Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 3 
per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!! (Read 28915 times)
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #10 - 15.03.2010 a les 12:47:27
 
Hola Roger,

N'estic al corrent dels preus, i de les limitacions; però si fa quasi 15 anys ja hi havia un cotxe que feia quasi 200Km (EV1), i amb una tecnologia de bateries de l'època, no veig per què no en podría haver un actualment -bé, sí que veig el perquè: no interessa-.

Però si mirem les promeses del mercat xinés, com BYD, prometen preus barats i autonomies molt majors.

"Necessito" aquesta autonomia per dues raons: la primera, que no em gastaria tants diners en un automòbil que no tingui apenes autonomia ni velocitat punta (Think City ...); i la segona, que és la distancia que em separa de Tarragona, on em desplaço amb el meu actual cotxe.

Potser somio massa, però espero que en no més de dos anys m'hi pugui desplaçar sense gastar-me més de 2 eur en el viatge -peatges a part ...-.

Salutacions !

EDITO: Per cert, em sembla notable el treball i dedicació que fas amb aquest portal/fòrum; tot i que la participació és força escassa, es manté actualitzat i amb informació molt valuosa.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #11 - 20.03.2010 a les 10:02:17
 
El que no es possible fer sense un cost prohibitiu es moure un xassis d'acer de 1500 Kg durant més de 200Km.

Per a reduir el cost, es pot: reduir l'autonomía o reduir el pes.

Es aquí on els electrics de més eficiència sobresurten: Aptera, Twike, i potser també els scooters i bicis elèctriques.

Actualment, al portal Alibaba de Xina hi han centenars de cotxes elèctrics per menys de 10000$, però la majoria tenen bateries de plom, o no passen de 50 Km/h o tenen autonomies reals molt inferiors a les de cataleg. Tot i així tindran mercat con a vehicle de proximitat, per anar a comprar  al súper si es viu a una urbanització, per exemple.

Potser dintre de dos anys podràs conduir un Nissan Leaf, diuen que costarà poc mes que el seu equivalent ICE, el Tida. Em sembla pero que la bateria es podrà comprar o fer un Leasing, no ho tinc clar.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #12 - 20.03.2010 a les 13:37:56
 
Miquel Martin wrote on 20.03.2010 a les 10:02:17:
El que no es possible fer sense un cost prohibitiu es moure un xassis d'acer de 1500 Kg durant més de 200Km.

Per a reduir el cost, es pot: reduir l'autonomía o reduir el pes.

Es aquí on els electrics de més eficiència sobresurten: Aptera, Twike, i potser també els scooters i bicis elèctriques.

Actualment, al portal Alibaba de Xina hi han centenars de cotxes elèctrics per menys de 10000$, però la majoria tenen bateries de plom, o no passen de 50 Km/h o tenen autonomies reals molt inferiors a les de cataleg. Tot i així tindran mercat con a vehicle de proximitat, per anar a comprar  al súper si es viu a una urbanització, per exemple.

Potser dintre de dos anys podràs conduir un Nissan Leaf, diuen que costarà poc mes que el seu equivalent ICE, el Tida. Em sembla pero que la bateria es podrà comprar o fer un Leasing, no ho tinc clar.


Potser sóc una mica pesat amb el tema, però segueixo insistint: fa anys ja hi havia un cotxe que feia més de 200Km amb una càrrega, i amb bateries cutres;

Com? Amb un bon disseny, coeficient aerodinàmic molt baix.

Tesla Roadster, preu disparatat, però autonomia i rendiment.
Tesla Model S, prometen preu sobre els 35.000 eur i autonomia i rendiment de sobres (bateries de liti).
BYD E6, potser és mentira, però més de 2000Kg (600 en bateries), i autonomies que ronden els 300-400Km.

El Nissan Leaf és un altre cotxe de per riure, amb el preu i autonomia a què sortirà, i si li sumem un contracte de leasing de bateries, no li veig cap ni peus, NO és una opció.

Per això estic fent números d'una possible conversió, usant motor AC+controlador DC-AC amb regeneració, i bateries amb força capacitat i de qualitat, amb un cotxe semblant a un Mazda MX5 dels primers models, que ronden els 950Kg, si treiem el motor i demés potser no arribarà als 900Kg, amb 500Kg de bateries, tens un cotxe de no més de 1400 Kg... No veig tan impossible que unes coses així les fessin els fabricants...

Em nego a creure, insisteixo, que sigui impossible fer cotxes de gran autonomia, com ho va ser també el Toyota RAV4 EV.

Iván.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #13 - 21.03.2010 a les 20:03:37
 
A la pagina web del plan Movele (idae) hi surten versions electriques de Fiat, com un cinquecento preciós amb molta autonomía, pero costa uns 50.000 €.   Es una pasta!

