Quote:Tinc curiositat per fer una pregunta: totes les bateries es degraden molt mes si es queden sense carrega molt temps, i les de plom tenen molta autodescarrega, perden la carrega en poc temps ( posem dos mesos o tres ).
No seria interessant guardar la moto, (tant es quina quimica de bateria ) un cop carregada, amb el carregador endollat a un endoll amb temporitzador programador setmanal
Aquí potser cal una puntualització: el que és valid per una química de bateries no ho es per les altres.
Al plom es veu que li agrada estar sempre a tope de càrrega, no es poden deixar una setmana descarregades perquè es fan malbé.
La estratègia que proposes aniria de meravella per mantenir-les en optimes condicions.
Si parléssim de liti, el que els hi agrada per mantenir-se joves es mitja càrrega, i com que la tassa d'autodescàrrega es molt menor, el que els hi faria falta es un cop cada tres mesos carregar-les i circular fins a deixar-la una mica per sobre de mitja càrrega.
La programació del vehicle també influeix: Per exemple un Tesla pots connectar-lo i deixar-lo 1 anys parat, el sistema va gestionant la càrrega de la bateria per mantenir-la. Una vectrix no serveix només endollar-la, si la deixes endollada fa una carrega i el sistema s'apaga. Al cap de 3 mesos la bateria ja ha perdut tota la carrega malgrat estar endollada, i el voltatge serà tan baix que el ordinador central ja no s'encendrà. Com que el nickelmetalhidrur també vol mitja càrrega, el que caldria es programar mitja hora de càrrega cada mes, aproximadament....