Acabo de rebre la resposta de la consulta efectuada per mongermà!
Es gravíssim!!!
L'ajuntament de Barcelona està quedant com un drap brut i lllardós... Eswtic per enviar una carta a tot el massmedia
llegiu, llegiu:
Quote:Benvolguts amics,
Subrealista però cert.
L'Aj. de Barcelona fa el següent càlcul pel cobrament d'impostos de circul·lació de motocicletes elèctriques:
Per flipar amb la fòrmula: 19,95Kw equivalen a 2.993cm3
Apliquen la següent regla de 3: per la potència nominal homologada de la Vectrix 3,8Kw -> l'equivalència és 570 cm3
Voilà, això és el que he de pagar d'IVTM aquest 2010 per la meva Vectrix -> 60,58€ del tram de 500 a 1000cc, igual que per la meva F650 de 35,3Kw !!!
No ha servit de res ensenyar un impost d'autoliquidació correcte d'una altra Vectrix a BCN de 2,2€ ni el pagament a l'Aj. de Madrid de l'IVTM de l'any anterior de 1,8€.
Quin engendre inepte pot haver parit aquesta formula !??? Què s'havia pres!???
Si un V.E pot donar 3x (molts motors donen només 2x) la potència nominal, tenim que la Vectrix arriba a 11,4 Kw
Arrodonim a 11 ja que se'm desmuntaria la teoria i és difícil que el sistema (sobretot la bateria) els doni sostingudament.
Llavors, un scooter de 125cc i 4t, conduible amb A1 i B1 (com la Vectrix) pot tenir com a màxim 11Kw (de potència màxima). A l'Aj. no han volgut entendre que no quadra, són realment quadrats.
Diuen que aquest càlcul els el passa la DGT. Si això fos cert encara seria més greu.
Següents passes:
1) Pagar, perquè sinó m'embargarien i a més tindria recàrrec
2) Presentar una instància sol·licitant la bonificació del 75%, ja que la que he presentat combina 2 sol·licituts i si me'n tomben una em quedo sense l'altre. La resolució serà el proper Setembre-Octubre (de 5 a 6 mesos de temps de resposta !!!). Si fos favorable em tornarien el 75%.
3) Presentar una instància sol·licitant la rectificació del meu impost de circul·lació a 8,83. Si fos favorable em tornarien la diferència.
4) Presentar una instància sol·licitant la revisió del càlcul de l'IVTM per motocicletes elèctriques a l'Aj. de Barcelona
5) Verificar què hi diu la DGT de Barcelona
6) Elaborar un informe des de l'Associació Volt-Tour per presentar a Aj., DGT, CEEC, Ministeri d'Indústria, Agències de premsa, Oficina Live BCN, etc.
7) Presentar al cas al Síndic de Greuges en cas de les instàncies es resolguin desfavorablement.
8) Anar pels tribunals (primer Espanya i després Europa). Espero que s'hagi resolt més aviat que això, o m'arruinaria. Serà molt més barat pagar l'IVTM que no 1h d'un advocat 8-((
En definitiva, indefensió total davant l'administració. Discriminació abusiva dels vehicles elèctrics.
Si teniu més idees i experiències al respecte benvingudes seran.
Salutacions,
Aleix Layola