Potser L'EV1 tenia unes prestacions i autonomia espectaculars per a l'epoca, pero hi ha un detall: preu no declarat. Era un leasing amb termini fix, per tant no es va fixar un preu de venda.  Si en comptes de destruir-los els haguessin venut, probablement hi hauría hagut compradors dispossats a pagar 100.000$.

Autonomia i prestacions comparables amb un ICE son tecnicament possibles, fins-i-tot rendible de fabricar i vendre a petita escala, pero nomes estan a l'abast de pocs, 50.000€ un cinquecento no es un preu gaire popular.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #14 - 21.03.2010 a les 21:15:52
 
Miquel Martin wrote on 21.03.2010 a les 20:03:37:
A la pagina web del plan Movele (idae) hi surten versions electriques de Fiat, com un cinquecento preciós amb molta autonomía, pero costa uns 50.000 €.   Es una pasta!

Potser L'EV1 tenia unes prestacions i autonomia espectaculars per a l'epoca, pero hi ha un detall: preu no declarat. Era un leasing amb termini fix, per tant no es va fixar un preu de venda.  Si en comptes de destruir-los els haguessin venut, probablement hi hauría hagut compradors dispossats a pagar 100.000$.

Autonomia i prestacions comparables amb un ICE son tecnicament possibles, fins-i-tot rendible de fabricar i vendre a petita escala, pero nomes estan a l'abast de pocs, 50.000€ un cinquecento no es un preu gaire popular.


Estàs una mica equivocat, el preu del EV1 potser s'apropava més a 30.000 que a  100.000 dòlars, i de totes formes van oferir la seva compra, i va ser rebutjada. I pensant que la tecnologia ha canviat força, apart de que no era un vehicle fet tant en sèrie com ho seràn els "fantàstics" Nissan i Renault que ens esperen en no molts mesos.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #15 - 22.03.2010 a les 01:45:45
 
http://www.voltforum.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1223644073

30.000? 100.000? 465.000? qui dóna més?...Wink
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #16 - 22.03.2010 a les 01:49:46
 
Roger Layola wrote on 22.03.2010 a les 01:45:45:
http://www.voltforum.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1223644073

30.000? 100.000? 465.000? qui dóna més?...Wink


Una cosa és el preu de venta al públic al que haurien posat el vehicle si no hagués estat de "leasing" i una altra el preu que li vulgui donar una persona perquè és privilegiada per tenir-ne un Smiley.

A mi em sonen les xifres de la peli de "Who killed the electric car" on crec que mencionaven el cost d'uns 35.000 dòlars, excessiu i que per això els llogaven.

Ho cercaré per la Internet...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #17 - 22.03.2010 a les 01:54:49
 
A la wikipedia trobo:
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

GM based the lease payments for the EV1 on an initial vehicle price of US$33,995.[5] Lease payments ranged from around $299 to $574 per month, depending on the availability of state rebates.

però certament més avall es llegeix:

One industry official said that each EV1 cost the company about US$80,000, including research, development and other associated costs;[58] other estimates placed the vehicle's actual cost as high as $100,000.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Sirming
participant

desconnectat



Posts: 2

gènere: male
Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #18 - 25.03.2010 a les 20:37:16
 
Hola!
Estic mirant per comprar-me una moto elèctrica, però visc a Sant Andreu i el tema de carregar es fa complicat... Tinc una plaça d'aparcament comunitari i m'interessa molt el punt de recàrrega que t'has posat!! Podries donar-nos informació sobre els tràmits que has fet amb la comunitat del pàrking, preu que t'ha costat, instal·lació, etc? Hi ha molta gent que tot això ho veu utòpic pel tema de carregar la moto, però si es pogués fer de forma senzilla, segur que molta gent s'hi llencaria...
Hi ha una empresa que comercialitza punts de recàrrega per a places individuals: http://www.circutor.es/ i en algún lloc he trobat que costa uns 400 euros, tot i que faltaria la instal·lació. A veure si algú coneix més empreses...
Per cert, sobre la moto, estic mirant-me la Bereco Amperio/Voltio i la Vectrix (tot i que aquesta és bastant mes cara). Que em recomaneu?
Jordi.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: per fi tinc punt de recàrrega!!!!!!!!!!!!!
Reply #19 - 26.03.2010 a les 01:47:36
 
Quote:
Estic mirant per comprar-me una moto elèctrica, però visc a Sant Andreu i el tema de carregar es fa complicat...

Hola Jordi, benvingut al foro! Has topat amb el que es diria la "mare del corder": on recarregar el teu vehicle elèctric.

