Please wait while this page is loading...

low energy server powered by photovoltaics - please be patient.


benvingut, convidat. sisplau entra
  :
casacota.cat utilitza cookies (avís legal)
  inici últims missatges cercaajudaentrar  
 
pàgines: 1 2 3 4
Com homologar conversió de gasolina a elèctric (Read 47218 times)
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Com homologar conversió de gasolina a elèctric
22.11.2009 a les 11:40:25
 
He troba't el document PDF del BOE on hi ha la normativa de les reformes. Convertir un automòbil de gasolina a elèctric, entra en les reformes 1 i 43.
tornar a dalt
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Mecanica: Homologación conversión moto a Eléctrica
Reply #1 - 24.11.2009 a les 14:42:57
 
Estàs fent una recerca molt interessant! Felicitats!

Amb el propòsit per ajudar a la gent que vulgui fer una conversió de benzina a elèctric ens caldria saber,  seguint la normativa de les reformes,  quin seria el cost econòmic d'homologar la reforma, i qui podria fer la inspecció...

Jo ara mateix estic embarcat en descobrir com redimonis s'ha de posar un punt de recàrrega en una plaça d'aparcament...
Una tasca que promet ser dantescament complexe...
Creus que podries fer-hi una ullada?
Wink

A Volttour s'han fet homologacions de vehicles que antigament eren elèctrics, però que encara no estaven homologats a la primitiva península ibèrica (TWIKE, KEWET, etc).... HI havia uns papers de fabricants al darrera i unes homologacions en altres països que recolzaven als vehicles. El cas que ens ocupa és de naturalesa ben diferent. Fixa't: des de l'associació no es té cap constància de legalització de conversió... cap! no només en el nostre país, sinó en tota la península!! Quanta gent ha vist la seva il·lusió trencada i ha aparcat una conversió per veure's en un carreró sense sortida, en el crucial moment  de legalitzar-ho.

tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Miquel Martin
participant

desconnectat



Posts: 111
Sant Cugat del Valles
gènere: male
Re: Mecanica: Homologación conversión moto a Eléctrica
Reply #2 - 25.11.2009 a les 19:44:20
 
He llegit aquestes interesants pagines del BOE, que estan escrites en un estil literari amb propietats terapéutiques contra l'imsomni.

Ve a dir el següent:
Aquesta ordre ministerial, de 2002, es va fer perque s'estaven posant de moda els cotxes "tunning" i es tractava d'adaptar la normativa.
El Ministre d'industri pot modificar la ordre ministerial amb un altre sempre que vulgui. -per tant, si la van tocar pel tunning, tambe poden tocarla per el vehicle elèctric- ( per a posar-ho mes fàcil, no cal dir-ho ).
No he trobat que modificar el cotxe a electric siguin les reformes 1 i 43, pero em crec el senyor de la Generalitat que m'ho va dir.
La reforma 43 es la substitució del motor.

Hi ha tres tipus de documents exigits, segons els tipus de reforma:
A= proyecto visado por colegio oficial  - o sigui, que un engiyer industrial et faci tot el projecte i el porti a visar al co´l.legi d'enginyers industrials.
B= Informe favorable del fabricante  o  Informe favorable del Laboratorio Oficial acraditado para ensayos de homologación. - o sigui, que el fabricant del cotxe de gasolina et faci un informe a favor (ciència ficció) o pagar perque el faci un lloc tipus Laboratori d'assaigs i de investigació.
C= Certificació del taller que fa la reforma. Per tant no ho pot fer un particular, si no es que, casualment es enginyer industrial colegiat.

Tant per la reforma 1 con la 43, es demana:

informe de ruidos tipo B y C
informe de emisiones (humos) tipo B y C

O sigui, que es necesita:
-un informe del laboratori oficial sobre nivell de sorolls.
-un informe del laboratori oficial sobre emisions (fum)
-una certificació del taller que fa la reforma sobre soroll y nivell de emisions.

Hi ha però un requeriment addicional en cas de la reforma 43 ( recordem que es cambiar el motor):
El emisor del informe debera asegurar que el cambio en las caracteristicas del motor no supone un cambio determinante en las demas caracteristicas del vehiculo. en caso contrario, debera hacer constar las modificaciones que sean necesarias realizar en el vehiculo para que pueda efectuarse la reforma.

