Apunts dispersos sobre la jornada.
Quote:Innaguració de la Jornada: Sr Augustí Maure
El vehicle elèctric és una necessitat.
Implica reducció de contamianació, mitigació de canvi climàtic (CO), preparació davant del Peak Oil.
Cal afavorir la seva implantació i la seva evolució.
Els governs Estan molt interessats en el vehicle elèctric. Hi veuen un nuo motor per moure la economia i la industria.
Aquest vehicle no serà com els d'ara, serà més lleuger, més eificent, més petit.
Quote:Altres intervencions
Es seguirà fent servir el vehicle privat. Es demostra que la xarxa pública de transport és inneficient i insuficient.
Possiblitats d'expansió del vehicle elèctric privat en base a le spossibilitats actuals de la xarxa:
La generació eòlica en hores vall ( nit) excedeix la demanda, energia que es perd - cal promocionar les recàrregues a la nit, no en hores de consum punta, per evitar sobrecarregar la xarxa.
Potència disponible monofàsic: 3,7kwh.
Potència disponible trifàsic: 44 Kwh (63 ampers)
Si es posèssin a carregar simultàniament 20.000 cotxes de càrrega trifàsica ràpida, sumen 880 MW, la potència d'una central nuclear!!!
La càrrega ràpida no es el futur immediat, sinó la recàrrega lenta controlada en hores valls 8a la nit). El problema es sobredimensionar instal·lacions que podrien funcionar les 24h per aquest ample de potència, que es faria servir només 10 minuts al dia. Es paga per tenir aquesta disponibilitat, i es molt cara!
El usuari final en l'extraradi de la metropoli que viu en casa unifamiliar ho té força fàcil pe recarregar. La gent que viu dintre la ciutat és més complexe. La reforma de la llei de la propietat horitzontal ajuda a que posar un endoll en l'aparcament no s'hagi de sotmetre a votació per la comunitat. I prou. la resta del procediment no està legislat.
Els ajuntament es troben amb diverses dificultats per posar endolls públics:
- Primer, problema normatiu: que no poden vendre la electricitat. No hi ha cap mecanisme legal. De moment la regalaran, dins que trobin un mecanismes legal epr revendre-la. El tecnicisme que es vol fer servir és: llogar un endoll, enlloc de vendre electricitat.
- Segon, han de col·locar uns elements nous enmig d'un paisatge urbà força atapeït. El lloc on es col·loqui determinara si es fa servir, ha de ser molt ben estudiat. No es veu viable deixar el cotxe aparcat durant 8 hores, es cerca més donar un servei de recàrrega d'emergència.
- Tercer, No hi ha pressupost. Paradoxalment magrat voler oferir recàrrega breu d'emergènicia, només poden cercar infraestructures preexistents que tinguin ample de potència disponible. No es vol contractar més ample perque implica una despesa astronòmica. La opció de barcelona és:
1) apostar per recàrrega monofàsica lenta,
2) aprofitar els quadres de connexió del enllumenat públic amb ample de potència sobrant, al costat de places verdes/blaves (el cobrament és implicit en la plaça...)
3) Que siguin telegestionats a distància, per controlar que passa en aquests punts.
4) Fins que no s'aclareixi que passa legalment, regalar la electricitat.
Quote:Joan Pallisé (circuitor) recomana llegir la contra de "La vanguardia" del dia 24 de novembre de 2009