Miquel Martin
participant
desconnectat
Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere:
|
Hi poso un fragment d'un article del diari Avui de dilluns, 7 de dessembre de 2009, autor Joan Armengol, em sembla prou interessant.
"Un llarg llistat d'empreses energètiques fan cua per incorporar-se en els diversos projectes d'impuls als cotxes elèctrics, la gran aposta de futur de les companyies automobilístiques per reactivar el sector, i una aposta que beneficia de retruc tots els seus proveïdors. Els polítics, com calia esperar, s'enfilen al carro com si fossin els autors de la idea original i comencen a firmar convenis a tots i a dret amb tothom que s'interessi per un projecte tan sostenible i verd com aquest.
La tirallonga de noms sembla que no s'acabi mai: Endesa, Iberdrola, Gas Natural, E.ON, HC, Unesa, BP, Red Eléctrica, Repsol, Cepsa, Abengoa, Acciona, FCC i ACS. Són les que han firmat el conveni amb el ministeri d'Indústria per promoure el desplegament d'una xarxa d'electrolineres, on els usuaris podran en un futur recarregar els seus vehicles elèctrics o híbrids. Però aquest no és un fenomen espanyol. Les grans elèctriques europees també disparen a tot allò que es mou i tant Enel com RWE, EDF, EDP i Vatenfall s'han apuntat a un projecte de recerca per desenvolupar aquest tipus de tecnologia liderat per Renault i Volkswagen. En aquest cas, es tracta d'un pla per avaluar l'impacte de la implantació a gran escala d'aquest tipus de vehicles i les necessitats d'infraestructures elèctriques per abastar-los adequadament.
S'obre aquí una gran oportunitat de negoci que, sota el mantell protector de la lluita contra el canvi climàtic, ningú es vol deixar escapar. I n'hi ha per a tothom. En poden treure profit companyies de sectors tan diversos com les de tecnologia, proveïdors d'energia, xarxes intel·ligents, solucions i serveis informàtics, sistemes de tarificació, a més, lògicament, de l'automobilístic. És l'hora d'estar a l'aguait de qualsevol pas endavant que es faci perquè qui es mogui sortirà a la foto dels triomfadors.
Les empreses catalanes tenen prou nivell per apostar pel cavall guanyador. Ningú dubta de la seva competitivitat internacional i de la seva capacitat per afrontar els projectes més ambiciosos. Això sí, han de saber reaccionar a temps i sobretot tenir capacitat de buscar aliances -la seva tradicional assignatura pendent- per esdevenir grups imbatibles davant de qualsevol repte. Però ja se sap que el fet de pactar provoca urticària a molts dels empresaris il·lustres del nostre país, i després s'omplen la boca amb la falta de competitivitat i l'escàs suport públic a les iniciatives del sector privat.
És evident que les administracions també hi tenen molt a dir en aquest nou nínxol de mercat que s'obre davant dels ulls dels espavilats -en el bon sentit- que saben anticipar-se al comportament dels consumidors i posicionar-se en el moment oportú. Aquests tipus d'emprenedors són els mereixedors de tot el suport públic possible. Són ells el que situen el país al mapa i són els autèntics creadors de riquesa.
Davant dels empresaris que hi veuen negoci, els polítics no es queden enrere i volen treure'n rendibilitat -electoral- i fer-se la foto amb els empresaris més actius en la matèria i fins i tot posen noms ampul·losos, com el de llei d'economia sostenible, a un seguit de reformes de tota mena per canviar el model d'economia."
A mi em sembla una visió força ajustada del moment actual. Ara hi ha una oportunitat d'or per a les empreses que participin en el desplegament del vehicle eléctric.
|