Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1
Circular amb vehicles autoequilibrats d'un sol eix (Read 7391 times)
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Circular amb vehicles autoequilibrats d'un sol eix
17.12.2009 a les 18:06:28
 
Els vehicles autoequilibrats d'un sol eix tenen el Segway com a pioner de la seva categoria.

Estava considerant muntar un "Elektor Wheelie", amb un preu força moderat:  https://www.elektor.com/projects/elektorwheelie.986808.lynkx

El dubte, es si després es podrà utilitzar a la via publica, donat que no esta registrat com a vehicle de cap categoria. Jo entenc que hauria d'ésser com una bicicleta, que no esta subjecte a homologacions, matriculacions, "crash tests" ni assegurances.

Donat que no vaig aconseguir descobrir quina normativa es aplicable, o si es possible circular per uns llocs però no per altres, vaig mirar la web de Segway. Curiosament tenen unes FAQs on es pregunta "per on puc circular de forma legal". Hi diu com a resposta que "consulti la nostra pagina de reglaments", pero la pagina aquesta de reglaments no apareix per enlloc.  Vaig enviar a Segway una pregunta sobre el tema, i em van trucar al cap d'uns dies, dient que no es menciona pas cap "pagina de reglaments" al website. Després els hi vaig enviar un "copy-pegui" del parágraf on ho diu, però ni cas.

Em temo que en aquest país es dona la paradoxa que si circules amb un vehicle autoequilibrat d'un eix, La policia local o els mossos et poden multar, al·legant que poses en perill els altres vianants, mentre t'ho diuen muntats en un Segway PT. A l'aeroport del prat els mossos patrullen amb Segway, i a Sant Cugat la policia local.
Les rutes turístiques en Segway que es feien a Barcelona es van haver de deixar de fer perquè aquest mateixos vehicles que usa la policia eren "il·legals" i "perillosos". Quina M____ de polítics.

Si algú sap com esta el tema, m'agradaria saber-ho, si us plau.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Circular amb vehicles autoequilibrats d'un sol eix
Reply #1 - 18.12.2009 a les 11:18:18
 
Dins del foro hi havia una persona que va muntar un prototip:

http://www.voltforum.cat/voltforum/YaBB.pl?num=1236512542

Jo els he provat, i la veritat es que fins que no t'hi habitues són força insegurs a alta velocitat. Els conductors necessiten una habituació al tipus de conducció que requereixen: s'haurien de treure un carnet de conductor segway. Com que no està regulats i no son matriculables, l'administració entra en pànic i opta per treure pilotes fora: la total prohibició.

Mireu que passa quan una persona sense experiència agafa el segway de manera imprudent:



A alemanya les companyies asseguradores van fer una prova, el resultat: Segway podia causar  ferides mortals.

Quote:
In a test conducted on behalf of the German insurance industry, it was revealed that the Segway can cause fatal injuries.  



Francament, si amb aquesta prohibició s'eviten aquest tipus de situacions perilloses, no els hi falta lògica. Jo optaria per un vehicle de dos rodes que està socialment acceptat i que no és tan susceptible de caure per terra: la bicicleta! Wink
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Circular amb vehicles autoequilibrats d'un sol eix
Reply #2 - 18.12.2009 a les 19:01:20
 
Uy, pobre dummy, quin mal de cap!

Jo l'hi veig avantatge pel fet de que l'espai que ocupa es gairebe el mateix que un vianant, per tant podría esser una molt bona combinació amb el metro, per exemple, si aquest estigúes preparat (ascensors i torns d'entrada) i es permetés.

A més de l'aspecte de seguretat, -les patacades del video son deu-n'hi-dò- em sembla que quant s'acaba la bateria, - uns 15 ó 20 Km d'autonomía- l'has darrossegar, mentre que una e-bike, sense càrrega, no deixa de ser una bici que funciona i et duu a destinació.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Aleix Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 35
Barcelona
gènere: male
Re: Circular amb vehicles autoequilibrats d'un sol eix
Reply #3 - 23.12.2009 a les 22:26:46
 
Pel que fa a normatives hi ha un buit important en aquest moment. Qualsevol vehicle a motor que superi els 6Km/h ha d'estar homologat, matriculat, disposar d'assegurança RC, etc per poder circular per la via pública. Si no passa de 6Km/h (velocitat peató ràpid) no cal. Amb això et dono una pista per anar legal. A Barcelona (i altres ciutats/pobles) p.e. la normativa municipal prohibeix explicitament els vehicles a motor no homologats en les condicions anteriors, i per tant, et poden sancionar si vas amb quelcom que passi de 6Km/h. Molta gent ha tingut problemes amb la "llei" per anar amb els típics patinets de 250W per la vorera (que arriben com a màxim a 15-20Km/h). És trist tot plegat. Un patinet o un segway (que respecti els peatons) és una moto o cotxe menys al carrer. Haurien de poder anar almenys pels carrils bici !!! És la meva opinió.

Per cert, els segway porten la majoria de components redundats, inclosa la bateria, però si falla tot (algun avió cau de tant en tant) ja en veieu el resultat.
tornar a dalt
 
 
veure perfil | web   IP Logged
pàgines: 1

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