NO CONSTRUIRA VEHICLES ELECTRICS A LA PLANTA DE BARCELONA????
tornar a dalt
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #2 - 30.03.2010 a les 21:36:18
 
Aquest planeta fa pudor.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #3 - 31.03.2010 a les 16:59:24
 
ivaniclixx wrote on 30.03.2010 a les 21:36:18:
Aquest planeta fa pudor.


...de petroli i fum de cotxes...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #4 - 06.04.2010 a les 16:39:03
 
Per fi hem localitzat una moto Vectrix que el impost esta cobrat correctament.
Us l'adjunto per si us cal, pot ajudar a fer reclamacions (Te les dades personals esborrades).
Quins 2,20 euros més agradables...
tornar a dalt
 

impuesto-clean.jpg

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #5 - 08.04.2010 a les 23:46:21
 
Acabo de rebre la resposta de la consulta efectuada per mongermà!
Es gravíssim!!!
L'ajuntament de Barcelona està quedant com un drap brut i lllardós... Eswtic per enviar una carta a tot el massmedia
llegiu, llegiu:
Quote:
Benvolguts amics,

Subrealista però cert.
L'Aj. de Barcelona  fa el següent càlcul pel cobrament d'impostos de circul·lació de motocicletes elèctriques:

Per flipar amb la fòrmula: 19,95Kw equivalen a 2.993cm3
Apliquen la següent regla de 3: per la potència nominal homologada de la Vectrix 3,8Kw -> l'equivalència és 570 cm3

Voilà, això és el que he de pagar d'IVTM aquest 2010 per la meva Vectrix -> 60,58€ del tram de 500 a 1000cc, igual que per la meva F650 de 35,3Kw !!!

No ha servit de res ensenyar un impost d'autoliquidació correcte d'una altra Vectrix a BCN de 2,2€ ni el pagament a l'Aj. de Madrid de l'IVTM de l'any anterior de 1,8€.

Quin engendre inepte pot haver parit aquesta formula !??? Què s'havia pres!???

Si un V.E pot donar 3x (molts motors donen només 2x) la potència nominal, tenim que la Vectrix arriba a 11,4 Kw
Arrodonim a 11 ja que se'm desmuntaria la teoria i és difícil que el sistema (sobretot la bateria) els doni sostingudament.
Llavors, un scooter de 125cc i 4t, conduible amb A1 i B1 (com la Vectrix) pot tenir com a màxim 11Kw (de potència màxima). A l'Aj. no han volgut entendre que no quadra, són realment quadrats.

Diuen que aquest càlcul els el passa la DGT. Si això fos cert encara seria més greu.

Següents passes:
   1) Pagar, perquè sinó m'embargarien i a més tindria recàrrec
   2) Presentar una instància sol·licitant la bonificació del 75%, ja que la que he presentat combina 2 sol·licituts i si me'n tomben una em quedo sense l'altre. La resolució serà el proper Setembre-Octubre (de 5 a 6 mesos de temps de resposta !!!). Si fos favorable em tornarien el 75%.
   3) Presentar una instància sol·licitant la rectificació del meu impost de circul·lació a 8,83. Si fos favorable em tornarien la diferència.
   4) Presentar una instància sol·licitant la revisió del càlcul de l'IVTM per motocicletes elèctriques a l'Aj. de Barcelona
   5) Verificar què hi diu la DGT de Barcelona
   6) Elaborar un informe des de l'Associació Volt-Tour per presentar  a Aj., DGT, CEEC, Ministeri d'Indústria, Agències de premsa, Oficina Live BCN, etc.
   7) Presentar al cas al Síndic de Greuges en cas de les instàncies es resolguin desfavorablement.
   8) Anar pels tribunals (primer Espanya i després Europa). Espero que s'hagi resolt més aviat que això, o m'arruinaria. Serà molt més barat pagar l'IVTM que no 1h d'un advocat 8-((

En definitiva, indefensió total davant l'administració. Discriminació abusiva dels vehicles elèctrics.
Si teniu més idees i experiències al respecte benvingudes seran.

Salutacions,

Aleix Layola

tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #6 - 09.04.2010 a les 00:03:40
 
Quin fàstig de gent...
Molts ànims, a la llarga aquestes coses acaben com han d'acabar! Tens tot el meu recolzament!
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #7 - 09.04.2010 a les 20:07:24
 

Al meu entendre, la normativa deixa molt clar que el càlcul es fa sobre la base dels centrímetres cúbics, entenent que es refereix al volum de la cambra de combustió de un motor de explosió.

La maquina eléctrica, tant és el tipus, no fa cap combustió, per tant no hi ha cap volum de cap cambra de cap combustió, per tant, cilindrada = zero.

Convertir entre unitat inconsistents, com de KW a Cm3 és una falsedat científica.

Les falsedats cientifiques es produeixen: o per ignorància, o per mala fe.

Quant les fan les administracíons, sempre es tracta de la segona opció.

Opino que es primers interessats a portar el pes d'una batalla legal sobre el tema haurien de ésser els comerciants. Aqui tenen una magnifica oportunitat de organitzar-se.

Entenc que els ajuntaments estan descapitalitzats despres del pet de la bombolla del totxo, però encara no han arribat a la fase de entendre que s'hauran de redimensionar a la baixa i fer fora funcionaris, i per això intentaran duran un temps tota mena de tactiques imaginatives per a "munyir" el ramat. ( els contribuents )

En aquest context, suposo que veuen amb pànic l'arribada del vehicle electric en quantitats significatives, perque el negoci de les taxes els és vital, i ja no diguem l'impost d'hidrocarburs.

També es possible que intentin cambiar normatives per a cobrar com sigui del vehicle electric.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #8 - 13.04.2010 a les 22:53:30
 
Amics, bones noticies!
Us passo l'ultim mail del aleix:

Quote:
Hola a tots,

Gracies per totes les dades aportades i el suport. Us adjunto l'informe que hem entregat avui al IMH de l'Aj. de Barcelona.

L'Ajuntament va cometre un error de càlcul utilitzant Kw nominals enlloc de CVF en el càlcul de la cilindrada equivalent. A l'informe ho trobareu ben explicat.

Pels que us trobeu en aquesta situació, l'Aj. ha reconegut l'error i ha modificat els processos.
Per tant, si aneu a l'IMH (demaneu cita prèvia i no haureu d'esperar ni un minut) i presenteu el rebut incorrecte i fitxa tècnica, us canviaran els cc equivalents a la fitxa informàtica del vostre vehicle, i emetran l'impost correcte. Tingueu present la fórmula per si el funcionari que us atén no ho té clar: cce = Pe / 5,152 * 2993 / 19,95 on Pe és la potència nominal que apareix a la fitxa tècnica. Per les Vectrix són 110-111 cc (3,8Kw)

La bonificació del 75% però, va per instància. Quan la resolguin favorablement retornaran  l'excés de cobrament.
Algú té coneixements legals? El meu dubte és si poden fer el cobrament si aquesta formula no apareix a cap document legal (Reial decret i modificacions posteriors).
Fins aviat,


Aleix


Molt bona feina, Aleix! 'ajuntament ha demostrat certa sensatesa corregint ràpidament l'error.
Assota us podeu descarregar el document en format PDF
tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Aj.Barcelona: frau fiscal massiu contra electrics
Reply #9 - 13.04.2010 a les 23:01:31
 
M'alegro molt que la cosa no hagi anat a més; de ben segur que la informació aportada ajuda a més d'un usuari "estafat" que hagi patit la mateixa situació.
Enhorabona.

Salut.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