Aquesta ultima frase té moltes interpretacions possibles. si vol dir que tots els sistemes que afectin a la seguretat han de seguir igualment operatius, d'acord. Si el fet que despres de la reforma el cotxe te mens par motor o capacitat de pujada, i per aixo no passa,  doncs anem malament.
Recordem que amb tota aquesta paperassa, despres toca passar la ITV com tothom, i el cotxe ha de frenar igual, i passar totes les proves igual.

Durant 2008 vaig considerar fer una conversió. Em vaig llegir el llibre "Convert it!" de Michael P. Brown. El plan era adquirir un WW classic Beetle (l'escarabat antic) i un kit de conversio de http://e-volks.com/index.html
Com sempre en aquests casos, van faltar alguns detalls: local, l'eina de subjectar el motor, diners per a tot plegat, temps i paciencia, i em temo que en aquest sentit ja hem fet tard. Les conversions fa mes de 10 anys que es fan als USA i Canada. Ara i aquí, quin sentit té tanta complicació si ja hi ha als concesionaris vehicles elèctric dissenyats com a tal, molt millors que una conversió?

Ara nomes tindria sentit que un taller homologat preparés uns kits standart, els homologués, i fes la conversió, sino com a negoci, al menys per acumular el "know-how" per a les conversions d'hibrid a hibrid endollable (PHEV) que es el que ara sí que es un negoci actualment als USA. El 2011 hi haura un SEAT Leon hibrid, pero no endollable.....
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Com homologar conversió de gasolina a elèctric
Reply #3 - 25.11.2009 a les 20:42:37
 
Conec diverses persones que els faria il·lusió de reconvertir una moto de benzina que tenen al fons del garatge a elèctrica. Perquè? com a exercici de reciclatge, repte personal, hobby etc. els motius poden ser molts, però continuo trobant sentit a fer-ho.

per homologar:
Quote:
un informe del laboratori oficial sobre nivell de sorolls.
-un informe del laboratori oficial sobre emisions (fum)
-una certificació del taller que fa la reforma sobre soroll y nivell de emisions.

Qui pot fer aquests informes? quin cost tindria?

Quote:
El emisor del informe debera asegurar que el cambio en las caracteristicas del motor no supone un cambio determinante en las demas caracteristicas del vehiculo.


Els mateixos que fan els informes podrien assegurar que el motor no cambia les característiques del vehicle...  No s'han de cercar 5 peus al gat!
tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Txema
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Com homologar conversió de gasolina a elèctric
Reply #4 - 22.12.2009 a les 14:55:08
 
Hola,

A mi me sigue quedando la duda de si a parte de las reformas número 1 y 43 no sería aplicable la 4 por cambio de carburante.

Por mi parte, hace un tiempo me acerqué a la ITV de mi población y el "licenciado"  Roll Eyes me comentó que una reforma de este tipo podía implicar también el apartado 4.
Personalmente y leyendo toda la documentación al respecto opino como  FlukeFan#1e6, que solo deberían ser aplicables la 1 y 43.

También me puse en contacto con el laboratorio de Tarragona y les pedí por la viabilidad del proyecto y un presupuesto por hacer el informe. Me pidieron los datos del vehículo al que le quería realizar el cambio de motor e información sobre la reforma (motor, baterías, esquemas eléctricos, etc), en ese momento no disponía de vehículo al que hacerle la modificación así que les dije que en cuanto lo tuviera me volvería a poner en contacto con ellos. A pasado casi un año y por fin tengo el vehículo, después de navidades intentaré reemprender el tema.


Un saludo...    
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Roger Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 2144
Barcelona
gènere: male
Re: Com homologar conversió de gasolina a elèctric
Reply #5 - 23.12.2009 a les 11:17:39
 
Quote:
Por fin tengo el vehículo, después de navidades intentaré reemprender el tema.