Quote:
Tinc una plaça d'aparcament comunitari i m'interessa molt el punt de recàrrega que t'has posat!! Podries donar-nos informació sobre els tràmits que has fet amb la comunitat del pàrking, preu que t'ha costat, instal·lació, etc? Hi ha molta gent que tot això ho veu utòpic pel tema de carregar la moto, però si es pogués fer de forma senzilla, segur que molta gent s'hi llencaria...


Si la plaça es teva, tens molt de guanyat. Amb la recent reforma de la llei de propietat horitzontal, només has de notificar que vols posar-te un endoll, ningú t'ho pot impedir. Ara bé, no es deixa clar d'on ha de sortir l'electricitat que alimenta l'endoll en qüestió. El més fàcil ésarribar a un pacte amb la comunitat; posar un comptador privat per saber el que gastes i al final de cada exercici passar-ho al administrador per a que et facturi la electricitat consumida en concepte de lloguer de línia.

Reprodueixo aquí una referencia a la reforma de la propietat horitzontal, segur que et resultarà d'utilitat:

Quote:
Segons la llei:

http://www.mviv.es/es/index.php?option=com_content&task=view&id=1369&Itemid=...

"La Ley que impulsa el alquiler y la eficiencia energética de los edificios da más seguridad a los arrendadores y protege los derechos de los inquilinos" (aprobada por el Senado  21/10/2009, aprobada por el Pleno del Congreso de los Diputados   29/10/2009. )

El el quart punt:
"Se facilita la realización de obras de mejora de la eficiencia energética o hídrica y se favorece el establecimiento en los garajes de puntos de recarga de los coches eléctricos para potenciar el transporte sostenible"

I més concretament,
"Por otra parte, y con el objeto de potenciar y favorecer el transporte sostenible, se establece que si se tratara de instalar en el aparcamiento del edificio un punto de recarga de vehículos eléctricos para uso privado, siempre que éste se ubicara en una plaza individual de garaje, sólo se requerirá la comunicación previa a la comunidad de que se procederá a su instalación. El coste de dicha instalación será asumido íntegramente por el o los interesados directos en la misma."

Així doncs, recolzant-me a l'ampara d'aquesta llei que entrarà imminentment en vigència,  desitjaria comunicar a la comunitat de veïns del C/ NNN que es procedirà pròximament a la instal·lació d'un punt de recàrrega per vehicles elèctrics en la meva plaça d'aparcament.


En quan al preu del material, em va costar uns 250-300 euros. Si simplifiques i no vols ni rellotge ni contactor, podríem estar parlant d'uns 100 euros menys, però depèn de la longitud del teu cable. Com que no s'ha d'emetre cap butlletí ni s'ha de fer cap tramit amb l'empresa subministradora, és factible que et realitzis tu mateix la instal·lació, així t'estalvies el mes car: la mà d'obra. Jo mateix et podria donar un cop de mà.

Quote:
Per cert, sobre la moto, estic mirant-me la Bereco Amperio/Voltio i la Vectrix (tot i que aquesta és bastant mes cara). Que em recomaneu?
Jordi.

Et puc donar la meva opinió:
La Bereco Voltio/Amperio son uns scooter d'acabats Xinos, de durabilitat xina, que estan construits al voltant d'una bateria de liti thundersky força interessant. Et portarà del punt A al punt B com quasevol moto coreana de 100 CC. S'ha de comprar "obligatòriament" amb BMS (battery management), t'estalviaràs un munt de problemes a llarg termini amb la bateria.
La Vectrix és una Moto de veritat, dissenyada i fabricada a Amèrica i Europa,  amb acabats al nivell dels millors maxiscooters japonesos. Nomes pujar-hi assobre ja es nota. Té  tan porte, maniobrabilitat i nervi que supera sense problemes a qualsevol scooter de 250 cc a les costes del garraf, ho he viscut a la pròpia pell. No només et porta als llocs, desperta pura passió per la electricitat, és una moto que la gaudeixes a fons.

la meva decisió? Jo vaig pagar 11.300 euros per la vectrix. I els tornaria a pagar. Tu tens la gran sort que per 6000 i escaig la pots tenir. Si parlessin d'una diferencia de 8000 euros amb la Bereco, et diria vale, la vectrix es massa cara.. pero francament, per 2500 euros més, el salt qualitatiu no te color, si les compares totes dues la vectrix és d'una altra galaxia... jo no m'ho pensaria massa, pero si encara tens dubtes, demana un test ride amb les dues motos al mateix dia, i llavors ho tindràs tan clar com l'aigua... Wink

Per cert!, adjunto la nota de premsa de la reforma de la llei de propietat horitzontal en pdf, per si el link es perd:

tornar a dalt
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
pàgines: 1 2 3 

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