Benvolguts,
El passat dissabte 4 vectrix van anar juntes des de Barcelona fins a sant feliu de codines.
Les 4 van sortir amb carrega màxima, i en arribar, 2 vectrix tenien 7 ratlles al display (40%), una vectrix tenia una (5%) i una altra 0 amb llum vermella de bateria encesa.
Va quedar evident que el display adapta les barres a la capacitat útil, i que dues de les vectrix possiblement tenen un 40% menys d'autonomia del que seria normal.
Al mateix temps, en Raimon Naudin ens va comunicar que Suzuka no canviava la bateria de la seva moto, que es la vectrix catalana amb menys autonomia de totes. Aquesta decisió es va deixar un xic desconcertats doncs suzuka sempre ha mostrat un tracte atent i servicial als clients, i els mecànics sempre han demostrat molta professionalitat alhora d'arreglar qualsevol incidència. Als nostres ulls, semblava evident que la bateria està malmesa i és la causa de la reduïda autonomia.
Li he transmès aquest sentiment a en Carles Ibarlucea, de Suzuka, i m'ha demanat fer pública la seva resposta:
Quote:Tu millor que ningú sap, que l'autonomia "adequada” d’un vehicle elèctric, es un paràmetre difícil d’establir. La prova que has fet, de diferents vehicles en un mateix recorregut es, sense dubte, la millor manera d’arribar a conclusions correctes.
També tens tota la raó en la conclusió de que, un servei tècnic, determina aquesta idoneïtat en funció de la seva pròpia experiència i això pot portar a errors de valoració.
Jo mateix porto dues setmanes de proves amb la demo de suzuka, que per la meva experiència vectrisera, juraria que no arriba a donar aquesta autonomia “adequada”.
Finalment i entre tot l’equip, hem detectat que el problema endèmic de les vectrix, el gearbox, es la probable causa en aquest cas. No ho tindrem assegurat fins que obrim, reparem i ho tornem a comprovar amb un mínim de 3 descàrregues complertes.
Tot aquests processos saps que son llargs i complexes i no arribes a conclusions immediates fàcilment.
A la moto d'en Raimon li he fet un seguiment personal i des de el dimarts (la va portar el dilluns a última hora) he realitzat més de 200 km amb ella.
A més hem: comprovat l’autonomia, revisat els paràmetres del software, rectificat alguns d’ells, descarregat arxius de informació, enviat a Madrid, tornat a comprovar l’autonomia, tornat a rectificar paràmetres, tornar a descarregar arxius, enviat a Madrid i esperat conclusions, parlat amb ells i més coses.
Respecte a la obsessió de molts usuaris vectrix de que el canvi de bateries ho soluciona tot, indicar-te el següent.
Com saps, hi ha usuaris que han rebut 3 bateries (la original + 2) i seguien amb la mateixa autonomia insuficient. Personalment he comprovat que software, mecànica i bateries son igual d’importants per assolir-la.
També confirmar-te, com ja li vaig comentar a en Raimon divendres passat, que GoingGreen ens ha assegurat, amb els 3 arxius que li hem enviat, que la seva bateria supera àmpliament el 80% de capacitat, xifra per sobra de la qual un canvi de bateries no aporta cap millora.
També li vaig comentar que l’últim augment de la intensitat de càrrega semblava haver-se consolidat i a falta d’alguna prova més, l’autonomia semblava haver millorat (vaig calcular quasi un 20% més)
Es per tot això que em dol una valoració, per part vostra, que es basa en un desconeixement del procés de reparació que s'ha seguit i que crec haver justificat àmpliament.
Estic convençut que en breu consolidarem els processos de millora de l’autonomia d’aquest fantàstic producte que es la vectrix. Fins que aixó arribi, haureu de confiar en que Suzuka fa tot el que està en la seva mà per aconseguir-ho i que no se’ns pot demanar ni més ni més ràpid.
En sembla que, si ho consideres oportú, remetre aquesta resposta als usuaris VECTRIX amb problemes d’autonomia, pot tenir l’efecte positiu de donar l’esperança en una solució definitiva en breu.
Gràcies per la teva comprensió.
Una forta abraçada.
Carlos