Hola txema, seria muy interesante que nos mantuvieras informados de tu proceso. Una vez alguien haya conseguido abrir una vía, un método de homologación,  quizà sea más fàcil para los siguientes... O almenos, animarà a gente a intentarlo.
En la asociación hay ingenieros industriales que te podrían prestar ayuda.


tornar a dalt
 
 

Deal with reality or reality will deal with you.
veure perfil | web | MSN   IP Logged
Txema
participant

desconnectat



Posts: 12

Re: Com homologar conversió de gasolina a elèctric
Reply #6 - 23.12.2009 a les 13:51:01
 
Hola Roger

Iré informando de como vayan aconteciendo las cosas.
Precisamente hoy he hablado con otro laboratorio autorizado y me han dicho que las reformas serian las 1, 43 y 44. Que les envíe un informe explicando la conversión que quiero hacer y que les mande los datos que tenga de motor, variador, baterías, etc y que ellos me hacen un presupuesto. Incluso, al comentarles si tenía que llevar el vehículo allí, me han dicho que igual se acercan ellos.
No sé, voy a recoger toda la información que tengo y se la enviaré, a ver que dicen.


Un saludo...
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
rocafort
participant

desconnectat



Posts: 96

Re: Com homologar conversió de gasolina a elèctric
Reply #7 - 23.12.2009 a les 17:50:41
 
Esperant les teves noticies ja que també miraria de fer també fer una conversió.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
Aleix Layola
moderador global

desconnectat



Posts: 35
Barcelona
gènere: male
Re: Com homologar conversió de gasolina a elèctric
Reply #8 - 23.12.2009 a les 22:52:54
 
Me n'alegro que es vagi ampliant i materialitzant aquesta possibilitat. Quan vaig preguntar a l'IDIADA per la conversió d'una Honda NSR 125 em van fer un pressupost inicial de 2.500€ amb proves redundades com treure una plaça per l'augment de pes i tornar-la després a posar (cada prova té cost). Només la prova EMC ja pujava a 1.800€. En definitiva, igual que homologar una sèrie d evehicles. Potser s'homologuen menys vehicles amb la crisi i ara interessa tot? En definitiva, el cost legal igualava el de la conversió i per tant vaig desistir. Em vaig comprar una Vectrix i m'he venut la setmana passada la moto donant.

En definitiva el que volia era anar a la feina cada dia sense cremar benzina. Això ja ho he aconseguit. L'aprenentatge a través de la conversió i la satisfacció d'utilitzar la teva obra és important, però això ja ho havia aconseguit en dos vehicles anteriors.

Qui sap, quan reventi el motor del nostre Saxo, si ja és possible homologar la conversió el podria passar a liti. tingueu-nos informats !!

A Espanya és dfícil però no impossible. A l'Associació hi ha dos persones que han homologat conversions de 600 en el passat. Eren altres temps amb problemàtiques diferents ...
tornar a dalt
 
 
veure perfil | web   IP Logged
ivaniclixx
participant

desconnectat



Posts: 86

Re: Com homologar conversió de gasolina a elèctric
Reply #9 - 20.03.2010 a les 15:28:59
 
Hola,

Responc aquest fil que fa un temps que no té activitat perquè m'interessa tot aquest tema d'homologacions i pressupostos, requisits i demés.

Segons he contrastat, només via foros d'Internet, sembla ser que és necessari actualitzar la fitxe del vehicle per les reformes que comenteu ( dues, o tres, no ve d'això), i que ho pot fer "qualsevol" enginyer industrial. Ara bé, si per homologar una moto convertida a elèctrica et demanen 2500 eur, quant en demanaríen per un vehicle...i sense cap garantía, és clar...

M'ensumo que molt molt més, i tot i això veient com està el panorama d'aquest pais, després m'imagino més problemes amb la ITV -si ja en té la gent amb cotxes de sèrie...-.

La opció més clara, aleshores, passaria per tenir un conegut que es prestés a fer-nos un pressupost "d'amic" i/o reutilitzant un projecte ja existent de modificació d'un vehicle a elèctric, o potser simplement d'un canvi de motor, que n'estic al corrent que es fa, per un de més potent.

O treure's el títol un mateix ... Smiley.

Iván.
tornar a dalt
 
 
veure perfil   IP Logged
pàgines: 1 2 3 4

Δ Aquest lloc web fa servir galetes. Si continues navegant n'acceptes l'ús. Δ